11 mei 2012, 15:43
|
|
|
Mjam...
|
Mackie Universal Logic control lijkt defect... of niet?
Ola,
Na een tijdje prullen in de studio lijkt een van mijn Logic Control uitbreidingen ineens defect te zijn... Tenminste, defect. Hij doet het wel, alleen sommige faders beginnen spontaan random te bewegen (en meestal naar de laagste stand).
De connectie tussen Logic en de Controller is wel ok, want Logic gaat netjes mee met de waardes.
Ik heb de hele boel al even gereset, alle stroom eraf, het probleem blijft.
Ook ligt het niet aan dit project, want ook als ik andere projecten open, komt dit euvel terug.
En nee, er staat geen volume-automation in het project...
Kort filmpje dat ik er van gemaakt heb:
Wat denken jullie?
Logic Universal Control uitbreiding naar de ballen, of een softwareprobleem?
|
|
|
|
11 mei 2012, 18:00
|
|
|
Ongewassen Lid
|
Zoiets had ik ook met een mpd 24. Complete midichaos. Proberen op te lossen door softwareupdate. Niet gelukt en bij nalezen bleek dat het goedkope componenten bleken die het probleem veroorzaakten. Nu lijkt het mij dat de onderdelen in jouw mackie minder cheap ASs is dan in zon Akai controller, dus ik hoop voor je dat het
Met software kan worden opgelost. Heb je nog garantie? Is er een update beschikbaar die je kunt proberen?!
Succ6
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
http://soundcloud.com/robnoxious
|
|
|
|
11 mei 2012, 19:37
|
|
|
Vintage lid
|
Wat als je alle midi input naar de Controller 'disabled of disconnect' en terug test ... ?
(Nou ja, ik heb geen Mackie Universal Control hoor.)
|
|
|
|
11 mei 2012, 23:36
|
|
|
Vintage lid
|
idd, dan kun je iig midi uitsluiten
Z8 | 3630 Compressor | Arion SOD-1 | BCR2000, Ultrapatch Pro PX2000 | DT 770 Pro | DR-220E | GX-700 | FX57 | Xboard25 | Small Clone, Small Stone, Big Muff, Electric Mistress Deluxe | Juli@, M8U| Compounder | UE400 | Poly-61 (custom midi), 05R/W | Rokit RP-5 | MPX1 | MB33 | Nova, KS-Rack | MWR-01 MetalWorker | R8, MKS-50, PG-300, M-VS1, M-DC1, JP-8080, Juno-106, JX8P, PG-800 | Topaz Macro Plus | E816S | Cubase 5 | Softsynths | TH MPS | Pulse+Rekon Editor | AN1X
|
|
|
|
15 mei 2012, 13:56
|
|
|
Mjam...
|
Beetje late reactie, maargoed...
Heb even de midikabels van de Logic Control uitbreiding #1 verwisseld met die van uitbreiding #2 en wat blijkt:
Nu is uitbreiding #2 ineens de weg kwijt:
Kanalen die random dingen doen (fader naar de nulstand springt e.d.).
MIDI is dus niet uitgesloten en het lijkt wel op een defecte midikabel of een probleem met de midi-interface (ESI M8UXL).
|
|
|
|
15 mei 2012, 14:15
|
|
|
Ursa Major
|
Krijg je van ergens anders nog midi pichbend data (mackie control faders reageren op pitchbend data). Dus als je per toeval ergens een synth hebt staan die ook pitchbend data genereert en die staat doorgelust naar de Mackie dan krijg je zoiets ?
|
|
|
|
16 mei 2012, 13:00
|
|
|
Mjam...
|
Oorspronkelijk geplaatst door Toon
|
|
Krijg je van ergens anders nog midi pichbend data (mackie control faders reageren op pitchbend data). Dus als je per toeval ergens een synth hebt staan die ook pitchbend data genereert en die staat doorgelust naar de Mackie dan krijg je zoiets ?
|
Nee dat niet. Op de ESI midi-interface zitten alleen de 3 Mackie Controllers aangesloten en niets meer...
Het ligt gelukkig niet aan de controller zelf, maar het probleem zit hem inderdaad wel ergens in het midi-circuit. Ik denk toch aan een verrotte kabel. Zometeen maar even een andere kabel proberen...
|
|
|
|
16 mei 2012, 17:04
|
|
|
Always Loud!
|
denk eraan de de MC's NIET als poort in je daw geconfigged mogen staan, NERGENS je ESI mag dus niet active of selecteerbaar zijn in je daw, ik weet 99% zeker dat dit nu wel het geval is?
|
|
|
|
27 mei 2012, 14:27
|
|
|
Mjam...
|
Oorspronkelijk geplaatst door Raphie
|
|
denk eraan de de MC's NIET als poort in je daw geconfigged mogen staan, NERGENS je ESI mag dus niet active of selecteerbaar zijn in je daw, ik weet 99% zeker dat dit nu wel het geval is?
|
Fout gedacht...
Nee, het probleem was dus echt de midi-kabel. Twee weken geleden twee nieuwe midi-kabels ertussen gehangen en sindsdien is het probleem weg.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|