Ben in het bezit gekomen van een
Akai ME30PII MIDI patch bay. Een bijzonder handig dingetje, maar jammer genoeg zat er geen handleiding bij.
Met wat gezoek heb ik op het web toch wat aanwijzingen kunnen vinden hoe het ding werkt en kan ik het zonder problemen programmeren.
Wanneer ik echter de patch bay de volgende dag weer aanzet, zijn de meeste van mijn settings echter vervangen door willekeurige instellingen en mag ik dus steeds opnieuw gaan programmeren voordat ik aan het werk kan.
Volgens wat ik gehoord heb zou je de instellingen van iedere bank moeten opslaan door gelijktijdig op de 'Bank Up' en 'Bank Down' knoppen te drukken, maar al wat er dan gebeurt is dat hij wild gaat switchen tussen de banks.
Nu heb ik al wel een ME30P (zonder II) en daar hoef je niets bij te doen om de instellingen op te slaan. Die blijven gewoon in het geheugen zitten.
Mijn vraag nu aan de andere bezitters van een ME30PII of ik misschien iets verkeerd doe. Wat is de juiste werkwijze om banks te programmeren in de ME30PII?
Is het echt wel nodig om die 'bank up/down' knoppen in te drukken of onthoudt de ME30PII automatisch de instellingen (zoals de ME30P)?
Ik weet ook niet of de patch bay al dan niet gebruik maakt van een batterij om zijn geheugen te bewaren en of die misschien zou moeten vervangen worden.
Overigens, als iemand mij een PDF'je zou kunnen bezorgen met de handleiding, zal ik hem eeuwig dankbaar zijn.