Synthforum

Mededelingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 juni 2012, 11:52   #1
Sensi

technische vraag betreffende platenspeler
hallo synthvrienden,

heb hier een akai platenspeler staan waarvan de naald omgebogen was, en heb nog geprobeerd wat vinyl op te nemen in adobe audition. Probleem was dat ik met het opnemen van het stereo signaal problemen kreeg met het af en toe wegvallen van een helft van het stereobeeld. Dus dat er alleen links werd opgenomen (het rechterdeel viel af en toe helemaal weg. Heb me tulpstekkertjes naar me voorversterker van me platenspeler al nagekeken en de hele kabel vervangen en opnieuw gesoldeerd in de platenspeler. Dus dat kan het probleem niet meer zijn. Vroeg me bij deze dus af of jullie nog suggesties hebben wat het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben. Is het de ietswat omgebogen naald geweest ? misschien een elektrotechnisch probleem in de platenspeler zelf? of zou het iets kunnen zijn in de motu ultralite mk3 hybrid ? heel graag zie ik jullie suggesties tegemoet !

http://www.synthforum.nl/forums/images/smilies/mega.gif
Sensi is offline  
Oud 24 juni 2012, 13:00   #2
Hover
Vintage lid

Gewoon de naald vervangen lijkt me voldoende?
Hover is offline  
Oud 24 juni 2012, 13:01   #3
Document1
Koning, Keizer, Admiraal

Document1's schermafbeelding

Je hebt het twee keer over een gebogen naald maar hebt nog niet deze vervangen? Dat is sowieso niet goed voor je vinyl.

Gratis en voor niks.

Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035
Jij mag niet in Amersfoort komen, ben ik gelijk mijn fiets kwijt.
Document1 is offline  
Oud 24 juni 2012, 13:13   #4
Sensi

bedankt voor de reactie,

heb ook niet verder opgenomen toen ik erachter kwam dat me naald niet helemaal lekker meer is.
Heb ondertussen een nieuwe besteld maar vroeg me dus af of het door de naald kan komen dat het stereobeeld niet goed opgenomen word. Mij lijkt het namelijk zo dat wanneer de naald niet goed meer is dat hij helemaal niks meer opneemt, maar in dit geval is het zo dat met stereo opnemen het kanaal (links) opeens helemaal wegvalt.
Sensi is offline  
Oud 24 juni 2012, 14:13   #5
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

zou ook kunnen dat je element zelf kaduuk is....
wat bedoel je met "omgebogen" in dezen ?

sunny pedaal is offline  
Oud 24 juni 2012, 14:30   #6
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

zitten de draadjes wel goed vast aan het element ?
Niel is offline  
Oud 24 juni 2012, 16:00   #7
Sensi

element ook al nagechecked draadjes zitten allemaal vast en met omgebogen bedoel ik gewoon omgebogen, dat de naald niet onder een hoek 90 graden haaks op het element staat maar een heel stuk naar binnen
Sensi is offline  
Oud 24 juni 2012, 18:08   #8
richard2000
SyBorg

richard2000's schermafbeelding

Aan de kapotte naald ligt het iig niet, je moet altijd wel wat horen, zo goed is de kanaalscheiding niet bij een pick-up.
Zal toch in je bedrading zitten, of als het een element met schroefaansluiting is zijn mischien je contacten vuil.
Als het kanaal wat niet werkt ook muisstil is zou ik aan kortsluiting in je bedrading denken en bij nog wat brom een loscontact.
Schroef je element er eens af en prik eens met een naald ofzo op de aansluitingen, hoor je nog wel een bromtoon uit beide speakers dan zit het waarschijnelijk in je element of het korte stukje bedrading, geen brom op beide kanalen dan zit het in je bedrading naar je versterker.

Gier: wat ouwe 5de hands zooi.

www.dijkstar.com
richard2000 is offline  
Oud 24 juni 2012, 19:49   #9
Sensi

bedankt voor de tips ! ben nu aan het wachten op de nieuwe naald, en dan zal ik kijken of het probleem verholpen is. De bedrading en aansluitingen heb ik zojuist nog s nagelopen en daar is voor zover ik kan zien niks mis mee. Het lijkt mij niet maar zou het eventueel een storing oid kunnen zijn in de kleine voorversterker van me platenspeler?
Sensi is offline  
Oud 24 juni 2012, 19:54   #10
vcovca
NOXGENUS
Moderator

vcovca's schermafbeelding

Bericht door een moderator:
Das mooi, op naar het DJ forum dan

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline  
Discussie gesloten

Synthforum » Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten