Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 juni 2017, 11:16   #141
Anatal
www.anatal.io

Anatal's schermafbeelding

Ps die blubberende vloer is een parametrisch oppervlakte met een sinus x en cosinus y, letterlijk 1 regel code, de aankleding maakt het supervet, naar mijn bescheiden mening
Anatal is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2017, 11:24   #142
Anatal
www.anatal.io

Psps, dit loopt op de master en de clip is gemaakt door een heel team die niets te maken hebben met de music producer. Stel je voor dat je geintegreerd aan elk midi signaal en audio track bewegingen kan hangen, wat voor mooie subtiele en diepe effecten je dan krijgt. Ik zie het wel voor me, het moet alleen nog eventjes gemaakt worden (ironie), op zich heb ik de effecten klaar liggen , er een handige user interface voor maken is het zware werk. Daarom vind je vooral veel losstaande dingejes om eenmalig even naar te kijken.
Oud 29 juni 2017, 11:42   #143
marcmarc
Vintage lid

marcmarc's schermafbeelding

Ieder zijn eigen kleuren schema is natuurlijk het beste.
Ik zelf geloof in het gebruik van kleur. Het maakt zeker bij veel modules snel duidelijk wat wat is.
Zeker in de matrix editor die bestaat uit een rij en een kolom van tekst en nog eens tekst.

Het is altijd wat!

Linndrum LM2 9xPot frequency pitch mod beschikbaar.
http://www.synthforum.nl/forums/show...light=linndrum

http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html
marcmarc is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2017, 23:05   #144
Anatal
www.anatal.io

Weer een module aan het assortiment toegevoegd, de eerste voor de nieuwe connector. Gefeliciteerd Marc, je hebt de primeur. Voorste karretje is over het dooie punt, riemen vast.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  image.jpg
Bekeken: 55
Grootte:  86,0 KB
ID: 116564
Oud 2 juli 2017, 08:01   #145
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Erg gaaf. Gefeliciteerd!

Hebben jullie ook een soort van planning? Hoeveel modules gaan er gemaakt worden, wanneer is er genoeg om een soort van basis systeem in de verkoop te doen? Heb je een idee van kosten?

Het lijkt me dat de ene module andere niet is, wordt er geproduceerd / geleverd op bestelling of gaan jullie aan een voorraad werken?

Blijven jullie een besloten team of kunnen derden ook modules gaan ontwerpen / bouwen?

Ik vind het een erg gedurfd in innovatief project waar jullie aan bezig zijn, ik hoop dat het economisch ook levensvatbaar gaat zijn en dat jullie er een leuke boterham aan weten te verdienen.

Cool! :-)

Error: Invalid signature, warning message send to admin.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 11:00   #146
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Omdat het concept voor velen in eerste instantie moeilijk te vatten is, vond ik de omschrijving "een Nord Modular met een analoge synth engine" wel een goede omschrijving. Als je commercieel gaat zou ik die invalshoek er ergens bij houden om mensen in de goede richting te laten denken.

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 15:32   #147
Anatal
www.anatal.io

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht
Erg gaaf. Gefeliciteerd!

Hebben jullie ook een soort van planning? Hoeveel modules gaan er gemaakt worden, wanneer is er genoeg om een soort van basis systeem in de verkoop te doen? Heb je een idee van kosten?

Het lijkt me dat de ene module andere niet is, wordt er geproduceerd / geleverd op bestelling of gaan jullie aan een voorraad werken?

Blijven jullie een besloten team of kunnen derden ook modules gaan ontwerpen / bouwen?

Ik vind het een erg gedurfd in innovatief project waar jullie aan bezig zijn, ik hoop dat het economisch ook levensvatbaar gaat zijn en dat jullie er een leuke boterham aan weten te verdienen.

Cool! :-)
Jazeker er is een planning. We zijn druk bezig de finale versie in elkaar te zetten. Omdat de matrix moederborden vanuit code gegenereerd worden zijn alle matrix sizes (32,64,128 & 256) er. In de laatste versie zat nog een sneu foutje. Ik wil pas een demo geven als alles 100% ok is en er geen handmatige fixes nodig zijn. Zonde van de tijd en moeite anders.
De spec van de komende versie is per 32 kanaals modulation matrix
- 3x cem3340 vco
- 1x jupiter 4 vcf
- 2x jupiter 8 adsr
- 2x jupiter 8 modulatie vca
- 32x ssm2164 vca voor matrix kanaal volume regeling/modulatie diepte
- 32 kanaals Analog Devices DAC (cv + rom player)
- power supply
- 19 inch 4U enclosure met lade, vanwege makkelijk uit te voeren hardware updates/uitbreiding

Je kan in principe bestellen wanneer en wat je wilt. Dat zou zeer ondersteunend zijn maar ik geef geen enkele garantie wanneer je het krijgt. Wel garantie dat je het krijgt, of geld terug als het over een jaar er nog niet is. Ik doe daarom ook nog geen aanbieding vanuit mezelf want ik wil voorkomen dat men op voorhand al teleurgesteld is. Ik heb alleen gratis bordjes beloofd die nog niet uitgedeeld zijn, dat vind ik al erg genoeg. Kan wel zeggen daarover dat ik al mijn beloftes zal nakomen, half werk daar heeft niemand wat aan en elke keer zeggen dat het eraan komt doet ook meer kwaad dan goed.

Ambi-j heeft alles zien werken naar behoren in zijn werkplaats. Ik dacht thuis wel even een demo te maken maar ben gelijk doorgegaan met het herontwerp om het systeem te perfectioneren, er knaagde namelijk nog wat qua gebruiksgemak als je wilt uitbreiden. Dat is nu helemaal naar mijn tevredenheid. Grote wijzigingen, of veel ontwikkelwerk uberhaupt, zie ik in alle redelijkheid niet gebeuren.

Minimale bestelling is meestal 10 borden, dus een klein voorraadje zal er altijd wel zijn. Spul is binnen een week geleverd, assemblage is minimaal. Heb ik ook veel moeite in gestoken dat het in elkaar zetten makkelijk is en snel kan plaatsvinden.

Ik doe juist mijn uiterste best meer makers te betrekken. Laatste communicatie ronde hebben ambi-j en marcmarc zich aangesloten. Twee toppers, het beste wat de benelux te bieden heeft naar mijn bescheiden mening. Er zijn inmiddels pcb template layouts waarmee je als module maker zo een connectie met systeem kan maken middels ddr3 pc geheugen connector.
Proto experimenteer bord is er, zodat je eerst kan checken of je ontwerp klopt en het als elke andere module in het systeem kan prikken en direct in de software beschikbaar is. Programmeren is niet nodig, mag wel als je het wil opleuken.
We hebben keyboard versies, rack versies van synths of modules. Wat ik gemaakt heb is een nog compactere manier om gear aan te bieden. Een nieuw formaat en protocol.
Maw iedereen mag meedoen, zelf verkopen of via de website. Hardware app store concreet.

Dankje, meer dan een boterham verlang ik op dit moment niet. Ik heb een modus operandi gevonden waardoor ik dit nog vrij lang zonder inkomsten kan volhouden, mooi maar leuk is anders. Alhoewel, misschien was het achteraf gezien juist wel heel leuk. Ik merk wel dat het steeds leuker begint te worden voor me. Reacties zoals die van jou zijn daar behoorlijk debet aan
Oud 2 juli 2017, 15:35   #148
Anatal
www.anatal.io

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
Omdat het concept voor velen in eerste instantie moeilijk te vatten is, vond ik de omschrijving "een Nord Modular met een analoge synth engine" wel een goede omschrijving. Als je commercieel gaat zou ik die invalshoek er ergens bij houden om mensen in de goede richting te laten denken.
Top, goed te horen dat die binnenkomt, die blijft dus.
Oud 2 juli 2017, 15:42   #149
Anatal
www.anatal.io

Trouwens marcmarc heeft 20 modules op stapel, ik kan/wil niet teveel voor hem spreken wat dat betreft. Even wachten tot hij er zelf mee komt wat zijn ideeen zijn voor de toekomst.
Ik ga zelf voor volledige jupiter 8 en prophet 5 rev2 en rev3 dekking, 909/808/dmx drum en hq mixing channels. Digilog reverb. Delay wordt bbd en midi delay polyfonisch stacken.
In een 256 past maar zoveel aan voices maar we gaan ook polyfonische kaarten maken zodat je bijv 8 vco op 1 matrix bezetting hebt. Waar je dus akkoorden mee kan spelen of monofoon met delay line. Een 100% analoge delay met oneindig in te stellen delay tijd.

Oh en btw midi hardware buffering voor extreem strakke timing. Als de midi delay storend is tijdens song ontwikkeling dan kan het altijd nog alleen voor de master opname worden ingzet zodat die in ieder geval zo strak is als de kont van ....
Oud 2 juli 2017, 16:54   #150
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Zijn er ook al ideeŽn om channel strips te maken... zodat je een ultra patchbay/summer/mixer krijgt?

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 19:21   #151
Anatal
www.anatal.io

Ja de mixer had ik er inderdaad nog niet bijgezet. In principe kan je wel 1 naar meer en meer naar 1 schakelen maar vanwege impedance verschil wil ik dat niet zomaar openstellen. Moet zelf eerst testen wat de gevolgen zijn. Als er oncontroleerbare effecten komen dan komt dat het imago niet ten goede. De volumeregeling kaart waar ik het over had, daar zit ook de dac chip op en de mixer. Je mag er dus vanuit gaan dat je in ieder geval kan mixen. Het kan zijn dat ik in het in de software verberg en dat je gewoon meer kabels in dezelfde ingang kan stoppen en andersom, dat is wel het handigst.
Lang verhaal, ik had ook gewoon ja kunnen zeggen. Ik trap elke keer in dezelfde val alles te willen uitleggen, terwijl ik alleen maar hoef te vertellen wat je ermee kan. Bij deze, ja summing en mixing is daar.

Nog wat simpeler. Het is potentieel een analoge studio in een 19 inch kist. Het begint nu als synth vanwege de beschikbare modules.
Oud 2 juli 2017, 19:34   #152
Anatal
www.anatal.io

Ik loop de boel niet in de zeik te nemen, zo van dat het al klaar lag en nu net doe alsof er elke dag een module gemaakt wordt. Jupiter 8 adsr clone. Weer van marcmarc. Ik heb zo'n vermoeden dat de volgende een vca is. Dan hebben we alles synth modules met ddr3 connectie.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  image.jpg
Bekeken: 27
Grootte:  81,7 KB
ID: 116577
Oud 2 juli 2017, 19:56   #153
marcmarc
Vintage lid

marcmarc's schermafbeelding

"Ik heb zo'n vermoeden dat de volgende een vca is."

Klopt. Dat wordt de SSM2164 modulatie VCA. Geen 32 kanaals. Eerst 4 voor een Mono Synth Setup die natuurlijk meervoudig is in te pluggen t.b.v. een poly synth.

Ik heb inmiddels lol met het layouten van de ontwerpen met Sprint Layout.
Ik heb er een paar dagen mee zitten stoeien en moet zeggen dat ik nu heel snel zaken kan veranderen en omgooien. Schema op papier en niks geen gebruik maken van autorouting (da's een doodzonde bij analogica). Gewoon in de hyperpuzzelmodus aan de gang.

Het is altijd wat!

Linndrum LM2 9xPot frequency pitch mod beschikbaar.
http://www.synthforum.nl/forums/show...light=linndrum

http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/index.html
marcmarc is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2017, 20:39   #154
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Nice, jullie zijn goed bezig....

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2017, 08:50   #155
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door marcmarc Bekijk bericht
Ik heb inmiddels lol met het layouten van de ontwerpen met Sprint Layout.
Ik heb er een paar dagen mee zitten stoeien en moet zeggen dat ik nu heel snel zaken kan veranderen en omgooien. Schema op papier en niks geen gebruik maken van autorouting (da's een doodzonde bij analogica). Gewoon in de hyperpuzzelmodus aan de gang.
Leuk om te lezen, Marc!
Ik kan er ook wel van genieten, een PCB routen. Ze zien er goed uit!
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2017, 12:13   #156
Anatal
www.anatal.io

Oorspronkelijk geplaatst door brz Bekijk bericht
Nice, jullie zijn goed bezig....

Oorspronkelijk geplaatst door PWM Bekijk bericht
Leuk om te lezen, Marc!
Ik kan er ook wel van genieten, een PCB routen. Ze zien er goed uit!
Geen behoefte mee te doen?
Oud 3 juli 2017, 13:49   #157
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Anatal Bekijk bericht
Geen behoefte mee te doen?
Wat zou je willen dat ik doe?
Ben op het moment wat druk en er komt ook weer een verhuizing aan..
Leuk wel, als je een taakje hebt. Laat maar horen. Nee heb je, ja kan je krijgen!
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2017, 16:42   #158
Anatal
www.anatal.io

Leuk dat het je leuk lijkt. Meest logische is denk ik dat je iets doet wat je het meest geneigd bent te doen. Er wordt toegewerkt naar een studio in een kist. Niet eens perse analoog maar omdat het zo goed past bij de matrix en iedereen die meedoet voor analoog gaat is het op dit moment allemaal analoog.
Misschien kun je iets meer kwijt over waar je hart ligt. Anderzijds als je maximaal impact wilt hebben dan zeg ik zorg voor drum voices, te beginnen met een 909 kick. We hebben nu kicad en sprintlayout templates voor de ddr3 edge en zijkant.

Je kan een bepaald schema nemen, nieuw of bestaand en daar het volgende aan toevoegen. Dit is een voorbeeld van de cem3340. Beetje kort door de bocht maar qua schema is dit alles wat je extra moet doen om een insteekkaart te maken zodat je er met de software direct bij kan.
Wel tof dit eens uit te leggen trouwens. Het is net als de matrix zo simpel dat je moet uitkijken het niet te complex te zoeken en dan te denken dat je het niet vat.

Matrix uit is module in en vica versa. Kan verwarrend zijn als je alleen maar over IO praat. Omdat de matrix is opgebouwd met 32 kanaals matrix kaarten bevindt een module zich altijd in een stack van 32 IO.

Je module consumeert een aantal matrix IO. In dit voorbeeld 4 x mod in en 3 x mod out. Er is zodoende een stack IO overschot dat je doorgeeft aan de volgende module op de stack. De grote truuk is dat je het overschot terugstuurt naar het begin waardoor de volgende module gewoon vanaf het begin weer IO kan pakken en het zelfde kunstje doet. Hierdoor is de volgorde van de modules niet belangrijk en kun je blijven toevoegen tot je 32 IO op is voor die stack.

Ik wacht even hoe dit landt voordat ik verder ga uitleggen waarom dit kan werken. Je snapt m direct of het kwartje valt wat later maar als ie valt dan valt ie goed omdat het in wezen niet complex is.

Zelfs als je het niet gelijk vat is het enige wat je hoeft te doen de schuine lijntjes trekken naar de overkant van de connector.

Er is nog wel meer te vertellen maar wil het stap voor stap doen anders verzuipen we, zowel ik in uitleggen als jij in absorptie.

Oud 3 juli 2017, 17:16   #159
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Ga je voor een exacte drum clone of komen daar meer controls/parameters op?
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2017, 18:08   #160
mcdjan007
lid zonder grenzen

mcdjan007's schermafbeelding

De titel kan zo langzaam aan wel aangepast. Analoog netwerk is een understatement, holy crap wat een project!

Synthforum » Synth Hardware » Zelfbouw, reparatie en onderhoud

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten