Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 maart 2012, 14:48   #21
Devon-Miles
Vintage lid

Devon-Miles's schermafbeelding

deze vind ik echt baas!

Gears of War: iMac 27'' Live9 - Midas Venice-f16 - Roland TR 909 - Akai S950 - Jx8p+pg800 - JX3P+PG200- Alesis Andromeda - Studio Electronics SE1 - Nord electro 3- RS7000 - Novation Drumstation 2 - Waldorf micro Q- KlarkTeknik SQ1 Dynamics - 2 X DBX 266xl - Korg stage echo SE300 -Focusrite Mixmaster -Spl kultube - Ensoniq DP4 - Genelec 8030
Devon-Miles is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2012, 23:15   #22
MacGyverGear
onsKENTONs

MacGyverGear's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Devon-Miles Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=zJavPWXKMEo

deze vind ik echt baas!
idd zeg

Ik vind persoonlijk de layers die ik uit de JX10 gehoord heb nou niet echt overtuigend en een reden om juist daarom een JX10 te pakken.
Als je meer polyfonie op je Jx8p wilt .. of er meer instances van wilt.. is de Jx10 of mks70 natuurlijk een goeie oplossing.

Was er maar een snapification mod voor net als op de SE-1

edit: vond nog een clipje waar de expansie in polyfonie van de JX10 een beetje te horen is.
Uit het trackje hieronder. Zitten nog een paar jx10 geluiden in en nog een jx8p pad
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 JX10 pad-1.mp3‎ (216,3 KB, 27x gelezen)

Powered by MeukijverBier®

MeukijverBier is a registered trademark of 6 trak

Check mijn remake van Bobby Thurston's "You got what it takes"

En door.. naar het volgende avontuur

Laatst gewijzigd door MacGyverGear; 25 maart 2012 om 23:44
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2012, 23:56   #23
Devon-Miles
Vintage lid

Devon-Miles's schermafbeelding

lekkere pad hoor! Is dat een layer of gewoon een 2 ocs ala Jx8p sound?
Naar wat ik dus lees heb je dus bij een JX10 of MKS70 een patch of een performance. Als je dus edit moet je dus zorgen dat als je niet de performance vernachelt wil hebben het juiste onderdeel (patch) selecteert om te editten en dat dat soms lastig is?

Gears of War: iMac 27'' Live9 - Midas Venice-f16 - Roland TR 909 - Akai S950 - Jx8p+pg800 - JX3P+PG200- Alesis Andromeda - Studio Electronics SE1 - Nord electro 3- RS7000 - Novation Drumstation 2 - Waldorf micro Q- KlarkTeknik SQ1 Dynamics - 2 X DBX 266xl - Korg stage echo SE300 -Focusrite Mixmaster -Spl kultube - Ensoniq DP4 - Genelec 8030
Devon-Miles is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 00:12   #24
MacGyverGear
onsKENTONs

MacGyverGear's schermafbeelding

lekkere pad hoor! Is dat een layer of gewoon een 2 ocs ala Jx8p sound?
Als je de release op een 8 een beetje open zet ben je zo door je 6 stemmen heen. Het clipje is gewoon 2 osc's als op een jx8p maar dan de release lekker open zoals dat ook kan met de 16 stemmige polyfonie van een Andy bv..

Naar wat ik dus lees heb je dus bij een JX10 of MKS70 een patch of een performance. Als je dus edit moet je dus zorgen dat als je niet de performance vernachelt wil hebben het juiste onderdeel (patch) selecteert om te editten en dat dat soms lastig is?
De perfomance draagt de naam en kan uit 1 of 2 patches bestaan, de patches worden weggeschreven op geheugenplaatsen onder een nummeren hebben dus geen naam dat kan soms weinigzeggend zijn.
Het verreist nogal een consistent preset management wat vaak niet samengaat met lekker jammen.. biertje erbij of wat anders

Powered by MeukijverBier®

MeukijverBier is a registered trademark of 6 trak

Check mijn remake van Bobby Thurston's "You got what it takes"

En door.. naar het volgende avontuur
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 21:12   #25
JAW

JAW's schermafbeelding

't is allemaal erg persoonlijk wat je het beste kunt doen. Zo maar wat hersenspinsels:

JX-10 is erg groot, maar 76 toetsen, aanslaggevoelig + aftertouch op een analoge synth kom je niet vaak tegen.

JX-8P heeft maar 1 engine en is compacter, maar dit soort oude bakken van hot naar het zeulen is toch al niet zo'n goed idee.

Splitten is een mooie functie, zeker als je 76 toetsen hebt.

Op een JX-8P kun je nog wel eens in de knoei komen met polyfonie. Op de JX-10 split je gewoon met twee keer dezelfde patch en je hebt 12 voices.

Verschil in geluid tussen de JX-en en de MKS zit allemaal in de marge lijkt mij. Op YouTube zie je ze wel eens op een JX-3P een Juno-6 nadoen en andersom. What's the point... Ik had ooit 2 Juno-6jes en zelfs daartussen kon je hele kleine verschillen merken. Zet er vervolgens een drumcomputer naast, nog 4 tracks en een lading effecten en ieder verschil is weg.

Zo'n MKS-70 is natuurlijk nog wat compacter, heeft 12 voices en is ook via sysex te editen. Bij de JX-10 heb je daarvoor een M-64C cartridge nodig. Een vrij bizarre ontwerp-fout.

De JX-8P en JX-10 (en nog een hele zooi 'late' analoogjes) markeren in ieder geval het einde van het draaiknoppen tijdperk. Helaas voelt de PG van deze jongens nogal plastic aan. De PG-200 van de JX-3P voelt een heeeeel stuk degelijker!

Al met al ben ik bijzonder tevreden met mijn JX-10...

Sent from my Nord Lead 2.
JAW is nu online   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 21:55   #26
Bass
Vintage Lid

Bass's schermafbeelding

volgens mij is ECHT een EIGEN geluid programmeren op de jx8p en de jx10 echt kudt...
net als de dx7 zegmaar?
Bass is nu online   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 22:07   #27
JAW

JAW's schermafbeelding

Als je weet wat je van plan bent, dan lukt het aardig. 't is niet echt hogeschoolsynthese zoals fm. Alleen dat gedoe wanneer je een patch aanpast en daarmee misschien wel 20 performances is irritant. Maar je kunt het ook als een voordeel zien. Scheelt 19x werk. Zoals gezegd, als je weet wat je van plan bent...

Sent from my Nord Lead 2.
JAW is nu online   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 22:29   #28
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bass Bekijk bericht
volgens mij is ECHT een EIGEN geluid programmeren op de jx8p en de jx10 echt kudt...
net als de dx7 zegmaar?
Que? Standaard subtractieve parameter kiezen, waarde aanpassen. Repeat. Helemaal niet moeilijker dan een Juno6, alleen wat langzamer dan op een Juno6.

(niet dat ik een DX7 zo onoverkomelijk vind, maar da's een andere discussie)

Mister Power Ballad
Nicolas 2000 is nu online   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 23:00   #29
Keybern
Gedeactiveerd account

Oorspronkelijk geplaatst door Bass
net als de dx7 zegmaar?
Kom op, zeg, dikke BS.

2 knopjes indrukken om het juiste parameter te selecteren en sleuren aan die dataknop, echt niets aan.
De parameters zitten min of meer logisch geordend dus die ken je na een tijdje ook gewoon knal uit het hoofd.

Voor de rest is het pure subtractive, dus de vergelijking met zo'n onvoorspelbaar synthesevorm als FM is totale nonsens.

Doodsimpel te editen, maar je moet je synthese kennen. Misschien is dat het probleem bij jou.
Keybern is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 23:01   #30
Bass
Vintage Lid

Bass's schermafbeelding

ik bedoelde meer de interface zelf, bij de dx heb je in principe ook per parameter 1 knop en dan data veranderen..,
en ja fm is niet te doen haha
Oud 26 maart 2012, 23:04   #31
Zomnius
Zom Lid

Zomnius's schermafbeelding

JX10 IS ECHT DIKKK.

Net weer zitten jammen met 4 osc (!) jx10 roomstrings (chaseplay on) en een poly61 arpeggio (DIKK) waarvan ik de toetsen heb gecleaned.. brr heerlijke 80ties sounds.

More bounce to the ounce

Alweer niets te doen? : www.synthesizer.startkabel.nl

[img][/img]
Zomnius is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 23:05   #32
154
Lid met strafpunten

154's schermafbeelding

PG800 derbij niks aan de hand

prairie doggin'
154 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 23:06   #33
Bass
Vintage Lid

Bass's schermafbeelding

wat doet dat chaseplay ook alweer? is dat soort arpeggio?
Oud 2 april 2012, 16:46   #34
Rainer
SoundCloud: Planeshifter

Rainer's schermafbeelding

Ik heb beide, een JX-8P en een MKS-70, en moet zeggen dat ik het heel jammer en irritant vind dat de MKS-70 zo'n gedeelde toonstructuur heeft. Een Patch kan uit twee Tones bestaan, maar als je een van die Tones wijzigt, dan is de kans groot dat die ook in een andere Patch gebruikt werd, en dat hij daar dus ook veranderd is. Dat probleem heb je bij de 8P niet, daar is het gewoon één en hetzelfde en daarmee hoef je nooit na te denken als je een klank wil opslaan. Die twee Tones in de MKS gevendaarentegen natuurlijk wel weer veeeel geluid en meer mogelijkheden!

Het filter in de MKS-70 klinkt toch wel anders dan dat in de 8P, neem bijvoorbeeld de preset P17 Soundtrack - die klinkt warm en vol op de 8P, terwijl hij op de MKS-70 helemaal niet dat prachtig overtuigende heeft. De MKS-70 kan daarentegen wel weer veel mooier snerpen en bliepen, dat doet de 8P weer helemaal niet zo mooi. Het is een beetje hetzelfde als het verschil tussen een JX-3P en een MKS-30, het filter van die laatste klinkt ook veel 'snerpender'.

De volgende twee nummers van mij gebruiken de MKS-70 als hoofdgeluid, vanaf het begin:
http://soundcloud.com/planeshifter/fandango
http://soundcloud.com/planeshifter/vibration-thumper (tijdens de opname had ik niet door dat ik de bass van de MPC helemaal had weggedraaid )

Ik programmeer beide Tones in de Patches dmv twee presets die ik heb gemaakt voor de Behringer BCR2000. Ik heb ze nog nergens gepost, toch maar eens doen

Heb je die hele toffe gratis VST emulatie van de JX-8P eigenlijk als eens geprobeerd? Hij is zo goed dat ik echt even het volume van m'n 8P omlaag draaide om te zien of het wel echt die softsynth was!
Hij reageert echt bijna hetzelfde als een 8P, en je kan zelfs patches erin spelen met Sysex van de 8P die dat verstuurt zodra je van patch verandert. Zo kan ik heel makkelijk meerdere "8Ps" tegelijk in een nummer gebruiken zonder alles eerst als audio op te nemen - super handig. Uit die VST komt echter vooral wat minder bass dan uit de echte synth.
https://sites.google.com/site/mlvst0/
Rainer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2012, 18:50   #35
T-CM11
Vintage lid

T-CM11's schermafbeelding

Iemand een gratis (bijna) PG800 hebben?
http://www.kvraudio.com/forum/viewto...981536#4981536
T-CM11 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie