Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 3 augustus 2017, 10:56   #21
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Ik heb ooit nog spontaan na het uitstappen uit de trein een lift van het station naar thuis versierd bij een nobele onbekende omdat ik het spul echt niet gezeuld kreeg.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2017, 15:23   #22
KSUS
The Syncopath

KSUS's schermafbeelding

Haha, zeer herkenbaar. Mensen die je raar aankijken omdat je midden in de stad met een synth de tram in stapt haha. Of bij de bushalte staat met een synth tegen de muur

The only time you should ever look back, is to see how far you've come.
KSUS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2017, 22:47   #23
pt.
Vintage lid

pt.'s schermafbeelding

Beetje vintage; inmiddels 16 jaar geleden een MPC2000XL gekocht bij Musik Produktiv voor 2390 Deutsche Mark. Leuk detail is dat prijzen in euro en DM vermeld staan (die werd een half jaar later ingevoerd).
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  MPC2000XL.jpg‎
Bekeken: 46
Grootte:  26,2 KB
ID: 117158  
pt. is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2017, 13:05   #24
marcmarc
Vintage lid

marcmarc's schermafbeelding

@ Yoozer:
"Zo heb ik heel wat spul gekocht, even een dagje vrij nemen van school...."

In mijn tijd heette dat spijbelen ;-).

Het is altijd wat!

Linndrum LM2 9xPot frequency pitch mod beschikbaar.
http://www.synthforum.nl/forums/show...light=linndrum

http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html
marcmarc is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2017, 15:09   #25
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MonoTron Bekijk bericht
Factuur van mijn yamaha A4000 kan ik niet vinden, maar die was in 2000 nog wat duurder dan de Juno
Even uit het hoofd 2700 gulden. En dan nog een hdd erin, zip drive plus zip drive voor de pc en extra edo ram.

Rond dezelfde tijd kocht ik een JP8080 voor 2400 gulden.

Ik heb net 2 maanden geleden al die papieren meuk weggepleurd samen met nog 4 verhuisdozen vol overbodige administratie.
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2017, 19:32   #26
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door marcmarc Bekijk bericht
@ Yoozer:
"Zo heb ik heel wat spul gekocht, even een dagje vrij nemen van school...."

In mijn tijd heette dat spijbelen ;-).
Tijdens projecten hadden we een flexibel rooster dat niet zozeer op aanwezigheid was gebaseerd, zolang je je werk maar deed

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2017, 11:19   #27
Von Naphoven
Der Klang Philosoph
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door KSUS Bekijk bericht
Haha, zeer herkenbaar. Mensen die je raar aankijken omdat je midden in de stad met een synth de tram in stapt haha. Of bij de bushalte staat met een synth tegen de muur
Een logistieke uitdaging waar ik niet bij na had gedacht toen ik bij Dirk Witte aan de Vijzelstraat te Amsterdam mijn gloednieuwe Yamaha CS1x, SU10 en wat snoeren en andere zooi op ging halen ergens in de tweede helft van de jaren '90. 19 jaar oud, geen auto, wel een OV kaart, midden in A'dam. Uiteindelijk de hele handel de tram in gezeuld tijdens de spits, dat waren nog die smalle gele trams met die hele kleine deurtjes en zo'n trappetje naar boven - uit de tijd dat gehandicapten en invaliden nog uitgevonden moesten worden of nog ergens helemaal onderaan de agenda stonden. Daarna een uur in de trein, wederom in de spits. Ouders gebeld of ze me van het station af wilden halen anders had ik er ook nog een kilometer mee moeten lopen. Mooie tijden, ik was helemaal kapot toen ik thuis kwam.

Ohne Musik wäre das Leben ein Irrtum. - Friedrich Nietzsche
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2017, 15:12   #28
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
Een logistieke uitdaging waar ik niet bij na had gedacht toen ik bij Dirk Witte aan de Vijzelstraat te Amsterdam mijn gloednieuwe Yamaha CS1x, SU10 en wat snoeren en andere zooi op ging halen ergens in de tweede helft van de jaren '90. 19 jaar oud, geen auto, wel een OV kaart, midden in A'dam. Uiteindelijk de hele handel de tram in gezeuld tijdens de spits, dat waren nog die smalle gele trams met die hele kleine deurtjes en zo'n trappetje naar boven - uit de tijd dat gehandicapten en invaliden nog uitgevonden moesten worden of nog ergens helemaal onderaan de agenda stonden. Daarna een uur in de trein, wederom in de spits. Ouders gebeld of ze me van het station af wilden halen anders had ik er ook nog een kilometer mee moeten lopen. Mooie tijden, ik was helemaal kapot toen ik thuis kwam.
Mannen we kunnen een boek schrijven..
Mijn versie is het ophalen van een JX-8P midden in Adam. Eerst blow roken en deal sluiten, toen
ophalen in schimmige garage. Daarna met de bus/trein/fiets naar huis.. Ik was thuis ook inderdaad
helemaal stuk.

-----------------------------------------------------------
Arv is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2017, 19:14   #29
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Arv Bekijk bericht
Mannen we kunnen een boek schrijven..
Mijn versie is het ophalen van een JX-8P midden in Adam. Eerst blow roken en deal sluiten, toen
ophalen in schimmige garage. Daarna met de bus/trein/fiets naar huis.. Ik was thuis ook inderdaad
helemaal stuk.
Hilarisch! Een deal sluiten na een joint geroken te hebben. Ik vraag me af of je dan te weinig of juist te veel betaalt. En met een klassieke full size synth de fiets op gaan. Zou ook echt iets voor mij zijn geweest in die dagen als ik toen al synth-gek was geweest. Ha ha.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2017, 20:10   #30
Arv
-

Arv's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Hilarisch! Een deal sluiten na een joint geroken te hebben. Ik vraag me af of je dan te weinig of juist te veel betaalt. En met een klassieke full size synth de fiets op gaan. Zou ook echt iets voor mij zijn geweest in die dagen als ik toen al synth-gek was geweest. Ha ha.

Ja, dat roken was misschien niet zo slim
Synth bleek achteraf ook schroot.. Jammer, maar "lessons learnt" zoals dat heet.

Arv is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Vintage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten