Synthforum

Mededelingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 maart 2003, 12:16   #1
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

wat wel en niet te bespreken in Algemeen->Algemeen
als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling dat er in dit algemene forum, dat volgens de beschrijving "over alles dat niet met muziek te maken heeft", over politieke zaken gesproken wordt? zo ja, zou dit dan duidelijk in de omschrijving kunnen komen om misverstanden te voorkomen? thanx.... btw, ik vindt het jammer.....juist communicatie is belangrijk in deze tijden

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline  
Oud 20 maart 2003, 12:20   #2
C-Code
Addicted to Breaks

C-Code's schermafbeelding

Re: wat wel en niet te bespreken in Algemeen->Algemeen

Citaat:
Origineel geplaatst door olafmol
als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling dat er in dit algemene forum, dat volgens de beschrijving "over alles dat niet met muziek te maken heeft", over politieke zaken gesproken wordt? zo ja, zou dit dan duidelijk in de omschrijving kunnen komen om misverstanden te voorkomen? thanx.... btw, ik vindt het jammer.....juist communicatie is belangrijk in deze tijden
Daar ben ik het ook volledig mee eens, en als ze dan toch als synthforum niet wil dat daarover gesproken word, dan moet je dat DUIDELIJK in je kopje van die desbetreffende sectie vermelden.

als je eenmaal intens gaat crate diggen worden platenbeurzen oude snoepwinkels waar je in kunt verdwalen als een klein kind..

http://www.myspace.com/hoodlumbreaks
C-Code is offline  
Oud 20 maart 2003, 12:50   #3
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Als je al kijkt wat voor stammenoorlog er uit breekt als je zegt dat Yamaha "je gewoon niet zo aanspreekt"....

Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
bikkel is offline  
Oud 20 maart 2003, 13:09   #4
fuse
Vintage lid

fuse's schermafbeelding

Hoezo niet aanspreekt!

Hehe

Maar lijkt me dat dingen zoals verkiezingen, oorlogen, enge ziektes en dat soort 'geneuzel' hier niet thuis horen. Daar heb je Fok voor bijv. Of zwaar computergeneuzel dat eerder bij tweakers thuis hoort of kookrecepten bij de site van Kas Spijkers hoort.

Maar wat is het uiteindelijke criterium? Volgens mij is dat moeilijk aan te geven maar als hier gasten 'rondhangen' die niets (maar dan ook niets) met synths te maken willen hebben dan zitten ze hier fout. Toch?
fuse is offline  
Oud 20 maart 2003, 13:53   #5
Skipsel
Evil Rabbit

Skipsel's schermafbeelding

De avatars van Craz en C-Code zijn politiek geledan, blijkbaar mag dat wel. Ik zal die van mij ook ff aanpassen, laat ik toch stiekum mijn stem horen
Skipsel is offline  
Oud 20 maart 2003, 13:56   #6
FuzzyStone

FuzzyStone's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door fuse

Maar lijkt me dat dingen zoals verkiezingen, oorlogen, enge ziektes en dat soort 'geneuzel' hier niet thuis horen. Daar heb je Fok voor bijv. Of zwaar computergeneuzel dat eerder bij tweakers thuis hoort of kookrecepten bij de site van Kas Spijkers hoort.
De bovengenoemde items komen hier toch zowieso voor? :

Verkiezingen: Je verkiest de ene synth boven de andere
Oorlog: Prijzenoorlog treft recording-gear
Enge Ziektes: T*phus, T*ring, nog steeds latency
Computergeneuzel: Superchipsetje op cool moederbord met heftige geluidskaart gekocht
Kookrecepten: Vette beat, met een mespuntje trance, overgoten met een Acidsausje

Duzzzzz

Grt,
FuzzyStone
FuzzyStone is offline  
Oud 20 maart 2003, 13:59   #7
olafmol
[EXPANSIONS]

Citaat:
Hoezo niet aanspreekt!

Hehe

Maar wat is het uiteindelijke criterium? Volgens mij is dat moeilijk aan te geven maar als hier gasten 'rondhangen' die niets (maar dan ook niets) met synths te maken willen hebben dan zitten ze hier fout. Toch?

dan moet je algemene discussies weghalen..simpel

olafmol is offline  
Oud 20 maart 2003, 14:06   #8
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Rauwe Acidkool met Phatte wurst.

Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
bikkel is offline  
Oud 20 maart 2003, 14:13   #9
JohnnyBusca
rocket scientist

JohnnyBusca's schermafbeelding

Ik geloof niet dat mijn mening over iemand veranderd, doordat ik weet dat ie bij AEGON verzekerd is en niet van spruitjes houdt. Of ie extreem rechts of links is, is toch weer net iets anders.

JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"
JohnnyBusca is offline  
Oud 20 maart 2003, 14:33   #10
donbrasco
qlickt

donbrasco's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Of ie extreem rechts of links is, is toch weer net iets anders.
Is in beide gevallen niet goed..
donbrasco is offline  
Oud 20 maart 2003, 14:34   #11
JohnnyBusca
rocket scientist

Citaat:
Origineel geplaatst door krz
Is in beide gevallen niet goed..
Dat zeg jij, stomme laffe midden stemmer!
Je muziek is trouwens net zo laf als je stem gedrag, slappeling! Mietje!

Kijk, dat willen we voorkomen.

JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
JohnnyBusca is offline  
Oud 20 maart 2003, 14:41   #12
olafmol
[EXPANSIONS]

Citaat:
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat zeg jij, stomme laffe midden stemmer!
Je muziek is trouwens net zo laf als je stem gedrag, slappeling! Mietje!

Kijk, dat willen we voorkomen.
ai ai ai Johnny! het zouden de woorden van een groots dictator kunnen zijn: "ik verbiedt gewoon de vrijheids van menings-uiting om te voorkomen dat mensen mekaar in de haren vliegen..ik ben nl een groot voorstander van vrede"

(ff advocaat van de duivel spelen )

olafmol is offline  
Oud 20 maart 2003, 14:47   #13
C-Code
Addicted to Breaks

Ik wou in het topic amerika vs iraq niet eens hebben over een politieke voorkeur, maar over wat mensen denken dat de reden zou kunnen zijn van amerika om zoveel geld in een oorlog te steken, en wat de reden erachter zou kunnen zijn. En als je niet wil dat mensen met elkaar vrij kunnen communiceren over verschillende onderwerpen, dan moet je de chat ook meteen weghalen, want daar zal het onderwerp regelmatig de revue passeren. Ik denk door dingen op het forum gewoon normaal te behandelen (zonder racistische opmerkingen etc. etc.) je een betere sfeer creeert dan door alles continu tegen te houden.

als je eenmaal intens gaat crate diggen worden platenbeurzen oude snoepwinkels waar je in kunt verdwalen als een klein kind..

C-Code is offline  
Oud 20 maart 2003, 14:52   #14
C-Code
Addicted to Breaks

Als je niet wil dat onderwerpen als politiek, oorlog, en vrijheid van meningsuiting op je forum voorkomen, moet je ook de algemene voorwaarden van dit forum aanpassen.

Iets in de trant van:

Op dit forum, worden alle onderwerpen die niet over muziek of synths gaan; niet getolereerd !

Ook niet als je het in de sectie algemeen overig post !!

C-Code is offline  
Oud 20 maart 2003, 14:55   #15
JohnnyBusca
rocket scientist

Citaat:
Origineel geplaatst door C-Code
Ik denk door dingen op het forum gewoon normaal te behandelen (zonder racistische opmerkingen etc. etc.) je een betere sfeer creeert dan door alles continu tegen te houden.
Doen wij dat dan? 'alles continu tegen houden'?

Ik vind ook dat je consequent moet zijn, een meerderheid moet volgen, je beslissingen moet naleven en dus ook acties moet ondernemen. Wij, moderators, hebben lang geleden besloten dat dit soort discussie niet gezond zijn voor het forum en wij handelen daar dus ook naar. Wij hebben al meerdere malen gezegd dat je de chat best mag gebruiken voor dit soort dingen, we willen het alleen niet als threads hebben, dat is het... In de chat is het een stuk anders, want dan kun je direct reageren en wordt niet alles tot op de punt bekeken.

Duss...

JohnnyBusca is offline  
Oud 20 maart 2003, 15:00   #16
JohnnyBusca
rocket scientist

Citaat:
Origineel geplaatst door C-Code
Als je niet wil dat onderwerpen als politiek, oorlog, en vrijheid van meningsuiting op je forum voorkomen, moet je ook de algemene voorwaarden van dit forum aanpassen.

Iets in de trant van:

Op dit forum, worden alle onderwerpen die niet over muziek of synths gaan; niet getolereerd !

Ook niet als je het in de sectie algemeen overig post !!
Wij, moderators, hebben het vaak met elkaar over wat wel en niet kan. Illegale software, commerciele reclames, mpegjes, politiek, enzovoort. Natuurlijk willen wij niet iemand's mond snoeren, maar we willen ook geen klote sfeer. Wij, moderators, hebben democratisch zaken besloten en handelen erna.
Misschien moeten we het inderdaad ergens neer zetten, maar zo weet toch ook iedereen het. Maak je niet zo druk, het heeft namelijk geen zin.

Dat ik er uberhaupt op in ga.... *zucht*

JohnnyBusca is offline  
Oud 20 maart 2003, 15:01   #17
fuse
Vintage lid

fuse's schermafbeelding

D'r zijn plenty of dingen die in de algemene discussies thuishoren en toch relevant zijn. Kijk anders nog maar eens.

En het synthforum is niet democratisch in die zin dat je mag zeggen wat je wilt en doen wat je wilt. Daar zijn mensen voor om dat in de gaten te houden omdat het gewoon nodig is. En ook zij zijn aan afspraken gebonden. Iedereen hier heeft dit aanvaard tijdens het aanmaken van een user en als je het daar niet mee eens zijn dan hebben ze het recht om op te stappen. En je kunt wel invloed uitoefenen en met meer mensen is de kans op resultaat groter. En over het algemeen heeft de meerderheid wel degelijk de meeste invloed maar niet altijd want er zijn meer kanten aan het globale verhaal. En heb je als minderheid een opvatting waar de meerderheid op tegen is dan heb je gewoon pech, maar zo werkt het in een democratie ook.
fuse is offline  
Oud 20 maart 2003, 15:02   #18
JohnnyBusca
rocket scientist

Citaat:
D'r zijn plenty of dingen die in de algemene discussies thuishoren en toch relevant zijn. Kijk anders nog maar eens.

En het synthforum is niet democratisch in die zin dat je mag zeggen wat je wilt en doen wat je wilt. Daar zijn mensen voor om dat in de gaten te houden omdat het gewoon nodig is. En ook zij zijn aan afspraken gebonden. Iedereen hier heeft dit aanvaard tijdens het aanmaken van een user en als je het daar niet mee eens zijn dan hebben ze het recht om op te stappen. En je kunt wel invloed uitoefenen en met meer mensen is de kans op resultaat groter. En over het algemeen heeft de meerderheid wel degelijk de meeste invloed maar niet altijd want er zijn meer kanten aan het globale verhaal. En heb je als minderheid een opvatting waar de meerderheid op tegen is dan heb je gewoon pech, maar zo werkt het in een democratie ook.

JohnnyBusca is offline  
Oud 20 maart 2003, 15:08   #19
C-Code
Addicted to Breaks

Johnny & fuse, ik snap jullie houding best, maar ik vind inderdaad WEL dat er te snel op bepaalde topics een bepaalde beslissing word gehangen. En gezien deze topic ben ik schijnbaar niet de enige die zich daar een beetje aan stoort.

Ik vind dus wel dat als je bepaalde dingen liever niet in je forum hebt, en je moe word om er zelfs over te praten (refererend naar de *zucht* bij johnny's post) je dan consequent moet zijn en dit niet alleen duidelijk moet maken in dit topicje erover .....maar ook in je algemene voorwaarden en ook in je algemeen (overig) sectie dmv een sticky melding......want mensen kunnen niet weten wat wel / niet mag als ze het niet weten dat het niet mag !

PS; Johnny mijn hartslag is al de hele dag hetzelfde (ik maak me niet druk over dit soort dingen)......maar wil wel duidelijkheid, en een eenduidig beleid (goh wanneer ga ik eens in de 2de kamer zitten)....hehehehehe

C-Code is offline  
Oud 20 maart 2003, 15:13   #20
olafmol
[EXPANSIONS]

no sweat jongens..ik ben het met c-code eens...ik vindt het geen enkel probleem als de admins/mods hebben besloten dat er niet over politiek ed gesproken kan worden in dit forum...... het wordt alleen aboluut niet duidelijk uit de forum/topic-omschrijvingen bij "Algemeen" ..vandaar ook mijn thread/vraag hierover.....

olafmol is offline  
Discussie gesloten

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [overig]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten