2 februari 2012, 11:55
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Oorspronkelijk geplaatst door Wardo
|
Ik heb sinds 1993 geen tour gemist, maar baal nog steeds dat ik niet naar World Violation ben gegaan. Toen waren ze (voor mij althans) op hun best.
Als er nou nog een goede live-dvd van was, maar die is er om onbegrijpelijke redenen ook niet. Blijkbaar is er nooit een goede registratie van geweest...
BTW - Ze schijnen in maart de studio weer in te gaan, nieuwe cd wordt begin 2013 verwacht...
|
Eerst Madonna... Fingers crossed
Ja, erg jammer dat er geen registratie van dat concert op DVD is, er zijn wel bootlegs maar ook de Black Celebration tour is nooit uitgezonden (wel een soundboard opname, heel slechte kwaliteit maar beter dan niets), de tracklisting daar is gewoon te gek
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
Gear: Where are the musicians?
PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
|
|
|
|
2 februari 2012, 13:30
|
|
|
Lidl
|
Oorspronkelijk geplaatst door PabloDeMode
|
Wow, de World Violation??!!! Dan ben je een van de gelukkige!
Toen Ultra kwam dacht ik "het is over"... een week of twee geleden had ik tracks van het album geluisterd en in vond hem brilliant! Eigenlijk is een album met 4 nummers (de singles dan) gevuld met ambient-achtige tracks. Dus zo zie je het maar, je hebt er genoeg keuze om iedereen gelukkig te maken, er zijn mensen die DM leuk vonden met het oudere werk en andere die meer het nieuwe werk meer waarderen.
|
Nou er moeten er toch nog wel meer op 26 oktober 1990 in Ahoy geweest zijn. Was in ieder geval uitverkocht.
Ultra is een album dat goed en veel luisteren vergt vind ik. Het is wel het donkerste album denk ik. De ervaringen met het drugs- en acoholgebruik en de zelfmoordpoging van Gahan en het vertrek van Alan Wilder kun je er gewoon in terughoren.
|
|
|
|
2 februari 2012, 13:44
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Het klopt, dat maakt het juist persoonlijk. Zeg maar voor "Violator" waren er meer pop-gerelateerde topics en na "Songs of faith and devotion" meer de mystiek en persoonlijke ervaringen. Inderdaad hoor je wel (als je heel aandachtig luistert) het verhaal achter de songs.
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
|
|
|
|
2 februari 2012, 20:19
|
|
|
Vintage lid
|
Ik vind eigenlijk alleen hun eerste album niet zo leuk, beetje te poppy. Toen Vince weg ging werd het beter. Exciter is op zich een OK luister plaat maar er staan geen echte knallers op. Ik vind Violator en Songs of Faith & Devotion de beste platen, maar Precious is mijn favourite song van DM.
"It's not a brown Toyota, it's a coffee-coloured Lexus!"
|
|
|
|
2 februari 2012, 20:44
|
|
|
Der Gerauschmacher
|
Ieder era heeft klassiekers, maar 'Never Let Me Down Again' is denk ik mijn favoriete DM song aller tijden.
|
|
|
|
2 februari 2012, 20:49
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Absoluut. Dat nummer is epic, maar eigenlijk is de langere versie (Japanese mix geloof ik) klassieker. Samen met Everything Counts, Enjoy the silence en Precious. Voor iedereen smaak
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
|
|
|
|
2 februari 2012, 21:05
|
|
|
Der Gerauschmacher
|
Ik heb ook ergens een of andere remix van Little 15, ik denk Kruder en Dorfmeister, die heel gaaf is
|
|
|
|
2 februari 2012, 21:10
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Oorspronkelijk geplaatst door Napole0n
|
|
Ik heb ook ergens een of andere remix van Little 15, ik denk Kruder en Dorfmeister, die heel gaaf is
|
Die versie ken ik niet, dat nummer is een van mijn favorieten EVER!
Had mezelf altijd gevraagd of de videoclip iets met Anna Frank mee te maken heeft, gezien de tekst en de videobeelden.
Het zal ook een symbolisch nummer zijn, want ook in de track A question of time "when I am only 15" verschijnt.
Er werd ergens over gesproken maar heb niet zo'n duidelijk idee; dat maakt juist beide nummers "timeless".
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
|
|
|
|
2 februari 2012, 21:23
|
|
|
Der Gerauschmacher
|
|
|
|
|
2 februari 2012, 21:34
|
|
|
Lidl
|
Kruder & Dorfmeister hebben een remix gemaakt van Useless.
|
|
|
|
2 februari 2012, 22:24
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Ja, klopt. Ik kende dus deze al, heb ook de twee 3X remix cd bundels, er zijn daar twee HELE leuke remixes: Halo (met goldfrapp, aan het eind zingt ze zelf, écht een juweltje) en Photographic (ik weet niet meer de naam van de mix uit mijn hoofd maar die is wow!)
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
|
|
|
|
3 februari 2012, 09:50
|
|
|
wat kyk jy?
|
het begint onderhand toch wel 1 van de langslopende bands te worden...
als ze nog 18 jaar doorgaan dan bestaan ze net zo lang als de stones op dit moment... moet kunnen
geinig feit is nutuulk ook weer dat de leden van DM zo'n beetje zijn geboren toen de stones begonnen...
Up to mighty London
Came an Irishman one day.
As the streets are paved with gold
Sure, everyone was gay.
|
|
|
|
5 februari 2012, 23:19
|
|
|
Valt me op dat er veel fans onderscheid maken tussen de 'pre-' en 'post-' Alan Wilder
(of beter gezegd: er is een onderscheid tussen 'pre-' en 'post-' Wilder DM fans)
Persoonlijk ben ik meer fan van de Pre-Wilder periode, hoewel SoFaD naar mijn mening al iets te zwartgallig/depressief begon te klinken
Maar daarintegen kun je me ook niet onder de 'echte' fans scharen, vind ze goede nummers hebben, maar meer als Singles 81-85 heb ik nooit gekocht
|
|
|
|
7 februari 2012, 00:03
|
|
|
Die nieuwe cd, dat wordt niet veel. Dezelfde producer als de laatste twee platen. "Playing the Angel" was goed, maar "Sounds of the Universe" vind ik steeds slechter worden. Misschien wel hun minste cd.
Wat een gemakzuchtige keuze...
Maarja, het is inderdaad toch al niet meer hetzelfde sinds Alan weg is. Wat doe je er aan.
|
|
|
|
11 februari 2012, 12:32
|
|
|
www.theactor.nl
|
Depeche Mode was - naast Soft Cell en Fad Gadget - voor mij hét grote voorbeeld om ook muziek te gaan maken, begin jaren tachtig. Ik heb hun eerste concert in Paradiso meegemaakt toen 'Just Can't Get Enough' nog een hit moest worden (1981). Na afloop in trendy discotheek De Koer met de jongens gepraat. Vooral Andy was vreselijk aardig. Ik heb altijd een zwak gehouden voor DM en ik luister nog regelmatig naar hun muziek.
Aangenaam ... Anna Loog.
|
|
|
|
11 februari 2012, 22:31
|
|
|
Vintage Lid
|
toen vince clarke er nog in zat was het nog leuke echte synthpop
|
|
|
|
12 februari 2012, 14:46
|
|
|
Lidl
|
Wat is echt?
|
|
|
|
19 februari 2012, 14:36
|
|
|
Der Gerauschmacher
|
|
|
|
|
19 februari 2012, 14:42
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Oorspronkelijk geplaatst door Napole0n
|
|
You nailed it!
Tja, wat is echt... muziek is een kunst dus... niet echt denk ik... abstracte kunst
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
|
|
|
|
19 februari 2012, 17:11
|
|
|
Der Gerauschmacher
|
Tja, wat verwacht je van je muziek. De oude Depeche Mode was gaaf ... frisse jonge honden die iets nieuws probeerden dat wonderwel nog aansloeg ook. De nieuwe Depeche Mode is gaaf ... heren op leeftijd die hun (levens)ervaring gebruiken om te blijven ontwikkelen en vernieuwen. Hun muziek in de 80s was fantastisch - fris, nieuw bruisend. Hun muziek in de 90s was fantastisch - verder ontwikkeld, dieper, complexer. Hun muziek in de 00s was fantastisch - introvert, duisterder, wijzer. En ik kijk uit naar het nieuwe album. Zou je nou echt willen dat ze nog precies hetzelfde doen als 30 jaar geleden?
In tegenstelling tot de meeste bands heeft Depeche Mode wat mij betreft geen echte 'Golden Age', ik vind het allemaal puur goud wat ze maken. Van de week voor het eerst in jaren weer eens Exciter geluisterd - die ik jarenlang als 'slechtste Depeche Mode ooit' had gekwalificeerd. En zelfs dat album heeft een aantal pareltjes.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|