17 februari 2012, 13:50
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Doe je goed Dubcreator...
REPORT
|
|
|
|
17 februari 2012, 13:53
|
|
|
Vintage lid
|
Thanx... Ik wil alleen maar zeggen dat vinyl in mijn genre het prima doet en de meeste DJ's(in mijn genre heet dat een selector :-) zo goed als alleen maar vinyl draaien en zelfs wanneer ik exclusives maak voor bepaalde selectors zij ze ook nog op acetate laten persen. Oftewel echte dubplates.
Bij de eerste releases hing ik nog een exemplaar aan de muur in de studio. Wordt nu een beetje veel en geeft reflecties :-)
|
|
|
|
17 februari 2012, 14:00
|
|
|
Lintage Vid
|
Oorspronkelijk geplaatst door brz
|
Ga eens langs bij Record Industry, die hebben de hele Sony back catalog binnengehaald en persen elke dag van alles en nog wat....
Ik snap ook wel dat er dj's zijn die niet met vinyl meer draaien, want dan zal je toch echt aan het werk moeten en dat kan niet als je de hele avond met je handjes in de lucht staat...
|
lol.. Je hebt natuurlijk nog timecode shit, lijkt net echt  Op zich kan ik nog wel de creatieve voordelen van traktor ofzo inzien, een tussenweg tussen een live-set en een dj-set... Maarja, in de praktijk is het voor 99% van de mensen toch trakkie aan en uitzetten.
Er komt trouwens nog steeds zoveel goeds uit op vinyl, dat vind ik persoonlijk eigenlijk ook een voorwaarde om iets te kopen. Digitale releases zeggen mij meestal gewoon helemaal niets. Daarom ben ik ook een voorstander van de goede muziekzaken zoals clone en hardwax, dat is de rol van deze zaken, het kaf van het koren scheiden.
|
|
|
|
17 februari 2012, 14:11
|
|
|
Vintage lid
|
Ik zie ook niet veel dj's meer zeulen met bakken vinyls. Meestal draaien ze met een set pioneer cdj's of timecoded vinyl met hun laptop eraan.
Ikzelf koop albums terug op vinyl tegenwoordig (niet om te dj'en). Vind het goed klinken en het heeft toch een bepaalde charme.
|
|
|
|
17 februari 2012, 14:39
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Raphie
|
ik heb geloof ik de afgelopen 5 jaar geen DJ meer met vinyl zien komen binnenlopen, kan aan mij liggen
maar volgens mij is dit toch zeer beperkt tot het nirvana in de belevingswereld van een paar techno hippies. en "iedereen" praat er over, maar op een paar obscure techno releases in eigen beheer na, doet niemand het (meer)
|
Nah dat is bullshit natuurlijk kijk maar naar een Clone of Rushhour en weet ik niet wat in Nederland
|
|
|
|
17 februari 2012, 14:41
|
|
|
Blippoo
Moderator
|
In de Tresor in Berlijn heb ik de meeste dj's wel met vinyl zien en horen draaien. Ligt er denk ik wel aan in welke club je bent
|
|
|
|
17 februari 2012, 15:59
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door nomore
|
lol.. Je hebt natuurlijk nog timecode shit, lijkt net echt Op zich kan ik nog wel de creatieve voordelen van traktor ofzo inzien, een tussenweg tussen een live-set en een dj-set... Maarja, in de praktijk is het voor 99% van de mensen toch trakkie aan en uitzetten.
Er komt trouwens nog steeds zoveel goeds uit op vinyl, dat vind ik persoonlijk eigenlijk ook een voorwaarde om iets te kopen. Digitale releases zeggen mij meestal gewoon helemaal niets. Daarom ben ik ook een voorstander van de goede muziekzaken zoals clone en hardwax, dat is de rol van deze zaken, het kaf van het koren scheiden.
|
Inderdaad, als je regelmatig in de platenzaak komt kennen ze je smaak en geven ze platen in die richting. En doen er meestal wat tussen die ze zelf heel goed vinden.
En ik vind het stukken makkelijker platen te pakken bij het draaien dan in mp3 lijsten. Ik snap dat gewoon niet ben ik bang ;-)
Bovendien is het gewoon leuk een platenzaak :-)
|
|
|
|
17 februari 2012, 16:29
|
|
|
Always Loud!
|
Oorspronkelijk geplaatst door smackos
|
|
Nah dat is bullshit natuurlijk kijk maar naar een Clone of Rushhour en weet ik niet wat in Nederland
|
clone t.o.v ? Beatport? Juno. iTunes? zal best nog een vinyl subcultuur zijn maar de Pioneer CDJ/MP3 generatie wat toch 99.99% van de DJ's zijn doet er niks meer mee.
Begrijp me niet verkeerd, kom zelf ook uit het Bambataa en Full Force tijdperk, maar sinds Armin & Tiesto bekender werden zo'n 10-15 jaar geleden is het via CDJ's en nu MP3, het omgekeerd evenredig downhill gegaan met dance vinyl releases
gruizige clone releases van stijfkoppige teknoheads zullen altijd wel blijven, maar de andere 99.9% is toch echt wel over.
|
|
|
|
17 februari 2012, 16:43
|
|
|
Lintage Vid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Raphie
|
clone t.o.v ? Beatport? Juno. iTunes? zal best nog een vinyl subcultuur zijn maar de Pioneer CDJ/MP3 generatie wat toch 99.99% van de DJ's zijn doet er niks meer mee.
Begrijp me niet verkeerd, kom zelf ook uit het Bambataa en Full Force tijdperk, maar sinds Armin & Tiesto bekender werden zo'n 10-15 jaar geleden is het via CDJ's en nu MP3, het omgekeerd evenredig downhill gegaan met dance vinyl releases
gruizige clone releases van stijfkoppige teknoheads zullen altijd wel blijven, maar de andere 99.9% is toch echt wel over.
|
Toen Juno net startte heb ik het ook fervent in te gaten gehouden. Elke dag/week nieuwe releases checken. Het ding is dat TOEN de digitale releases gelijkertijd ook vinyl releases waren en dat viel nog te behappen.
Als je kijk hoe het nu staat met de releases op Beatport. Hoeveel 100.000 per dag zijn dat wel niet? Om dat op te lossen heb je van die 'expert'lijstjes, maar dat zijn er inmiddels ook zoveel dat je een 'expert' voor de expertlijstjes nodig hebt als je begrijpt wat ik bedoel
Het resultaat van deze zgnde 'longtail' verkoop is dat alles wel beschikbaar is maar dat je in veel gevallen toch maar de dingen koopt die je kent, of populair zijn. Meer eenheidsworst dus. Dit in tegenstelling tot een (goede) platenzaak, waar je misschien maar 2/10 nieuwe releases kent maar dat je bij voorbaat weet dat de rest ook kwaliteit is.
Over de oorzaak valt trouwens nog wel het een en ander te zeggen. Bijvoorbeeld dat de traditionele labels steeds geslotener worden. Heel van die label geven ook gewoon toe dat ze geen demos meer luisteren en dat het opsturen nutteloos is. Dus wat doen de mensen, starten zelf maar een label etc.etc.
|
|
|
|
17 februari 2012, 21:52
|
|
|
Always Loud!
|
Klopt, ben het ook zeker met je eens
1- de kwaliteit van vinyl releases is vaak hoger
2- er komt heel veel zooi electronisch, wat het niet makkelijker maakt.
Ben duis ook niet "tegen" vinyl of zo, maar als je puur kijkt als releasemedium is het aandeel gewoon enorm klein
|
|
|
|
17 februari 2012, 22:52
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Ik run zelf drie l bels, en als ik kijk wat er digitaal uitgebracht wordt vind ik het resultaat wat op vinyl komt toch vééééél interestanter dan dat wat digitaal uitkomt...kan aan mij liggen uiteraard, maar op zich doet dat niet toe....
REPORT
|
|
|
|
17 februari 2012, 23:00
|
|
|
King
|
De meeste clubs hebben ook geen fatsoelijke decks en naalden dus dan denk je ook wel 2 keer na voor je je hele platen doos mee sleept.
Verder koop ik zelf bijna nooit tracks op beatport of juno of weet ik wat voor een grote muziek site.
Ik koop vaak op de sites van het label zelf, maar het meest op Clone.nl en Zero-inch deze sites zijn eigenlijk zo'n chaos dat je nooit vind wat je zoekt maar daar door wel vaak vind wat je wilt.
En het is een stuk goed koper. Het kost ook een stuk minder dan beatport etc. 1 euro per track incl btw. Nou dan weet ik het wel !
Ik draai zelf techno dat bij techno ook innovatie hoort en als ik heel eerlijk ben de veel 2 deck techno sets niet echt heel boeiend meer. Ik ben heel bij met mijn 4 decks setup lekker veel actie !
ik rook sigareten en spuug op de grond ik hang met me mattiez in het winkelcentrum rond
|
|
|
|
17 februari 2012, 23:05
|
|
|
King
|
Ook lijkt vinyl wel een mooi visite kaartje voor de artiest.
Dit is een interessant interview over deze materie http://www.residentadvisor.net/podca...px?exchange=73
ik rook sigareten en spuug op de grond ik hang met me mattiez in het winkelcentrum rond
|
|
|
|
18 februari 2012, 13:08
|
|
|
Vintage Lid
|
tja na de komst van de CD werd vinyl verguisd maar nu is het opeens weer "cool" ?
|
|
|
|
18 februari 2012, 17:07
|
|
|
Lekker Huppelen!
|
toffe nederlandse vinyl producties:
http://alienrecordstore.nl/
Gearlists zijn voor gearsletjes............
Vandaag Is Mijn Lievelingsdag!!
|
|
|
|
18 februari 2012, 18:34
|
|
|
het lallende kadaver
|
|
|
|
|
18 februari 2012, 22:48
|
|
|
Vinyl Addict
|
Gisteren verkocht voor 65 euro.
Zie dat maar eens voor een tweedehands mp3tje te krijgen
|
|
|
|
19 februari 2012, 09:24
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Als er verzoekjes kunnen, heeft iemand hier Aquila, Ritual EP op Aerial Recordings, AERIAL 002?
Ik wil die graag op vinyl in mijn bak.
grtzzz
REPORT
|
|
|
|
19 februari 2012, 10:26
|
|
|
Over en sluiten
|
Oorspronkelijk geplaatst door brz
|
Als er verzoekjes kunnen, heeft iemand hier Aquila, Ritual EP op Aerial Recordings, AERIAL 002?
Ik wil die graag op vinyl in mijn bak.
grtzzz
|
Er staan er 6 te koop op discogs...prijzen vanaf 90 euries...
Klaar.
|
|
|
|
24 februari 2012, 11:26
|
|
|
Kan alleen voor mezelf spreken: onlangs een Reloop RP 2000 MK3 gekocht online. Nu als een gek Vinyl aan het verzamelen en inkopen. Superleuk om die plaat met mooi artwork in je handen te hebben. Zat plekken om te kopen ook lijkt me: Clone, Godspill, Rush hour, Discogs (yes!), marktplaats, kringloopwinkels, vrienden op leeftijd die vroeger dj zijn geweest en bakken classics gratis aan je geven, noem maar op
Laatst gewijzigd door Goof; 24 februari 2012 om 11:34
Reden: ,
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten