Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 november 2003, 16:56   #1
fuse
Vintage lid

fuse's schermafbeelding

Grotere analoge mixers
Eigenlijk allemaal rete insteressant wat er de laatste tijd allemaal over mixers de revu is gepaseerd.

Maar naast het geweld van Tascam, TL audio enzo vroeg ik me af of er nog meer merken zijn die grotere analoge mixers bouwen en of ze vet kicken of vet ruk klinken. Want vandaag weer eens in een (niet nader bij naam te noemen) winkel geweest en daar stond een midas 24 tafel en een Yamaha 32 inputs tafel(tje).
Nu heb ik daar de (wijn)b*llen verstand van. Maar is die Yamaha niet een interessant voor menige lid die zoekt naar een leuke analoge tafel? Ik bedoel alles op een strip met EQ's enzo en ook heel veel bussen die je zelfs in matrix vorm kunt schakelen. Of zoiets.

http://www.yamahaproaudio.com/produc...3224/index.htm
fuse is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 17:34   #2
The Q
out in the fields

The Q's schermafbeelding

Behringer schijnt écht de bom te zijn!

"Er is niets mooier dan mensen overtuigen van jouw muzieksmaak. Het is een roeping." - Arjen Grolleman - 1972-2010
The Q is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 17:36   #3
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

prima idee zo'n draadje over grote(re) mixers !

en wat heel fijn zou zijn : als men de richtprijzen ook weet...

wat kosten die Yamahas bijv. ?

http://www.djdione.nl
dione is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 17:37   #4
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

behringer............retevet!

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 17:40   #5
Pim
Synthgod

Pim's schermafbeelding

Ik werk al jaren met veel plezier op een Soundcraft Ghost. Lekkere EQ, flexibele inputs en de knopjes voelen ook lekker.

That synthesizer looks like a computer out of some grade B scifi movie from the 50's. The number of knobs is ridiculous! If you know what everything does, maybe you could fly a jetliner, too.

https://soundcloud.com/pucks-recordings
Pim is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 17:54   #6
Toon
Ursa Major

Een Amek desk is anders ook nog te doen hoor.
Toon is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 17:56   #7
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Ik zag laatst een bakbeest van een Alesis mixer staan op marktplaats, maar kan hem niet meer vinden .....
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 17:56   #8
enyo-dog

enyo-dog's schermafbeelding

ik weet niet of het een analoge mengtafel is maar ik denk van wel, ze zijn in iedergeval groot, ik vind ze zelf best dope.

http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-151706.html <heel duur, zo'n 25.000 euro

http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-128045.html <deze vind ik zelf heel gaaf en is een stuk betaalbaarder, 6690 euro.

er staan er zo nog veel meer van ALLEN&HEATH hele cool tafels.

weet niet of ze goed klinken maar dat mag wel voor die prijs.
enyo-dog is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 17:58   #9
Errol
The difference is Clear

Citaat:
Origineel geplaatst door Toon
Een Amek desk is anders ook nog te doen hoor.
Een goede vriend van mij heeft een amek mozart.
Erg goede tafel. Hij gaat er nog een paar broodjes neve eq's in stoppen.

Met een door hemzelf geproduceerde CD, die ik heb gemastered staan we in het boek van Bob Katz.

Erg goede tafel (nog een keer)

De ghost is trouwens ook een lekkere tafel hoor maar zit natuurlijk in een heel andere prijsklasse.

Die amek koste toen zo'n E. 150.000,- maar dan hep je wat

Errol Lem
cut-n-clear
Mastering
Errol is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 18:00   #10
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

ziet er mooi uit,maar is het ook wat ? en wat betaal je d'r voor ?:
http://www.allen-heath.com/gl3300.asp

Oud 5 november 2003, 18:02   #11
enyo-dog

enyo-dog's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door dione
ziet er mooi uit,maar is het ook wat ? en wat betaal je d'r voor ?:
http://www.allen-heath.com/gl3300.asp
yep, das hem die ik bedoel, vind ik ook een coole tafel,
enyo-dog is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 18:11   #12
CraZ
..

Studio / Live
Ik kom aardig veel 'grote' mixers tegen tijdens mijn activiteiten als geluidstechnicus. Echte fijne mixers zijn natuurlijk de Heritage serie van Midas, maar ook de nieuwe Soundcraft MH-serie bevalt me prima (goede opbouw.. VCA groups.. fijne EQ heel veel gain). Amek kom ook nog wel eens tegen.. (de Pul in Uden heeft een 'total recall' staan) maar te weinig om echt veel over te kunnen zeggen. Yamaha zie ik hooguit opduiken als monitor-tafel.. een plek waar trouwens ook vaak 'Crest Audio' opduikt.

Midas tafels uit de kleinere series (Venice) zijn leuk voor in de studio.. klinken geweldig.. mooie EQ etc. Maar duur.. en qua functionaliteit lijkt het wel alsof ze geen keuzes kunnen maken. Zo is er géén kleine tafel met 24 Mono-inputs en 8 bussen.. vind ik toch jammer. Ook die 16 Kanaals 4bus heeft weer 2 stereokanalen. Wordt ik persoonlijk niet vrolijk van. Als ik zonodig stereo line-in moet hebben.. dan prik ik er wel een paar DI's tussen. Maar goed.. Midas richt zich voornamelijk op de live-markt.. en zeker in Nederland zie je ze steeds meer opduiken.

Die GH-serie van Soundcraft is echt Super! Ik ken de kleinere (2 en 3) niet in de praktijk, maar als ze de kwaliteit (en vooral de prijs/kwaliteit verhouding) van de '4' kunnen handhaven is het echt een aanrader voor de wat grotere analoge studio.
CraZ is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 18:21   #13
dione
hardkoor

dione's schermafbeelding

d'r staan een hele hoop hier,maar als je zo'n tafel aanschaft wil je toch eerst ff kijken,horen en voelen wat het is..:

http://www.netzmarkt.de/thomann/gruppe-PAMC-0.html

Oud 5 november 2003, 20:21   #14
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

Horen hoeft niet als de rest van synthforum lovend over een tafel spreekt, gelijk kopen, heb ik ook gedaan en geen spijt
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 21:05   #15
matrixxx
Vintage lid

matrixxx's schermafbeelding

ik werk op de soundcraft ghost (24 8buss met brug) en het is eengewldige tafel maar ik moest wel wennen inhet begin met name met het plaatsen van de sound
de EQ is vet goed en de routing mogenlijk heden zijn ook goed en uitgebreid je hebt hem ook met midi
prijs 2de hands ongeveer 3000€

de mixers die ik heb gehad

de spirit studio (24 8 buss)ook een goede tafel met een leuke Eq ook uitgebruide routing jammer dat er geen meterbrug voor is maar ze zijn er ook met midi aansturing via de atari prijs 2de hands 900€

soundtracs TOPAZ project8 (24 8 buss) ook een hele goede tafel en een hele mooie sound ik vind hem best in de buurt komen van mijn ghost ook een hele uitgebreide ruouting en de basis opbouw is van de grote soundtracs afgekeken en de pre amps zijn geweldig. ook deze tafel kan voorzien worden van midi automatisering .tegenwoordig vind je deze tafels vanaf 1000€ met brug en automatisering liggen ze wel wat duurder

ook een tafel waar ik div malen mee heb mogen stoeien is de D&R DYNER 56-8 buss
de opbouw is met broodjes vanaf 16 kanalen t/m 56 kanalen
ook een hele goede tafel maar ik persoonlijk kon er niet een mooie mix opmaken hij is wel uitgebreid met alles en lekker ruim volgens mij is hij wel 2 meter breed

voor de rest heb ik div andere tafels in handen gehad maar ik kan er geen eerlijk oordeel over geven

mijn voorkeur naar een grotere tafel met de betere kwaliteit het is toch het hart van de studio waar al je sound doorheen gaat dat is idem voor je hele outboard
matrixxx is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 21:48   #16
Prophet
Vintage lid

Prophet's schermafbeelding

Hoe zit dat met die DDA studio tafels, daar vind je maar weinig over op het net hè, zijn ze niet falliet ofzo?

Ik ben eens een paar keer in de studio geweest bij iemand en die had zo èèn en was er vol lof van, ik zie die gast wel niet meer nu, was in de 93. De producer van T99 was dat.
Prophet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 21:56   #17
mono-poly
Cheff Noodle

mono-poly's schermafbeelding

digittaal is toch beter?

I don't need the gear, the gear needs me http://www.mono-poly.nl

Bringing you the best in electronic live music.www.noodlebar.org
mono-poly is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 22:09   #18
EDP
elke dag pannekoeken

EDP's schermafbeelding

hmm net mijn ssl de deur uit gedaan wat een kuttafel is dat daarvoor ook al z'n klote tafel gehad een otari. heb nu een neve gekocht. maar me eerste indruk is ook niet echt hoopvol moet ik zeggen.
EDP is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 22:09   #19
matrixxx
Vintage lid

matrixxx's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Prophet
Hoe zit dat met die DDA studio tafels, daar vind je maar weinig over op het net hè, zijn ze niet falliet ofzo?

Ik ben eens een paar keer in de studio geweest bij iemand en die had zo èèn en was er vol lof van, ik zie die gast wel niet meer nu, was in de 93. De producer van T99 was dat.
dit zijn tafels die ver uit ons budget liggen vaak maar dat zijn ook kwaliteits tafels voor prof studio en vaak zit er ook nog compressor/limmiters per kanaal op van hele goede kwaliteit
zulks kan je niet vergelijken met de homestudio tafels van nieuw 4 tot 8000€. ik wil niet zeggen dat een homestudio tafel slechter is dan zo'n grote tafel
er zitten tafels tussen die wel meer dan een ton kosten en ik denk niet dat er forumleden zijn die zo'n ding thuis hebben staan misschein iemand die in een grote studio werkt die daar meer over kan vertellen
matrixxx is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 22:25   #20
koediman
--<{(OoO)}>--

koediman's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door EDP
hmm net mijn ssl de deur uit gedaan wat een kuttafel is dat daarvoor ook al z'n klote tafel gehad een otari. heb nu een neve gekocht. maar me eerste indruk is ook niet echt hoopvol moet ik zeggen.
het ligt ook altijd aan de spullen!
koediman is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » De Studio » Mixers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten