1 maart 2009, 13:18
|
|
|
advies gevraagd
Wie kan mij goed advies geven?
Ik ben nieuw hier en heb een tijdje rondgekeken in de threads. Nu krijg ik maar geen goed antwoord op mijn vraag; ik heb zelf een Roland XV-88 synth, maar ik krijg daar geen goede beats uit, hoewel hij goeie drumgeluiden aan boord heeft. Moet ik nu een drumcomputer a la Korg electribe erbij aanschaffen, of de Roland verkopen en dan meteen een Radias ofzo aanschaffen waar al behoorlijk wat beats inzitten? Kvind het een lastige afweging. Misschien kennen jullie nog andere alternatieven voor mij? Ik hou dus erg van ritmes maken, maar ook mooie rustige- bijna new age-achtige synthgeluiden vind ik prachtig. Is er zo'n apparaat die dat in huis heeft? En zo ja, hoe zit het dan met de prijs? Mijn uitgaveplafond zit zo rond de 1000 euries, hangt er een beetje af van wat ik terug zou krijgen als ik mijn Roland verkoop.....
Ik ben benieuwd naar jullie tips, althans, ik hoop dat ik ze krijg !!
groeten Jeroen
|
|
|
|
1 maart 2009, 13:34
|
|
|
Reaper adept
|
Misschien is een Akai MPC1000 of 2500 wat voor je? Kun je je eigen samples mee gebruiken.
Denkt te veel, doet te weinig...
|
|
|
|
1 maart 2009, 13:35
|
|
|
Vintage lid
|
moet het allemaal in 1 apparaat? neem er anders een electribe bij om uit te proberen of drum machines/grooveboxen je liggen. kost niet veel. mijn favoriete drum machine is de machinedrum van elektron.
|
|
|
|
1 maart 2009, 13:47
|
|
|
Duurder of compleet ander apparaat..
software vs hardware..
Goedkope lo-fi shit of 500 effecten..
Hoe meer je leest over hoe anderen het doen
des te meer manieren je vind om beats te maken.
geen een ervan is DE manier.. maar EEN manier..
Wat vind jij niet fijn aan je beats? waar moet het op lijken? en waarom vind je het er niet op lijken?? Lijkt me een interesantere vraag..
wil je beats als RZA van wutang, die gast chopped en chopped en doet er vreemde dingen mee.. Als jij niet chopped en vreemde dingen doet.. dan klink je nooit als RZA..
Wil je tiesto beats? ook te doen.. maar ik geloof dat die gewoon samples pakt uit een library.. die is te achterhalen.. die gaan dan weer door gates en reverbs enzo...
dus geen tiesto library geen gates geen reverbs.. geen tiesto sound
Wil je RZA achtige tiesto beats.. Sample RZA sample tiesto.. doe de vreemde rza dingen met de tietso samples.. en je heb iets nieuws ...
EN HOE EN MET WELKE APPARATUUR?? eh.. kies iets waar je uren achter kan zitten zonder dat het je verveelt.. en je bent een heel eind op weg..
Persoonlijk vind ik drumcomputers en grooveboxen geweldig.. dit werkt voor mij goed.. omdat ik het leuk vind.. en heb om die reden dan ook 1000en drumloops en geluidjes gemaakt met me apparaten.. De meeste mensen vinden het niets.. Sommige vinden het geweldig..
En ik ben blij als een kind. .want sta met grote smile in me studio.
_________.,,,.__________ _ _ _
________(O-O)___________ ___ __ __ _
______ooO(_)Ooo_______ __ __ __ _ _
DREAMMER WAS HERE
|
|
|
|
1 maart 2009, 15:15
|
|
|
vorbei
|
Oorspronkelijk geplaatst door JCdG
|
|
ik heb zelf een Roland XV-88 synth, maar ik krijg daar geen goede beats uit, hoewel hij goeie drumgeluiden aan boord heeft.
|
Wat is het probleem dan? Het klinkt nu alsof je nog niet echt een ster bent in het programmeren van ritmes en drumpatronen, of dat het niet als 1 enkel geheel klinkt.
|
Citaat:
|
|
Moet ik nu een drumcomputer a la Korg electribe erbij aanschaffen, of de Roland verkopen en dan meteen een Radias ofzo aanschaffen waar al behoorlijk wat beats inzitten? Kvind het een lastige afweging.
|
Ik vind het appels en peren. De Radias heeft de drumgeluiden er meer als leuk extra'tje in zitten als wat anders, en als je de XV wegdoet ben je al je realistische geluiden kwijt.
|
Citaat:
|
|
Is er zo'n apparaat die dat in huis heeft? En zo ja, hoe zit het dan met de prijs? Mijn uitgaveplafond zit zo rond de 1000 euries, hangt er een beetje af van wat ik terug zou krijgen als ik mijn Roland verkoop.....
|
Hou de Roland en ga met software (drum) sampling aan de slag. Kijk eerst of je wel betere beats krijgt als je de drumgeluiden vervangt door gewone loopjes.
For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
|
|
|
|
2 maart 2009, 12:29
|
|
|
bedankt voor de tips + nog een vraag
Bedankt voor jullie adviezen, ik ga kijken wat ik ga doen.
Rest mijn nog een vraag omdat ik er niet zo in thuis ben; ik zag dat bijv de Korg electribe MX-1 al gemaakt wordt sinds 2003, en de drummachine van Elektron zelfs al vanaf 2001. Wanneer zijn er nieuwe 'bakken zoals jullie het zeggen' te verwachten? Of duurt dat nu eenmaal lang bij synths en drumcomputers? Ik ben namelijk bang dat als ik zo'n apparaat aanschaf, er twee weken later een nieuwe, en misschien wel betere op de markt komt,
hoe kom je daar achter?
|
|
|
|
2 maart 2009, 13:03
|
|
|
.
|
|
Bedankt voor jullie adviezen, ik ga kijken wat ik ga doen.
Rest mijn nog een vraag omdat ik er niet zo in thuis ben; ik zag dat bijv de Korg electribe MX-1 al gemaakt wordt sinds 2003, en de drummachine van Elektron zelfs al vanaf 2001. Wanneer zijn er nieuwe 'bakken zoals jullie het zeggen' te verwachten? Of duurt dat nu eenmaal lang bij synths en drumcomputers? Ik ben namelijk bang dat als ik zo'n apparaat aanschaf, er twee weken later een nieuwe, en misschien wel betere op de markt komt,
hoe kom je daar achter?
|
Volgens mij gaan er geen nieuwe modellen van electribe meer komen.
Meestal geven de websites van fabrikanten al enige weken vooraf aan als ze met een nieuw product op de markt komen dus van die twee weken zou je moeten kunnen zien. Voor de rest gewoon de nieuwstopic hier op Sf in de gaten houden en sites als bijv. sequencer.de
|
|
|
|
2 maart 2009, 13:09
|
|
|
vorbei
|
|
|
Rest mijn nog een vraag omdat ik er niet zo in thuis ben; ik zag dat bijv de Korg electribe MX-1 al gemaakt wordt sinds 2003, en de drummachine van Elektron zelfs al vanaf 2001. Wanneer zijn er nieuwe 'bakken zoals jullie het zeggen' te verwachten? Of duurt dat nu eenmaal lang bij synths en drumcomputers?
|
Ontwikkeling duurt lang; dat sowieso. Van de MachineDrum zijn er overigens nog laatst nieuwe modellen uitgekomen; zelfde functionaliteit, slankere verpakking. Verder is het met grooveboxes heel erg afwachten.
De Elektrons klinken er overigens niet minder door; omdat je de geluiden zelf behoorlijk kunt aanpassen hou je de variatie erin.
Een Akai MPC 2000XL is ook niet zo nieuw meer, maar het is een sampler; je duwt er zelf dus frisse drumgeluidjes in. Het enige grote nadeel is dat je niet lekker hip en compact met USB aan de gang gaat maar met wat ouder spul, al doet een compact-flash drive al wonderen wat dat betreft.
|
Citaat:
|
Ik ben namelijk bang dat als ik zo'n apparaat aanschaf, er twee weken later een nieuwe, en misschien wel betere op de markt komt,
hoe kom je daar achter?
|
Niet. Fabrikanten volgden eerder de eb en vloed van de beurzen zoals de Winter NAMM (januari) en de Musik Messe in Frankfurt (april); je hebt ook nog de Summer NAMM maar daar gebeurt vaak minder.
Vanwege internet is het ook niet meer nodig om met aankondigingen te wachten; er kan nu eerder gereleased worden voor een globaal publiek.
In het geval van de Fantoms en Motifs van deze wereld; die volgen tot nu toe een keurig 3-jarenschema  .
For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|