Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 augustus 2017, 07:54   #81
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door vanballen Bekijk bericht
En Smartbits.. je mag ook eentje van mij overnemen hoor.. heb je m meteen 😉 Verkoop je degene die jij krijgt als ie over enkele weken binnenkomt 😉
Bedankt, maar laten we dat maar niet doen... Ik moet de komende weken nog wat nummers instuderen dus uit zelfbescherming sla ik je aanbod af. Kan ik die fles Sonnema Beerenburg mooi zelf soldaat maken!

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2017, 16:02   #82
sander
_

sander's schermafbeelding

Je zet m aan.. klikt new project.. ramt op de pads en binnen no time maak je muziek.. Hoef je geen lastige handelingen voor te doen..Je kunt er zo mee aan de slag.. maar wil je meer dingen zoals samplen.. effecten toepassen.. loopen etc.. dan ga je die mogelijkheden gebruiken..

Wat mij betreft zitten ze niet in de weg.. maar wanneer je ze nodig hebt zijn ze er.. en voor iemand met wat eerdere MPC ervaring is t goed te behappen.. zonder eerdere MPC ervaring zal t ongetwijfeld even wennen zijn.. Maar de handleiding beschrijft elk ding en uiteindelijk leer je het meeste en het snelste door gewoon te doen.. dus knoppen drukken, draaien klikken tot je weet wat welke knop doet.. Je kunt weinig verkeerd doen 😉
Ok, want ik heb al een 1000(JJos) en een 2KXL maar ben al jaren uit de muziek en zou ook met iets nieuws kunnen beginnen maar ja eigenlijk niet echt nodig. Zeker niet als je maar 1/10 van het apparaat gebruikt.
sander is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2017, 16:48   #83
vanballen
Vanderbalman

vanballen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sander Bekijk bericht
Ok, want ik heb al een 1000(JJos) en een 2KXL maar ben al jaren uit de muziek en zou ook met iets nieuws kunnen beginnen maar ja eigenlijk niet echt nodig. Zeker niet als je maar 1/10 van het apparaat gebruikt.
Haha ik denk dat het voor niemand echt 'nodig' is.. het is voor mij iig puur hobby..

Ik zat met smart te wachten op een nieuwe echte standalone MPC.. hoe fijn de eerdere series ook werken.. een touch screen verandert zoveel aan de snelheid van werken.. de sampler (inclusief sample editen) bijvoorbeeld in de X is in mijn ogen zoveel sneller dan de sampler in voorgaande MPC's dat het alleen daarvoor al de moeite waard is.. Ook via touch screen de grid editen scheelt zoveel tijd.. en dan heb ik het nog niet eens over alle andere functies..

Door dit apparaat ga je juist muziek maken ipv dat ik denk ik maak weinig muziek dus ik neem m niet... misschien maak je nu juist weinig muziek omdat de workflow je belemmert of te tijdrovend is... Zo was het voor mij iig wel.. ik beschrijf ook hoe ik er over denk.. Zal voor iedereen anders zijn.. jij moet beslissen wat jij belangrijk vindt..

Vanballen

http://soundcloud.com/vanballen/sets
Oud 15 augustus 2017, 16:54   #84
Cornerman
Vintage lid

Klinkt goed allemaal VanBallen !
Cornerman is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 09:45   #85
vanballen
Vanderbalman

Mocht iemand nog direct over een MPC X willen beschikken dan kan dat, prijs komen we wel uit als je echt serieus bent. Ook de garantie e.d. blijft gewoon van kracht, alsof je hem in de winkel koopt. Alleen dan een klap goedkoper dan 2199.

Na het weekend vervalt de optie, dan stuur ik hem retour.

Vanballen

Oud 18 augustus 2017, 00:49   #86
BigImpactSound

BigImpactSound's schermafbeelding

Ik ben ook wel benieuwd naar het ding...

YouTube: Epic Music Gaming tribute featuring the music of BIG IMPACT SOUND: http://bit.ly/2v6xaBz
BigImpactSound is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2017, 08:17   #87
vanballen
Vanderbalman

Versturen naar BelgiŽ is zo gedaan hoor ��

Vanballen

Oud 18 augustus 2017, 08:45   #88
SmartBits
hodie mihi cras tibi

SmartBits's schermafbeelding

Haha, kreeg net een berichtje van Bax dat het nÚg 3 weken later wordt, ergens tweede helft september dus. Toch gek dat zo'n grote firma blijkbaar als 1 van de laatste wat units krijgt. Oh well, dan wachten we nog maar ff...

Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube
SmartBits is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2017, 08:55   #89
vanballen
Vanderbalman

Is toch ook niet normaal... maar ja voor zover ik begreep heeft ook Thoman (omzet meer dan een miljard) nog niks ontvangen... Echt vreemd hoe dit loopt allemaal..

Hopelijk krijg je hem snel! Als je voor een lage prijs in een pre order zit dan is t t wachten wel waard.. Voor de normale prijs duiken ze af en toe wel op maar dan moet je snel zijn.. Die van mij staat er ook nog.. blijkbaar niemand die hem snel wil hebben.. Dus denk dat de mensen die hem echt willen al een pre order hebben lopen voor een mooie prijs.. anders snap ik het ook niet meer haha

Vanballen

Oud 18 augustus 2017, 10:16   #90
salpeter

salpeter's schermafbeelding

welke winkels heb je deze 2 machines vandaan ajb?
salpeter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2017, 11:17   #91
glennplumber
Kneed je synth

glennplumber's schermafbeelding

Grotere shops zoals bax en thomann hebben natuurlijk ook een grotere pre-order wachtrij.

Kneed......je......synth
glennplumber is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2017, 17:57   #92
vanballen
Vanderbalman

Oorspronkelijk geplaatst door salpeter Bekijk bericht
welke winkels heb je deze 2 machines vandaan ajb?
DJ stunter had er als eerste 3.. waren ook meteen weg.. 1 heb ik kunnen bemachtigen..Mijn pre order was bij Key Music.. die hadden er 3 gekregen maarliefst allemaal weg aan pre orders.. Eentje was vooor mij..Tone Control heeft ook enkele pre orders uitgeleverd.. er zijn er ongeveer 10-15 in Nederland aangekomen bij een paar winkels en daarna begon het wachten weer voor iedereen..

Vanballen

Oud 18 augustus 2017, 19:20   #93
salpeter

salpeter's schermafbeelding

wanneer had jij precies een pre-order geplaatst ajb?

misschien ontving er reeds iemand iets van bax of thomann?
salpeter is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2017, 19:39   #94
vanballen
Vanderbalman

Mijn pre order was van mei geloof ik..of begin juni.. Bij Key Music..

Bax en en Thoman hebben voor zover ik weet nog niks ontvangen..

Vanballen

Oud 18 augustus 2017, 21:27   #95
Lazy Eyes

Haha ik denk dat het voor niemand echt 'nodig' is.. het is voor mij iig puur hobby..

Ik zat met smart te wachten op een nieuwe echte standalone MPC.. hoe fijn de eerdere series ook werken.. een touch screen verandert zoveel aan de snelheid van werken.. de sampler (inclusief sample editen) bijvoorbeeld in de X is in mijn ogen zoveel sneller dan de sampler in voorgaande MPC's dat het alleen daarvoor al de moeite waard is.. Ook via touch screen de grid editen scheelt zoveel tijd.. en dan heb ik het nog niet eens over alle andere functies..

Door dit apparaat ga je juist muziek maken ipv dat ik denk ik maak weinig muziek dus ik neem m niet... misschien maak je nu juist weinig muziek omdat de workflow je belemmert of te tijdrovend is... Zo was het voor mij iig wel.. ik beschrijf ook hoe ik er over denk.. Zal voor iedereen anders zijn.. jij moet beslissen wat jij belangrijk vindt..
Wat ik nog wel mis van de oudere MPC'S is list edit, dat gebruikte ik toch meer dan ik dacht.
Met name voor drums programming was 't ideaal. Heb geen MPC X tho maar een live
Lazy Eyes is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Samplers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten