Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 januari 2017, 19:04   #21
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Hoorde vandaag 'Ashes to ashes' van Bowie. Zit iedere keer weer vol verwachting te wachten op het synth gedeelte. En hoop iedere keer weer dat dat langer duurt. Zelfde geldt voor 'Lucky man' van Emerson Lake And Palmer. Altijd vreemd gevonden dat het synth gedeelte/improvisatie niet langer duurde. Ook live niet. Had van mij wel een soort 'Echoes' of 'Shine on you crazy diamond' mogen zijn (lees: 23 minuten duren). En van Hollandse bodem: 'She was naked' van Supersister (alias Robert Stips, nu bekend van de Nits). Ook een episch synth gedeelte dat te kort duurt. Gary Numan. Dat soort muziek, dat is wat mij drijft om te blijven verkennen. De synth is een enorme verrijking en een stuk of 20 extra dimensies voor de (pop)muziek, al sedert het 'Dr. Who' thema (is overigens nauwelijks na te doen omdat het niet op een synth gedaan is, laat staan en commercieel verkrijgbare). Geen enkel ander instrument heeft zo'n breed scala.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2017, 20:56   #22
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door torp Bekijk bericht
En de rest is kuddegedrag.
Wat zeg je nou... hofmakerij is toch ook kuddegedrag.

Oorspronkelijk geplaatst door DRé
Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2017, 08:49   #23
liquidthrust
Onverbloemd

liquidthrust's schermafbeelding

Mijn grootste drijfveer is dat ik hedendaagse muziek gewoon slecht vind, en ik wil het beter doen. Zo zit kunst gewoon in elkaar. Actie, reactie.

My problem at the moment isn't intense absorption in my creativity. It's more the sense that the world "out there" is pretty dull by comparison. It's hard for me to communicate that. Sort of like "yes, the movie was cool, yes, the political debate was insane, yes, the pizza was awesome - but this is absolutely bland to my personal meter of interest because music's blown the top off.

Laatst gewijzigd door liquidthrust; 14 januari 2017 om 09:08
liquidthrust is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2017, 10:19   #24
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

Synths zijn de instrumenten die me brengen waar m'n gedachte en gevoel al lang zijn.

Begonnen op m'n 6de met een harmonium ( meer konden we niet betalen thuis) , later vervangen door een eenvoudig solina orgel
Kon er liedjes op spelen waarmee ik ouders en grootouders entertainde en zo m'n zakgeld upgrade
Liep al snel op tegen de grenzen van klankmogeljkheden ( die interesse zat er al vroeg in) en was daarom logische stap om pallet uit te breiden met de ( voor mij ) eerst te betalen synths ( tweedehands ms20, 1979)
Synths met knoppen en goede kwaliteit brengen me in sferen die anders onbereikbaar zouden zijn en dat ( inmiddels) op een manier alsof het vanzelf gaat , zonder veel na te hoeven denken over hoe en wat. Het lucht me op en houdt me in balans , anderen doen dat dmv sport denk ik.
Daarnaast scherp het nadenken en lezen over de technische kanten de geest
Geweldige instrumenten
En ook de looks inderdaad , een soort individueel controlcentre als uit een raketlancering / cape kennedy
Stukje van mijn identiteit geworden inmiddels.

"FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2017, 10:57   #25
DungBeatle

DungBeatle's schermafbeelding

De bijgevoegde track, van 1969 aub (dus voor de grote synth revolutie), was wat mij als kind kidnapte naar een andere wereld die ik uiteindelijk zelf wou kunnen maken en sturen.
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 Fågel blå.mp3‎ (12,82 MB, 24x gelezen)

DungBeatle is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten