7 oktober 2008, 16:49
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Raphie
|
Wow, dat vind ik dan wel weer ultracool! 
cost dat?
|
Niet alleen dat hoor
Price: $1 199.99
Ik denk dat je ongeveer hetzelfde kan maken met een laptoptje of iets in die trend en dan de progjes zelf installeren met wat hulp...
Zul je voor een paar honderd euro (hardware) klaar zijn...
|
|
|
|
12 oktober 2008, 21:01
|
|
|
vintage eigenheimer
|
winlux, lindows, apples en peren.
eigenlijk is alles wel (pro) bruikbaar.
het ligt meer aan de gebruiker hoe en wat.
alleen zouden de dames en heren linux softwareschrijvers wel wat meer bruikbare drivertjes mogen schrijven voor een wat breder scala aan geluidskaarten an bijbehorende zaken.
ik vind het namelijk niet erg professioneel als ik iedere keer naar de winkel moet hobbelen voor een andere gel.kaart omdat mijn toch stevige verzameling
pro. geluidskaarten net niet ( helemaal) ondersteund wordt.
ik gebruik al vele jaren met forse tegenzin windows, omdat ik gewoon na ieder linux probeersel geen geluid, of geen midi had.
zelfs met de laatste ubuntu studio.
dit is dus een tiepies geval van jammer maar helaas, zie het bij andere mensen (soms ) wel goed werken.
groetne,
jeroen
|
|
|
|
12 oktober 2008, 22:16
|
|
|
al dat gezever rond wat beter is. ik durf wedden dat 99 procent van de zeveraars hier nog geen noten kunnen lezen of niet weten wat een dominant akkoord of zelfs de benamingen van toonafstanden weet. en om dan nog maar te zwijgen over open source en dergelijke materie. alles heeft zijn voor en nadelen. je bent geen betere muzikant door simpelweg windhoos macntrash of linux te prefereren. ben dit soort eindeloze discussies toch al wat beu gehoord..
|
|
|
|
12 oktober 2008, 22:23
|
|
|
Olie op het vuur
|
Je noemt nu 4 totaal verschillende diciplines die niets met elkaar van doen
hebben Bazzix. Alsof je alleen weet wat het beste voor je is als je kennis
van al deze zaken hebt. Die vlieger gaat niet op. Ik vind dat Linux ruk is 
en dat ik geen noten hoef te kunnen lezen om lekkere muziek te maken.
Oneindig  doorlullen over dit onderwerp is behoorlijk plezant. Ik wil
graag weten wat mensen drijft om A te doen in plaats van B. Hoe belachelijk
sommige argumenten soms ook zijn van fanboys.
WOB WOB WOB wobwobwobwob....
Laatst gewijzigd door koekebakker; 12 oktober 2008 om 23:01
|
|
|
|
12 oktober 2008, 22:40
|
|
|
vintage eigenheimer
|
ik ken wel alle noten, intervallen, noem het maar op.
ben er bijna mee op het consrvatorium gekomen.ging gelukkig niet door.
maar om lekker muziek te kunnen maken hoef je hier eigenlijk geen reet mee te doen.
is alleen soms wel handig bij het maken van een bijvoorbeeld een compositie als je even geen instrumenten bij de hand hebt, of een blazerspartij.
maar ik ken zat mensen die het zonder deze kennis al jaren redden.
garoeten,
jeroen
|
|
|
|
9 juli 2009, 16:03
|
|
|
Bob the Knob
|
Oorspronkelijk geplaatst door koekebakker
|
Ik vind dat Linux ruk is 
en dat ik geen noten hoef te kunnen lezen om lekkere muziek te maken.
|
Ik heb Windows gebruikt vanaf de eerste commercieel verkrijgbare versie. Windows is niet ruk, maar het heeft z'n vervelende kanten. Virussen, malware, spyware... Microsoft's protectionisme heeft er voor gezorgd dat er überhaupt open source software bestaat.
Ik ben sinds een half jaar Linux (Kubuntu) gebruiker. Geen virussen, geen spyware, etcetera. Je hoeft niet eens anti-virus software te installeren!
Toegegeven, sommige Windows programma's (Cubase) werken gemakkelijker en zelfs beter dan Linux equivalenten. Toch heb ik al verbazingwekkende dingen gezien. Ardour ziet er echt goed uit, is heel flexibel en stabiel. Blender is een prachtig 3D pakket, vergelijkbaar met peperdure concurrenten zoals Maya.
Kortom, Windows en Linux hebben allebei zowel positieve als negatieve kanten. Ik reageer op je post omdat je blijk geeft van een totaal ongenuanceerde kijk op de zaak. Je hebt Linux nooit geprobeerd of gezien en toch is het "ruk". Da's niet alleen kort door de bocht, het komt nog eens dom over ook. Excuus voor deze uitlating, maar het is volgens mij niet anders...
If you wind up with a boring, miserable life because you listened to your parents, your teacher, your priest or some guy on TV telling you how to do your shit, then YOU DESERVE IT. (Frank Zappa)
Synths in classic rock - het kán!
|
|
|
|
10 juli 2009, 08:56
|
|
|
Olie op het vuur
|
ohjee... met oneindig doorlullen bedoelde ik niet oneindig doorlullen
|
|
|
|
10 juli 2009, 14:56
|
|
|
Vintage Lid
|
|
ohjee... met oneindig doorlullen bedoelde ik niet oneindig doorlullen
|
de pot verwijt de ketel
maybe kunnen we jouw voorbeeld volgen en met zn allen ongenuanceerde praat verkondigen die niet gebaseerd is op kennis of ervaringen
mijn 0,02 euro dan
Wel ik vind dat Windows ruk is, en op de 2de plaats komt linux, die ook ruk is, en op de derde komt macos, die ook ruk is.
Maar Windows blijft wel het meeste ruk van al 
Computers zijn ruk joch
|
|
|
|
10 juli 2009, 19:23
|
|
|
Olie op het vuur
|
ach ja vrooh. ik ken je kletspraat wel langer dan vandaag. herinner je nog het trackpoliessie topic. I rest mai kees.
|
|
|
|
10 juli 2009, 19:25
|
|
|
Olie op het vuur
|
|
|
|
|
11 juli 2009, 03:42
|
|
|
Koekebakker,
Musix, 64Studio, UbuntuStudio en Dynebolic zijn enkele distro's die je eens moet bekijken.
Rosegarden als sequencer
Ardour als multitracker
Maar als Cubase ooit met een .deb installer komt zou ik graag de eerste beta tester zijn.
Windows is triest maar Apple is achterlijk duur, en Debian en Ubuntu zijn minstens net zo betrouwbaar zonder dat ze je om de 4-5 dwingen om nieuwe hardware te kopen terwijl je hardware niet eens defect is maar alleen maar een drivertje dat niet meer werkt...
Persoonlijk vind ik Linux nog lang niet klaar om betrouwbaar (MIDI) muziek mee te produceren, en er komt nog veel te veel configuratie werk aan te pas. Echter multitrack opnemen met Ardour is toch wel al in een vergevorderd stadium als ik het zo af en toe eens bekijk.
|
|
|
|
11 juli 2009, 09:56
|
|
|
Bob the Knob
|
Mee eens, in grote lijnen.
If you wind up with a boring, miserable life because you listened to your parents, your teacher, your priest or some guy on TV telling you how to do your shit, then YOU DESERVE IT. (Frank Zappa)
Synths in classic rock - het kán!
|
|
|
|
13 juli 2009, 06:02
|
|
|
Vintage Lid
|
|
|
ach ja vrooh. ik ken je kletspraat wel langer dan vandaag. herinner je nog het trackpoliessie topic. I rest mai kees.
|
euhm nee ik herinner dat niet meer:confused:
|
|
|
|
13 juli 2009, 11:00
|
|
|
Reaper adept
|
koekebakker en rvooh,
Ga eens ergens anders jullie verschillen van mening uitvechten dan hier offtopic te loten bekvechten. Het wordt geleidelijk aan erg irritant.
[MOD] kan een van de moderators deze draad eens schonen van off-topic geneuzel? [/MOD]
|
|
|
|
13 juli 2009, 20:51
|
|
|
Vintage Lid
|
euhm daan, waar gaat dit over? anders ook een leuke offtopic van uzelf hier.
behalve mijn vraag waarover koekebakkers verwijten gaan ben ik al heel deze topic ontopic.
en ja ik heb recht van spreken, informaticus, muziekant, en programmeur zijnde, kennis EN ERVARING hebbende met Windows, Linux en OSX. Iets wat koekebakker, jammer genoeg voor deze discussie, niet heeft.
Koekebak denkt waarschijnlijk dat ik 1 of andere hardware purist en linux evangelist ben.. Terwijl ik hier mooi de mening deel met anderen: Linux kan best een goed muziekplatform zijn, afhankelijk van je toepassing.
|
|
|
|
17 juli 2009, 13:27
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door uaneme
|
Windows is triest maar Apple is achterlijk duur, en Debian en Ubuntu zijn minstens net zo betrouwbaar zonder dat ze je om de 4-5 dwingen om nieuwe hardware te kopen terwijl je hardware niet eens defect is maar alleen maar een drivertje dat niet meer werkt...
Persoonlijk vind ik Linux nog lang niet klaar om betrouwbaar (MIDI) muziek mee te produceren, en er komt nog veel te veel configuratie werk aan te pas. Echter multitrack opnemen met Ardour is toch wel al in een vergevorderd stadium als ik het zo af en toe eens bekijk.
|
In mijn beleving, valt er goed MIDI te produceren met Linux. Zeker in combinatie met Linuxsampler en Ardour.
Maar goed er is ook commerciële software voor Linux zoals Renoise en EnergyXT. De laatste is een DAW incl Midi sequencer en helpt je om snel je muziek ideeen uit te werken.
Renoise is ook een top applicatie. Wel met een andere werkwijze dan je wellicht gewend bent.
|
|
|
|
29 december 2011, 18:44
|
|
|
This is bat country !
|
Vandaag Ubuntu geïnstalleerd maar mn Mbox gaat het denk ik niet doen 
Jammer want het is een erg compleet OS zo even rond gekeken te hebben.
Get your facts first, then you can distort them as you please.
|
|
|
|
29 december 2011, 21:27
|
|
|
Prutser allerlei
|
Volgens mij zijn de verwachtingen in dit draadje een beetje scheef  Je kunt prima muziek maken met/op Open Source Linux software, maar van de genoemde alternatieven voor commerciele Windows programmas komt alleen Blender in de buurt (en goed ook) bij zijn commerciele broertjes. Ik gebruik al 13 jaar uitsluitend Linux en bekijk met enige regelmaat alles wat er aan studiosoftware te krijgen is. Je krijgt er prima muziek uit maar het is vaak een hel qua configuratie; na een upgrade werkt je project niet meer, je moet allerlei configuratiefiles aanpassen om realtime aan de gang te krijgen, je zit met vier miljoen venstertjes, programma's die niet met elkaar willen praten; er is altijd wel wat... maar als je bereid bent daarmee te dealen, kun je met Linux net zo goed muziek maken als met Windows of Mac.
|
|
|
|
29 december 2011, 21:55
|
|
|
Vintage lid
|
Simpele vraag : voor welke midi-hardware (oud en nieuw) bestaan er Linux-drivers ?
(idem dito voor externe audio-hardware)
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|