Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 maart 2009, 21:47   #1
Stephmeister
Voor al uw sjeis

Stephmeister's schermafbeelding

WTF - Sylenth 1 ain't that Still
Nieuwe track....

Een keer een trance plaatje. Is mijn eerste projectje met sylenth 1 VSTi. Hij heeft nog wel wat TLC nodig, soms freet de reverb de melodie op en de compositie is ook nog niet af, maar you'll get the general picture.

Commetaar....ik hoor het wel

http://virb.com/wtfelectric
Stephmeister is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2009, 22:42   #2
Raphie
Always Loud!

Hij schreeuwt goed, ben benieuwd wanneer die klaar is
Raphie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2009, 22:51   #3
Subgroover
Mjam...

Subgroover's schermafbeelding

Ik vind het ritme van de lead (3 tegen 4) op zich wel leuk bedacht. Dat wordt op deze manier niet zoveel toegepast.

Maar verder hoor ik een opzetje dat nog làààààng niet klaar is!
Ook is de melodie / akkoordenschema niet echt heel boeiend. Dat hoeft ook niet persé, als er van alles boeiends in zit, maar dat is nu nog niet het geval.

Maak af die handel en dan kunnen we pas serieus beoordelen. Naar demo opzetjes luisteren heeft imho niet zoveel nut!

SAY GRILLED CHEEESE
GRILLED CHEESE STEAKHOUSE | CHEESY BACON NUGGETS | GRILLED CHEESE TENDERCRISP
Klik hier voor een dubbele Whopper met extra kaas!
Whopper Freakout!
Bij Burger King in bad...
Subgroover is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2009, 22:38   #4
Stephmeister
Voor al uw sjeis

Citaat:
Hij schreeuwt goed,
Die sylenth 1 VSTi is erg lekker.....je hoeft maar naar de cut-off te kijken en hij maait er gelijk heerlijk geluid uit.

Citaat:
Maar verder hoor ik een opzetje dat nog làààààng niet klaar is!
Ook is de melodie / akkoordenschema niet echt heel boeiend. Dat hoeft ook niet persé, als er van alles boeiends in zit, maar dat is nu nog niet het geval.

Maak af die handel en dan kunnen we pas serieus beoordelen. Naar demo opzetjes luisteren heeft imho niet zoveel nut!
Klopt....ik weet niet hoe erg het mensen hier vinden om naar iets te luisteren wat niet helemaal af is?

Er is nog wat ruimte in het hoog.....Met hihats wil ik wat variatie gaan brengen....de rest zit al aardig vol. Mischien iemand met nog meer tips qwa variatie?
Oud 15 maart 2009, 23:29   #5
TheGroove

Ik vind de "ruimte" van de synths in combinatie met de snare/clap niet echt kloppen, misschien is het mooier als je de clap/snare een klein reverbje of delaytje geeft, of een gated reverb ofzo. Of misschien past de sample niet zo in het sfeertje, ik kan het niet precies plaatsen. Hetzelfde vind ik van de hihat.
Ook is het allemaal wel heel erg dichtgesmeerd met reverb (of zit er nog een pad achter?), plus nog de lange decay. Voor de opbouw van de elementen in het begin is dat wel sfeervol, maar op de climax kan ik de lijnen slecht onderscheiden. Misschien helpt het als je de synth in het lagere register wat percussiever maakt (decay wat korter bijv. zodat er ruimte tussen de noten ontstaat).

Ik zou hem ook ietsje sneller opbouwen, denk ik, of wat percussie toevoegen in het begin zodat het wat muzikaler wordt, hoewel het polyritmische effect dan misschien minder verrassend wordt. Dat element vind ik zeker goed gevonden.
TheGroove is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2009, 23:42   #6
DennisBastian

Ik zou de intro nog eens onder de loep nemen. Het stukje rond drie minuten bijvoorbeeld lijkt me meer geschikt als intro. Tot het moment dat de beat er in komt wist ik namelijk niet echt wat de bedoeling nou precies was.

Ook mag de reverb van mij wel een tikkie minder, maar ik geloof dat dat er nou eenmaal bij hoort...

Verder vind ik hem wel lekker! (en ik houd niet eens van superzagen )
DennisBastian is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2009, 18:38   #7
Stephmeister
Voor al uw sjeis

Hey thanks voor de reacties!

@The groove

Citaat:
Ik vind de "ruimte" van de synths in combinatie met de snare/clap niet echt kloppen, misschien is het mooier als je de clap/snare een klein reverbje of delaytje geeft, of een gated reverb ofzo. Of misschien past de sample niet zo in het sfeertje, ik kan het niet precies plaatsen. Hetzelfde vind ik van de hihat.
De hihats moeten idd beter.

Citaat:
Ook is het allemaal wel heel erg dichtgesmeerd met reverb (of zit er nog een pad achter?), plus nog de lange decay. Voor de opbouw van de elementen in het begin is dat wel sfeervol, maar op de climax kan ik de lijnen slecht onderscheiden. Misschien helpt het als je de synth in het lagere register wat percussiever maakt (decay wat korter bijv. zodat er ruimte tussen de noten ontstaat).
Goeie tip, ga ik deze week zeker effe mee aan de gang.

Citaat:
Ik zou hem ook ietsje sneller opbouwen, denk ik, of wat percussie toevoegen in het begin zodat het wat muzikaler wordt, hoewel het polyritmische effect dan misschien minder verrassend wordt. Dat element vind ik zeker goed gevonden.
polyritmische effect wil ik er zeker inhouden.......ik ga de opbouw verkorten, heb dit inmiddels al van meer mensen gehoort.

@Dennis Bastian

Citaat:
Verder vind ik hem wel lekker! (en ik houd niet eens van superzagen )
Zagen doet ie!!! Thanks!!!!
Oud 27 maart 2009, 14:31   #8
Ultrafunk
Geregistreerd Leed

Leuk gedaan, alleen jammer dat alle sylenth1-geluiden in deze track fabriek-af presets zijn.. ik geloof dat ze ook nog allemaal in de eerste bank zitten ook... dan is dat nog niet zo erg, maar echt uniek natuurlijk niet
Ultrafunk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten