Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12 januari 2017, 18:01   #41
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Mischien tog maar beter de originele kopen, ik ben benieuwd wat daar in zit verder.
Designer is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2017, 16:12   #42
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Ik heb nog leuke onderdeeltjes gevonden om van een DC adapter +12v en -12v te krijgen :
Mean Well DCW05A-12

Geen AC adapter meer nodig blijkbaar!, best prijzig dat wel, dit was de goedkoopste/meeste power.
230 milliampere.

Let wel op dat je niet meer dan 220UF aan busjes rechtstreeks eraanhangt per uitgang, anders gaat ie kapot.
Designer is nu online   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 09:23   #43
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

CUI PDQ30

Ik ben bezig met een board voor deze DC/DC converter, is wat duurder, maar wel 1,25A per uitgang. Teveel capaciteit aan de uitgang is inderdaad problematisch (die CUI gaat tot 2200uF uit mijn hoofd), dan starten ze niet goed op. Daar is wel wat op te vinden door een soort opstartschakeling te maken met een serieweerstand om de uitgangsstroom te beperken (als je heel veel modules, met heel veel elco's hebt, dan moeten die allemaal opgeladen worden als ze leeg zijn en je je rek aan zet, dat vergt veel stroom, en als dat meer stroom is dan de converter kan leveren start ie niet op).
SRPP is offline   Met citaat reageren
Oud Gisteren, 21:34   #44
Syntax

Syntax's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SRPP Bekijk bericht
CUI PDQ30

Ik ben bezig met een board voor deze DC/DC converter, is wat duurder, maar wel 1,25A per uitgang. Teveel capaciteit aan de uitgang is inderdaad problematisch (die CUI gaat tot 2200uF uit mijn hoofd), dan starten ze niet goed op. Daar is wel wat op te vinden door een soort opstartschakeling te maken met een serieweerstand om de uitgangsstroom te beperken (als je heel veel modules, met heel veel elco's hebt, dan moeten die allemaal opgeladen worden als ze leeg zijn en je je rek aan zet, dat vergt veel stroom, en als dat meer stroom is dan de converter kan leveren start ie niet op).
Is nu het plan dat je gewoon een (simpele) schakelde voeding gebruikt en hier die dc dc converter achter zet?

Hoeveel modules kan je dan ongeveer kwijt ivm die maximale uitgangscapaciteit, eigenlijk nog niet op gelet maar is dat dan per module bekend in de specificaties? Sorry voor noob vraag, maar ben nog aan orienteren op diy eurorack

Frank
Oud Vandaag, 11:31   #45
SRPP
Vintage lid

SRPP's schermafbeelding

Nee, het plan is dat je een DC "wall wart" gebruikt, die je dan inplugt in je rek. Met iets van 1.25A per rail moet je toch wel 20 modules kunnen voeden, tenzij je er wat slurpers tussen hebt zitten. Ik weet bv. van de euclidean Circles (als je de DIY weg gaat) dat ie 200mA trekt van de 5V rail, dan schiet het lekker op.
SRPP is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Modulaire synthesizers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten