8 juli 2009, 20:11
|
|
|
Vintage lid
|
Je track laten masteren door Abbey Road Studios
|
|
|
|
8 juli 2009, 20:43
|
|
|
beetje duur
|
|
|
|
8 juli 2009, 20:48
|
|
|
Reaper adept
|
Cool!
|
|
|
|
8 juli 2009, 20:55
|
|
|
Hobby Bobby
|
Abbey Road Studios
90 pond duur? Dat valt toch wel mee?? Geen idee wat mastering normaal kost. Hmm... 3/4/5 tracks per plaat is misschien een beetje prijzig.
Maar... als je er een goede master voor terugkrijgt staat het toch dik op plaat (ook het label...
|
|
|
|
8 juli 2009, 21:03
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door steve r
|
|
beetje duur
|
Hangt van het resultaat af. Maar qua prijs is het niet ongewoon hoor.
Als je naar Bernie Grundman of Bob Ludwig gaat kan je zo 300$ kwijt zijn.
|
|
|
|
8 juli 2009, 21:20
|
|
|
Hobby Bobby
|
Master of the Universe
Ik weet wel dat Alden Tyrell alles voor Clone mastered en forumlid Dexter ook wel platen voor Delsin/Rush hour doet. Maar een goede master is goud waard! Als je bijvoorbeeld de ouwe Kenny Larkin op Warp label hoort en daarna de reissue met re-master van Dexter op Rush hour is dat echt een wereld van verschil en knalt ie echt van het vinyl af! (al is dat wel zeker 15 jaar later in techniek, maar toch... )
+
Is het ook niet een beetje vaag als je met je houseplaatje bij Abbey Road aan komt kloppen? Ik bedoel, zij doen toch meer bandjes enzo... Of maakt dat geen  uit voor mastering?
|
|
|
|
8 juli 2009, 23:15
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
ik master voor 10 euro ex btw per track.
Ik denk wel dat ervaring in een bepaald genre meehelpt aan het eindresultaat.
Zo'n abby raod geval "staat stoer" maar om daar bv zwaar overstuurde schranz techno naar toe te sturen .... ben dan wel heel benieuwd wat ze ervan maken.
|
|
|
|
8 juli 2009, 23:21
|
|
|
Whoehahaha
|
Oorspronkelijk geplaatst door Baszline
|
Is het ook niet een beetje vaag als je met je houseplaatje bij Abbey Road aan komt kloppen? Ik bedoel, zij doen toch meer bandjes enzo... Of maakt dat geen uit voor mastering?
|
Denk dat dat wel wat uitmaakt, clone laat niet voor niks zowat alles bij
Tyrell masteren, die geeft er toch een bepaalde sfeer aan mee op het eind.
Ik zou tegenwoordig zelf niet snel iets laten masteren voor mijzelf bij Abbey
Is nou niet de sound die ik zoek, maar als ik nou nog in een punkband speelde
|
|
|
|
8 juli 2009, 23:22
|
|
|
VCO mentaliteit
|
Wat kost masteren bij Tyrell dan?
w00t
|
|
|
|
8 juli 2009, 23:34
|
|
|
Vintage lid
|
Zelfs als je me 1000 euro per track geeft master ik nog geen plaat zodat die klinkt als de Foo Fighters, Green Day of Oasis.
|
|
|
|
9 juli 2009, 05:45
|
|
|
hsp
|
Amen, mrt, ik denk ook dat masteren beter door jezelf gebeurt, of door iemand die jou(w stijl) heel goed kent.
Want ik zou niet blij zijn denk ik met wat Abbey Road van mijn tracks maakt - ook al ken ik zelf nog bijna bal van masteren.
Net zoals jij weet hoe je dat ene akkoord aan moet slaan, zo weet jij ook hoe hard je die sound moet laten klinken in het eindresultaat.
Zeker voor een online service ben ik bang dat het allemaal een beetje geautomatiseerd afgewerkt wordt; beetje compressen, beetje limitten, en hop! de meters staan van hoog tot laag in het oranje "zoals iedereen wel wilt hebben".
Maar ik ben misschien bevooroordeeld. Ik zou eigenlijk uit pure nieuwsgierigheid een track moeten laten doen. Maar ja, 90 pond is me dan wel nog 90 teveel op een track die niets gekost heeft en niets opbrengt  .
jegelie - JX-3P, D-50 - [Adour, JAMin, Audacity, FreeAlpha] Use More Freeware! NEW Album: "Particles"
|
|
|
|
9 juli 2009, 07:14
|
|
|
liedjes om te bewegen
|
zouden ze het financieel moeilijk hebben ofzo...?
het staat wel goed inderdaad, net als 'mixed on ssl', wel erg oppervlakkig als je daarvoor valt natuurlijk ;-)
heeft iemand wel eens gemastered bij robert babicz toevallig?
[groot bedrag, pinnen mag]
|
|
|
|
9 juli 2009, 09:09
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door jegelie
|
Amen, mrt, ik denk ook dat masteren beter door jezelf gebeurt, of door iemand die jou(w stijl) heel goed kent.
Want ik zou niet blij zijn denk ik met wat Abbey Road van mijn tracks maakt - ook al ken ik zelf nog bijna bal van masteren.
Net zoals jij weet hoe je dat ene akkoord aan moet slaan, zo weet jij ook hoe hard je die sound moet laten klinken in het eindresultaat.
Zeker voor een online service ben ik bang dat het allemaal een beetje geautomatiseerd afgewerkt wordt; beetje compressen, beetje limitten, en hop! de meters staan van hoog tot laag in het oranje "zoals iedereen wel wilt hebben".
Maar ik ben misschien bevooroordeeld. Ik zou eigenlijk uit pure nieuwsgierigheid een track moeten laten doen. Maar ja, 90 pond is me dan wel nog 90 teveel op een track die niets gekost heeft en niets opbrengt .
|
Dat je masteren altijd beter zelf kunt doen beweer ik niet. De rest, tjah, plausibel, maar ik vraag me nog altijd af waarom een gesettlede masteringstudio zoveel moet vragen. Ik werk zelf ook online en heb daar positieve ervaringen mee, 't is maar een kwestie van juiste communicatie en aanpak.
Maar over de prijs: een "pro" is nooit meer dan 1 uur bezig met je nummer, dus lijkt me alles boven de 75 euro per te masteren track overdreven. Als ik dat fulltime zou doen aan dat tarief en dat tempo, verdien ik netto meer dan dubbel zoveel ik nu met mijn doordedagse job verdien  (en dat is nu niet bepaald dat die slecht opbrengt  ).
Ten laatste, als je uit de kosten bent (als je setup compleet is), kunnen je klanten daar zeker van meeprofiteren en kan het voor €35 per te masteren track ook.
Toch, als iemand met die naam en die slagzin als Abbey Road daar geld kan uitslaan, moeten ze het vooral niet laten  . Ze zouden wel gek zijn.
|
|
|
|
9 juli 2009, 09:29
|
|
|
*SCRAEVIS*
|
Oorspronkelijk geplaatst door mrt
|
Maar over de prijs: een "pro" is nooit meer dan 1 uur bezig met je nummer, dus lijkt me alles boven de 75 euro per te masteren track overdreven. Als ik dat fulltime zou doen aan dat tarief en dat tempo, verdien ik netto meer dan dubbel zoveel ik nu met mijn doordedagse job verdien (en dat is nu niet bepaald dat die slecht opbrengt ).
Ten laatste, als je uit de kosten bent (als je setup compleet is), kunnen je klanten daar zeker van meeprofiteren en kan het voor €35 per te masteren track ook.
|
Proficiat met je top-baan!
Maar over ondernemen moet je volgens mij nog wel iets leren... Als je 75EUR/h kunt verdienen is dat goed! Maar vergeet aub je afschrijvingen, BTW, inkomstenbelasting, verzekeringen, marketingbudgetten, accountantskosten (!), koffie, en al die andere kostenposten niet! Van die 75EUR hou je echt geen 75EUR netto over hoor! En voor 35EUR/h kun je het al helemaal niet redden - mits je het over 10jaar ook nog wilt doen en dus _altijd_ zult moeten blijven investeren in hardware/software/opleidingen etc...
|
|
|
|
9 juli 2009, 10:51
|
|
|
vibrate on
|
Niet zo erg duur hoor, bij Duplates & Mastering is het ook al 120 Eur. per uur. Komt nog bij dat ze bij Abbey Road alleen echt topklasse engineers & apparatuur hebben, en natuurlijk hun naam & reputatie.
Ze doen daar ook alle mogelijk muziekgenres hoor, van folk tot dubstep, ze weten er wel raad mee. Maar voor electronica is The exchange misschien geschikter (check hun 'album' pagina maar eens).
Hier nog een fijn artikel van Robert Henk over mastering
http://www.monolake.de/interviews/mastering.html
|
|
|
|
9 juli 2009, 11:25
|
|
|
VCO mentaliteit
|
Oorspronkelijk geplaatst door Lacertus
|
Proficiat met je top-baan!
Maar over ondernemen moet je volgens mij nog wel iets leren... Als je 75EUR/h kunt verdienen is dat goed! Maar vergeet aub je afschrijvingen, BTW, inkomstenbelasting, verzekeringen, marketingbudgetten, accountantskosten (!), koffie, en al die andere kostenposten niet! Van die 75EUR hou je echt geen 75EUR netto over hoor! En voor 35EUR/h kun je het al helemaal niet redden - mits je het over 10jaar ook nog wilt doen en dus _altijd_ zult moeten blijven investeren in hardware/software/opleidingen etc...
|
plus het personeel en niet te vergeten de gruwelijk mooie locatie in hartje London...
ik denk niet dat ze een uur gaan werken voor £90
w00t
|
|
|
|
9 juli 2009, 11:27
|
|
|
************* account
|
voor commercials kosten wij ongeveer 3 keer dat per uur, zo vreemd is dat niet
voor expertise mag betaald worden lijkt mij
|
|
|
|
9 juli 2009, 11:36
|
|
|
It's me!
|
T is natuurljk algemeen bekend dat reclame jongens, advocaten, en sommige it-bedrijven, absurd hoge tarieven rekenen, iets wat echt niet in verhouding staat tot hun expertise en ingebrachte middelen. Ik ken genoeg mensen die prima kunnen leven van ca 35 / 40 ex btw per uur bij een gemiddelde werkweek waaronder ik zelf, maar meer is altijd beter en leuker natuurlijk.
Maar beter werk je niet op uren basis maar voor een afgesproken prijs. Dan reken je bijv 4x 45 p/u terwijl je 2 uur bezig bent uiteindelijk, tjsakka en ping ping..
|
|
|
|
9 juli 2009, 11:43
|
|
|
VCO mentaliteit
|
Oorspronkelijk geplaatst door demian
|
|
T is natuurljk algemeen bekend dat reclame jongens, advocaten, en sommige it-bedrijven, absurd hoge tarieven rekenen, iets wat echt niet in verhouding staat tot hun expertise en ingebrachte middelen. Ik ken genoeg mensen die prima kunnen leven van ca 35 / 40 ex btw per uur bij een gemiddelde werkweek waaronder ik zelf, maar meer is altijd beter en leuker natuurlijk.
|
'k weet niet wat je met 'reclame jongens' bedoelt maar bij de bedrijven je voor hoge tarieven je werk kan laten doen is de prijs toch echt wel terecht hoor.
je betaald niet alleen voor de man achter de mixer maar voor de hele infrastructuur, de mixer, de studio, de planning, de technische dienst, de support van de DAW developer, de tapes, het afleveren voor de deadline etc etc.
je kan in de driehoek 'kwaliteit - tijd - prijs' niet op alle drie de vlakken gunstig zitten.
Oorspronkelijk geplaatst door demian
|
Maar beter werk je niet op uren basis maar voor een afgesproken prijs. Dan reken je bijv 4x 45 p/u terwijl je 2 uur bezig bent uiteindelijk, tjsakka en ping ping..
|
ja die tijd is helaas al een jaar of 10 voorbij...
werken voor een afgesporken prijs betekent dat je betaald wordt voor 4 uur terwijl je er 6 werkt...
w00t
|
|
|
|
9 juli 2009, 11:50
|
|
|
Vintage lid
|
Ik denk ook niet dat je met een UAD pack en wat andere plugins Pro kan masteren. Is meer premasteren. En een Pro is wel wat langer dan een uur bezig voor een goede master. Ik werk zelf altijd obv een afgesproken prijs, wil altijd eerst het materiaal horen voordat ik een prijs noem de ene mix is de andere niet. Ik krijg veel bagger waar behoorlijk wat tijd in gaat zitten om het een beetje behoorlijk op vinyl te krijgen. Soms moet ik zelfs zeggen 'ga maar opnieuw mixen'. Ik denk dus dat die 90 pond voor abbey een zeer redelijke prijs is... zeker per track. Verwacht alleen dat ze het 'geschikt' maken voor een drager en niet echt correcties uit gaan voeren voor dat bedrag.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|