18 februari 2009, 00:26
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
Piano van school... Doen of niet?
Ik kan een piano krijgen van school voor in mijn studiotje... Nou heeft de piano een mooie harde klank.. Maar hij heeft een restyle gehad, Normaal heeft hij een embleem in het midden zitten en zijn de poten heel mooi gemaakt met hout deeltjes., Maar deze piano mist het embleem en in het midden van de kap(Die het mechaniek beschermt) is een ander soort hout gebruikt(Andere kleur en andere structuur).
Dat is niet het ergste, Daar valt mee te leven...
Het erge:
Bij het openmaken van de zangbodem vielen mij gelijk al 2 scheuren op van ongeveer 20 centimeter lang en 5 mm breed.... Nu is mij verteld dat het niet zozeer uitmaakt voor het stemmen, Maar wel voor de klank van de piano(Het resoneren en bijgeluiden).
Ook is deze piano 2 noten lager gestemt(Hij staat in A) en blijft prima intune, Maar ik wil hem als deze bij mij staat een opknap beurt geven Doormiddel van nieuwe snaren, 1 x per maand een stem beurt, En de originele onderdelen erbij zoeken en hem dan weer als nieuw maken(inclusief embleem).
Het betreft een Trautwein berliln uit 1930-1940..... De piano is voor 50euro gekocht en heeft dus wel wat gebreken.
Ik hoop dat het daarom nog wel de moeite is om hem vanaf ermelo naar hilversum te verhuizen en hem in mijn studio te zetten(Met eventueel een bak water onder in de piano om hem te laten aklimatiseren).
Ik hoop wat serieuse reactie`s te krijgen, omdat ik graag een piano in mijn studiotje wil en eentje die sowieso nog minstens 1 jaar mee kan.
|
|
|
|
18 februari 2009, 07:57
|
|
|
-
|
Een piano met een gescheurde zangbodem is total loss...
Eén keer in de maand laten stemmen? Als je zoveel geld hebt te besteden, en dan heb ik het nog niet over nieuw laten besnaren, dan zijn er voldoende goede tweede handse piano's te koop.
Als het nu om een met sentimenten behangen piano van een je dierbaar zijnde overleden oudtante gaat, okay, dan heeft zo'n restauratie zin. Of historische waarde, maar dat gaat niet voor een Trautwein op. Er mee gaan experimenteren is leuk, bijvoorbeeld iets met de hamertjes gaan doen of er een kunstwerk van maken of een onderzoek doen naar het drijvend vermogen van een vooroorlogse piano...
Wout
|
|
|
|
18 februari 2009, 08:40
|
|
|
Infiltrant
|
Ik zou er ook niet aan beginnen idd.
Stemmen kost 50 a 60 per keer.
Nieuwe snaren kost een paar honderd euro.
En dan heb je nog kans dat de scheuren die in het hout zitten doorzetten als gevolg van het temmen of hersnaren.
Ik zou als ik jou was ook verder kijken naar een andere piano.
Voor een paar honderd euro is een piano wel te vinden.
silvertone
|
|
|
|
18 februari 2009, 08:48
|
|
|
-
|
Oorspronkelijk geplaatst door MatthewLeBlom
|
|
... Nieuwe snaren kost een paar honderd euro. ...
|
Waar - waar - waar?!? Reken maar op een bedrag boven de € 2000.-
Wout
|
|
|
|
18 februari 2009, 09:00
|
|
|
wat kyk jy?
|
Oorspronkelijk geplaatst door Wout Blommers
|
boven de € 2000.-
|
de vinken t-ring... mooi laten staan dus die piano... jeuz...
Over there we have some very naughty hyenas eating rubbish...
Laatst gewijzigd door 6 trak; 18 februari 2009 om 09:10
|
|
|
|
18 februari 2009, 11:25
|
|
|
Dat smurfen we...
|
Ik zou het iig ook nooit doen. Als het is om te experimenteren en een beetje 'kleunen' op de toetsen is het leuk, maar als je ook serieus opnames wilt maken oid, dan schiet het echt te kort. Dan kun je imo nog beter kiezen voor een digitale oplossing. Zeker voor een thuis oplossing.
VasC TI - Total Inspiration
|
|
|
|
18 februari 2009, 11:32
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
Ik wil niet echt super serieuze opnames maken, Maar wel een beetje opnames maken met Cool Edit Pro en mijn Zoom H2 voor later....
Ik ben zelf redelijk serieus bezig met de muziek(Zit in een bandje: Credit Crunch) en er moet gewoon een piano bij, Het is dat ik hem gratis mee kan krijgen anders deed ik het natuurlijk niet(Die scheuren zijn met heel dun geslepen dennen hout nog wel te fixen toch?)
Ook een van de redenen dat ik de piano mee wil nemen is omdat ik me zo toch nog een beetje kan verdiepen in een piano en geen geld heb voor een goede 2ehandse 4-500 euro.
|
|
|
|
18 februari 2009, 11:36
|
|
|
Dat smurfen we...
|
Dan zou ik zeggen, doen. Opknappen wat je goedkoop kunt doen want de teller gaat erg hard en dan zeker niet elke maand laten stemmen, wellicht red je het zelf tot een acceptabel niveau. Zo'n oude piano mag altijd wel iets vals klinken. Althans dat vind ik wel mooi, maar dat hangt dan wel weer af van wat je wilt doen. En als je de piano zat bent, kun je er altijd nog een plantenbak oid van maken, of wat een vriend van mij gedaan heeft er een digitale piano in verwerken, was wel erg mooi gelukt bij hem.
Alles wat je voorstelt in het begin van de topic gaat wel erg in de papieren lopen, dus dat zal ik zeker niet doen.
VasC TI - Total Inspiration
|
|
|
|
18 februari 2009, 14:41
|
|
|
Een akoestische piano vind ik sowieso al handig wil je speeltechnisch je aanslag op peil houden. Die gaat met digitale piano's en synths op den duur toch achteruit, tenminste als je met die gewenning weer op een akoestische zou spelen. Dan duurt het even voor je je dat weer opnieuw eigen maakt.
Een overweging die ook van belang kan zijn, is of het geen bezwaar is dat een piano altijd min of meer hetzelfde zal klinken. Dan is een akoestische geen probleem. Maar er zijn ook mensen die gauw verveeld raken met een bepaalde sound en de volgende keer telkens weer wat anders willen.
|
|
|
|
18 februari 2009, 16:14
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
Oorspronkelijk geplaatst door VasC
|
Dan zou ik zeggen, doen. Opknappen wat je goedkoop kunt doen want de teller gaat erg hard en dan zeker niet elke maand laten stemmen, wellicht red je het zelf tot een acceptabel niveau. Zo'n oude piano mag altijd wel iets vals klinken. Althans dat vind ik wel mooi, maar dat hangt dan wel weer af van wat je wilt doen. En als je de piano zat bent, kun je er altijd nog een plantenbak oid van maken, of wat een vriend van mij gedaan heeft er een digitale piano in verwerken, was wel erg mooi gelukt bij hem.
Alles wat je voorstelt in het begin van de topic gaat wel erg in de papieren lopen, dus dat zal ik zeker niet doen.
|
Als een piano qua tonen wat rondzingt vind ik het niet erg, Maar als hij echt zo vals is dat elke noot anders klinkt(Wat bij deze gelukkig niet zo is) dan is het niks....
|
|
|
|
18 februari 2009, 16:35
|
|
|
Mystic Loges
|
Oorspronkelijk geplaatst door Braddie
|
|
en geen geld heb voor een goede 2ehandse 4-500 euro.
|
Als je dat geld niet hebt, heb je ook het geld niet voor nieuwe snaren en elke maand een stemmer, lijkt me...?
|
|
|
|
18 februari 2009, 16:36
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
Elke maand een stemmer kan wel... Maar ik moet ook mijn studio in orde zien te krijgen.....
|
|
|
|
18 februari 2009, 18:32
|
|
|
Infiltrant
|
|
|
Elke maand een stemmer kan wel... Maar ik moet ook mijn studio in orde zien te krijgen.....
|
Dan zou ik een jaartje sparen..dan heb je ook 600,-
silvertone
|
|
|
|
18 februari 2009, 18:53
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
Een jaar??... Ik krijg 600 in de maand, maar daar gaat helaas 350 per maand van af....
Alsnog, ik kan de piano voor niks krijgen, En ik probeer hem zelf(met wat hulp van vrienden uiteraard) op te knappen zodat ik toch nog wat plezier kan hebben met deze(zeldzame?) piano.
|
|
|
|
18 februari 2009, 20:52
|
|
|
Infiltrant
|
|
|
|
|
|
Een jaar??... Ik krijg 600 in de maand, maar daar gaat helaas 350 per maand van af....
|
Een stemmer kost 50,- per keer.
Je schrijft dat 1x stemmen per maand financieel wel tot de mogelijkheden behoort.
Er zitten 12 maanden in 1 jaar.
12 x 50 = 600,-
silvertone
|
|
|
|
19 februari 2009, 03:57
|
|
|
wat kyk jy?
|
|
|
Alsnog, ik kan de piano voor niks krijgen, En ik probeer hem zelf(met wat hulp van vrienden uiteraard) op te knappen zodat ik toch nog wat plezier kan hebben met deze(zeldzame?) piano.
|
als je niet teveel geld bovenop dat gratis legt dan is het wel leuk, ik zou er dan ook niet te veel van verwachten...
t'iz leuk om mee te knutselen wellicht... (of denk je stiekum hem straks te kunnen verpatsen voor meer?  )
|
|
Ik krijg 600 in de maand
|
18 jaar nu en eindelijk werk? of... letterlijk "krijgen"?
|
|
|
|
19 februari 2009, 12:54
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
|
|
|
|
19 februari 2009, 13:16
|
|
|
wat kyk jy?
|
|
|
Ik heb een wajong..
|
klinkt als iets uit de tijd van de V.O.C.
|
|
Maar ik werk nu wel 2 dagen in de week bij een auto poets bedrijf in hardewijk.
|
da's redelijk op die leeftijd... waarom moet er weer 350 af dan?
|
|
|
|
19 februari 2009, 13:32
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
100 voor mijn ma, 100 voor de ziektekosten 50 voor mijn abbonement, en 25 per week voor mij voor m`n vinyl.
|
|
|
|
19 februari 2009, 13:37
|
|
|
Gedeactiveerd account
|
Ja leuk bradley, koop dat ding dan als je het zo graag wilt en open niet iedere keer een topic ofzo !
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|