7 april 2010, 21:44
|
|
|
ASID!!!!!
|
ja, het zaaltje huren is onwijs goedkoop
Ah ok cool.
Sequencer:/Sampler: Akai MPC500
Synths: Rhodes Mark I 1979, Roland Alpha Juno-1, Roland TB-303, Elektron SIDstation, Oberheim Matrix-1000, Doepfer ms-404.
Drumz: Acidlab Miami, Roland TR-606, Roland TR-707, Roland TR-727, Korg Kpr-77 and Novation Drumstation.
Effects: TS-303 MK2 Acid Screamer, Lexicon MPX100, Alesis quadraverb, Zoom Studio 1201.
Monitors: Yamaha HS80M
Other: Thingamagoop 2, Commodore 64 with MSSIAH, Gameboy DMG with LSDJ, Nanoloop and LSDJMC2.
www.DaShadow.nl
|
|
|
|
7 april 2010, 23:53
|
|
|
Over en sluiten
|
Even weer ff on topic.....
Verleden week heb ik een Sammi voor DX van Acid Anonymous gebouwd 
Deze kit is zeker aan te raden voor mensen die net beginnen met zelfbouw. Zeer duidelijke handleiding, makkelijk te solderen pcb's, echt een super kit dit kan haast niet fout gaan. Wat je nog wel moet aanschaffen naast de kit is een tube hitte geleidende pasta voor de voltage regulators...kost iets van 5 pietermannen...
Ben je helemaal een noob dan mag je me altijd contacten..
Na mijn opmerking aan gjb68 over dat ik nog wat SID's heb liggen.....me inbox stroomde ineens vol met geinteresseerde....laat ik even voorop stellen dat ik geen Wilba ben met een bizarre stapel SID's...
Ik heb er nog 5....dit zijn 8580's en ik heb nog 1 6581 liggen......
Ik zit nu een beetje met mijn handen in het haar aan wie deze dan te doen en ik wil er ook geen bod wedstrijd van maken. Dus hoe dit nu op te lossen....
Klaar.
|
|
|
|
8 april 2010, 00:36
|
|
|
Vintage lid
|
zo hebben ze me nou al best lang niet meer genoemt
maar bedankt he... hij werkt goed..
|
|
|
|
8 april 2010, 07:40
|
|
|
|
Citaat:
|
Ik zit nu een beetje met mijn handen in het haar aan wie deze dan te doen en ik wil er ook geen bod wedstrijd van maken. Dus hoe dit nu op te lossen....
|
Wie het eerst komt het eerst maalt? Meest logische denk ik, en het makkelijkste. Ik denk niet dat ik daar bij zit, zou je misschien een ander adresje weten waar je SID chips kan krijgen?
|
|
|
|
8 april 2010, 09:52
|
|
|
Gameboys a GoGo
|
Ben nog steeds erg blij met deze:
Waarvoor dank Dender
|
|
|
|
8 april 2010, 11:19
|
|
|
Over en sluiten
|
Dat was een leuk projectje idd.....die van Gein heeft dus 5 analoge control faders en de chickenhead ernaast is de feedback.....deze is trouwens met de losse pcb's gebouwd en heeft ook twee SID's aan boord, voeding wordt verzorgt door de originele C64 voeding en hij heeft 5 banksticks, deze zijn op veroboard gemaakt..... 
De case is noeste handarbeid btw...  Rugged Metal Style voor die vintage 8bit look...
Klaar.
|
|
|
|
8 april 2010, 13:33
|
|
|
Vintage Lid
|
|
|
|
|
11 april 2010, 22:51
|
|
|
Over en sluiten
|
Even een vraag tussendoor....ervaren jullie problemen met de Sammichid? Zoals midi die crasht? Ik weet dat ze sowieso kuren hebben...de mijne heeft het ook.....wat zijn jullie ervaringen?
Klaar.
|
|
|
|
12 april 2010, 08:30
|
|
|
QxZ=8
|
Oorspronkelijk geplaatst door DenDer
|
|
Even een vraag tussendoor....ervaren jullie problemen met de Sammichid? Zoals midi die crasht? Ik weet dat ze sowieso kuren hebben...de mijne heeft het ook.....wat zijn jullie ervaringen?
|
Midi crash? defineer de "crash" met program changes/cc's/notes?
Het enige wat ik tot nu toe ervaar is bij een enkele standaard patch je de ADSR bug krijg bij snelle basslinen van deze lead patch.(geen idee welke,zoek ik vanmiddag op) Maar dit is bekend van de SID,net als de (zachte) brom.
Iig Renepela nogmaals bedankt, t'is echt een beest in een klein doosje. veel rauwer dan mn virus indigo en met een gigantische "Nostalgische factor"!!
Iemand al voor elkaar gekregen om op elke sid een ander programma en midi kanaal te krijgen? en die per output(kanaal) te routen? of is dit echt meer voor zn grote broer met meerdere sids?(ivm stereolink etc).. een specifieke sammich gebruikers manual zou wel gepaster zijn dan de standaard midibox sid v2 manual..
"If i received a euro for each track i'd finish, i would be a bum!"
Gear; "Under Construction"
|
|
|
|
12 april 2010, 10:25
|
|
|
Vintage lid
|
Dender heeft het over de mijne... bij mij crashen alle midi inputs van mijn computer als ik hem bv aanzet terwijl ik in cubase op het kanaal sta van de sammichsid. door de all inputs optie die altijd standaard aanstaat (en nooit problemen geeft) krijgt de sammichsid dus een echo van zichzelf terug.
met crashen bedoel ik dat er geen 1 midi inputs van de computer dan meer werkt, alsof de driver eruit geklapt is.
ik verdenk de sammi ervan alles wat hij binnen krijgt gelijk naar de out te sturen alsof het een through is en zo complete loops te maken ipv alleen een echo... maar ik ga er zo nog even verder induiken
|
|
|
|
12 april 2010, 11:23
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
poeheee, jij hebt wat met je midi poorten en machines.....
REPORT
|
|
|
|
12 april 2010, 11:34
|
|
|
Vintage lid
|
nou ja... ik heb er tenminste iets mee...
|
|
|
|
12 april 2010, 12:37
|
|
|
Over en sluiten
|
Ik meen te weten waar het aan ligt bij die van Jdieks....ik maakte nog gebruik van de 1e versie van MIOS Studio...inmiddels is er al een versie 2. Ik denk als Jeroen even de firmware er opnieuw inblaast met MIOS Studio 2 dat het probleem daarmee is verholpen.
Klaar.
|
|
|
|
12 april 2010, 13:14
|
|
|
Vintage lid
|
ja, ik heb het inmiddels aan de praat idd
|
|
|
|
13 april 2010, 10:04
|
|
|
Vintage lid
|
|
Citaat:
|
|
Ik meen te weten waar het aan ligt bij die van Jdieks....ik maakte nog gebruik van de 1e versie van MIOS Studio...inmiddels is er al een versie 2. Ik denk als Jeroen even de firmware er opnieuw inblaast met MIOS Studio 2 dat het probleem daarmee is verholpen.
|
't Is natuurlijk een poging waard, maar persoonlijk denk ik niet dat het veel zal helpen. Mios 1 heb ik ook jaren gebruikt en die werkte prima. Belangrijkste verschil is dat versie 1 met java werkt en versie 2 niet. Staan die midi jumpers wel goed in de sammichsid?
Synths: Korg 01w/r, Radias, Micro-X, Minikorg 700 & MS20 LC, Yamaha FS1R, AN1X, Roland JX10, D50, JD-990 (vintage board), Eminent 310, Oakley modular, x0xb0x, Midibox MB-6582.
Effects: Behringer v-verb pro 2496, EH Smallstone & Electric Misstres, Elektor vocoder.
Controllers: Behringer BCR2000, Evolution MK-249C, Laserharp.
Midi: M-Audio Midisport 4x4 & 8x8, E-MU Xmidi 2x2.
Recording: Emu 1212m+1820 dock, Behringer DDX3216 + 2 X ADA 8000.
Laatst gewijzigd door renepela; 13 april 2010 om 10:57
|
|
|
|
13 april 2010, 10:26
|
|
|
Over en sluiten
|
Oorspronkelijk geplaatst door renepela
|
|
't Is natuurlijk een poging waard, maar persoonlijk denk ik niet dat het veel zal helpen. Mios 1 heb ik ook jaren gebruikt en die werkte prima. Belangrijkste verschil is dat versie 1 met java werkt en versie 2 niet. Staan die midi jumpers wel goed in de sammichsid.
|
Dat je dat durft te vragen... 
Natuurlijk staan de jumpers goed anders had ie het al helemaal niet gedaan...op mijn comp als stand alone werkte die van jdieks bij mij goed, ook met de editor...dit was direct via in en out midi naar de comp...bij jdieks had de sammi concurentie van meerdere midi apparaten....ik denk dat jdieks het het beste zelf kan uitleggen....inmiddels heeft hij een workaround ervoor gevonden...
Klaar.
|
|
|
|
13 april 2010, 10:59
|
|
|
Vintage lid
|
Blij te horen dat hij een goede workaround heeft nu dan. Ben wel benieuwd wat eigenlijk. 't Blijft raar dat er kennelijk tussen Mios 1 en 2 een verschil zit.
Synths: Korg 01w/r, Radias, Micro-X, Minikorg 700 & MS20 LC, Yamaha FS1R, AN1X, Roland JX10, D50, JD-990 (vintage board), Eminent 310, Oakley modular, x0xb0x, Midibox MB-6582.
Effects: Behringer v-verb pro 2496, EH Smallstone & Electric Misstres, Elektor vocoder.
|
|
|
|
13 april 2010, 15:07
|
|
|
Vintage lid
|
nou ja, wat ik deed was dit:
in cubase op een track gaan staan die zoals standaard "all midi inputs" als input heeft. vervolgens starte die sammi al niet op als ik hem nu aanzetten.. (en crashte hij alle midi van mijn computer)
ik heb hem toen van mijn novation remote sl op mijn motu 128 express gezet en zag dat er een loop onstond (de sammi stuurt iets uit bij het opstarten en kreeg dat gelijk weer terug waar hij weer op reageerde enz). Dit kun je zien op de motu nl.
dus ik heb de midi in van de sammi nu uit het "all midi inputs" lijstje gehaald en nu werkt het.
alleen als ik sys-x wil dumpen moet ik dus een apparte midi track aanmaken met de sammi als input en geen output.
beetje beun... er klopt iets niet in de firmware van dat ding. Ik denk ook eigenlijk dat er weinig cubase gebruikers zijn die dit ding hebben.. dat merk ik vaker met dit soort vage synths. de future-retro XS werkte ook niet met cubase (een andere bug) doordat het gewoon niet getest wordt.
*edit* maar ik heb dus ook de firmware geupdate idd met die mios 2... Ik was alleen zo veel aan het testen en niet echt systematisch dat ik eigenlijk niet weet of dat iets gescheeld heeft
|
|
|
|
14 april 2010, 07:15
|
|
|
Vintage lid
|
Ik heb zelf totaal geen problemen met de sammichsid in combinatie met cubase 5, maar misschien is het verstandig om je problemen aan Thorsten Klose te melden op het midibox forum. Over het algemeen lost hij bugs snel op.
Het midi deel wordt volgens mij door Mios afgehandeld en niet door de sammichsid appicatie. Probeer eens zowel Mios 1.9g als de sammichsid applicatie er eens opnieuw op te zetten.
|
|
|
|
14 april 2010, 08:19
|
|
|
Vintage lid
|
standaard filtert cubase de sys-x uit de through, omdat ik veel editors gebruik heb ik dat uitgezet..
daar zit het probleem.
maar ik ga het idd eens op het midibox forum zetten.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|