Bedankt voor de leuke reacties!
Het mixen blijf ik altijd lastig vinden en doe ik bij voorkeur als mijn oren nog "vers" zijn, dat wil zeggen, bijvoorbeeld 's morgens vroeg als ze nog niet veel (muziek) te verduren hebben gehad. Nadeel is dat mijn studio akoestisch niet best is en daar komt bij dat de HD-recorder waarmee ik werk, een Akai DPS-16, erg veel mechanische herrie maakt. Vooral de koelfan is een ramp en het is me niet gelukt deze stiller te krijgen. Misschien dat ik ooit eens voor de opvolger ga kijken, de DPS-24, want ik vind het wel erg fijne machines verder en ik heb gelezen dat die veel stiller is. Zoals het nu is vertrouw ik heel erg op de koptelefoon en voor het laag check ik de monitors; dat is niet ideaal natuurlijk.
Sinds ik niet meer met Cubase werk maar alleen nog met hardware sequencing vind ik het werken met een HD-recorder erg prettig, omdat ik een track zo achteraf nog lekker kan editten (net als vroeger met de bandrecorder

). Het gruizige / lo-fi in deze track komt overigens doordat ik de beat af en toe flink door de BitRman gehaald heb.
Ik hoop binnenkort weer eens wat in een heel andere stijl te maken en dan wat meer met mijn analoge synths te doen!