Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 april 2017, 00:08   #1
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

MID/SIDE Recording
Laatst op een gitaarbeurs een goedkope spaanse gitaar gekocht en nu ben ik aan het experimenteren met MID/SIDE techniek. Alle bekend denk ik.

IK vroeg mij af of 1 van deze stukjes mid side recording is?

0 tot 21 sec of de 21 tot 41 sec.

https://soundcloud.com/wednesdayclub/midsiderecordingp2

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2017, 00:36   #2
elektrovolt
compuphonic

elektrovolt's schermafbeelding

bedoel je een mid-side microfoon setup, of mid-side processing?

Normaal gesproken zou je bij een MS mic opstelling een duidelijke, pure klank in mono moeten horen, dan hoor je immers allen de Mid microfoon die recht op het onderwerp gericht is. Bij jouw opnames hoor ik een klankverandering wanneer je schakelt tussen mono en stereo, dus ik vermoed dat het een spaced pair is geweest. MS kan je uitvoeren met een mid mic (omni, cardioide, super/hypercardioide, acht) en een acht als side microfoon. Het is een coincident paar, net als een Blumlein of XY opstelling.

----------------------
//
elektrovolt is nu online   Met citaat reageren
Oud 7 april 2017, 02:05   #3
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door elektrovolt Bekijk bericht
bedoel je een mid-side microfoon setup, of mid-side processing?

Normaal gesproken zou je bij een MS mic opstelling een duidelijke, pure klank in mono moeten horen, dan hoor je immers allen de Mid microfoon die recht op het onderwerp gericht is. Bij jouw opnames hoor ik een klankverandering wanneer je schakelt tussen mono en stereo, dus ik vermoed dat het een spaced pair is geweest. MS kan je uitvoeren met een mid mic (omni, cardioide, super/hypercardioide, acht) en een acht als side microfoon. Het is een coincident paar, net als een Blumlein of XY opstelling.
mic setup

ik heb ook maar gelijk een stukje eigenwerk gemaakt. paar uurtjes werk. voor de geïnteresseerde best grappig.

https://soundcloud.com/wednesdayclub/midsiderec0001

Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
Oud 7 april 2017, 10:41   #4
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Toch denk ik dat dit nog geen mid side recordindeling is zoals Elektrovolt zegt. Wie help me hier bij?

Ik heb twee mics ecm8000 die ik 180 graden aan elkaar bind voor de 8 diagram daar bovenop een shure sm58 als hypercardioide. 1 emc8k pan ik links 1 emc pan ik rechts en off phase en de shure heb ik On axis gericht naar het object to. Deze drie blend ik samen naar de master. Wat moet ik nog meer doen ?

Moet ik nu nog de verkregen 8 diagram blenden maar een patchbay en dan deze weer dubbelen en dan links en rechts pannen? En daarna pas 1 kant off phase maken.

Laatst gewijzigd door DRe; 7 april 2017 om 11:17
Oud 7 april 2017, 11:40   #5
elektrovolt
compuphonic

elektrovolt's schermafbeelding

die ecm800 zijn omni microfoons, dus daarmee kan je onmogelijk een fig. 8 maken. Je hebt een figure 8 microfoon zoals een ribbon nodig, maar met een schakelbare grootmembraan kom je er ook. Zet de mics zo dicht mogelijk bij elkaar, anders werkt het niet goed.

----------------------
//

Laatst gewijzigd door elektrovolt; 7 april 2017 om 11:55
elektrovolt is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » De Studio » Effecten & dynamics

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten