Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 april 2017, 10:35   #1
bijlevel
SWB

bijlevel's schermafbeelding

Green Dream
Eindelijk heb ik een lang gekoesterde ambitie waar kunnen maken, namelijk een video maken en dan proberen de muziek zo goed mogelijk op de video af te stemmen. Al HEEL lang had ik software die prachtige organische beelden produceerde. Het probleem was dat veel beelden, hoe mooi ook, toch veel at random waren, waardoor er weinig structuur in het geheel zat. Ook het opnemen van de output als te bewerken video was een probleem, omdat het programma uitsluitend op een heel oude Mac draaide. Om kort te gaan, recentelijk heb ik het allemaal onder de knie gekregen en het nummer Green Dream is het resultaat, waarmee ik een jullie hopelijk een plezier doe.

bijlevel is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 03:42   #2
Gloomer
Vintage lid

Gloomer's schermafbeelding

ja, mooi chill nummertje, mocht gerust nog wat langer duren.. Heel rustgevend zo midden in de nacht
Gloomer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2017, 09:34   #3
bijlevel
SWB

Oorspronkelijk geplaatst door Gloomer Bekijk bericht
ja, mooi chill nummertje, mocht gerust nog wat langer duren.. Heel rustgevend zo midden in de nacht
Bedankt voor je positieve reactie en fijn dat het goed werkt voor "nachtbrakers" ;-)!
Oud 21 april 2017, 22:35   #4
funkaholic1972

funkaholic1972's schermafbeelding

Heel lekker chill nummertje, mooi geproduceerd ook, lekker weids en open. De beelden zijn ook mooi maar lijken bij mij wat 'lofi' qua beeldkwaliteit?
funkaholic1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2017, 12:34   #5
bijlevel
SWB

Oorspronkelijk geplaatst door funkaholic1972 Bekijk bericht
Heel lekker chill nummertje, mooi geproduceerd ook, lekker weids en open. De beelden zijn ook mooi maar lijken bij mij wat 'lofi' qua beeldkwaliteit?
Uiteraard zeer bedankt voor je reactie. De beeldkwaliteit is idd lofi, want het programma draait op een computer uit de jaren 90 en de beeldschermresolutie daarvan is laag. Bovendien neem ik de output op met een niet al te sjieke videograbber en dat is ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit. Aan de andere kant heeft het ook wel wat, vind ik...
Oud 23 april 2017, 16:42   #6
Robi

Robi's schermafbeelding

Heerlijke track; erg ontspannend ook.
De beelden zijn ook erg bijzonder.
Erg goed gedaan!
Robi is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2017, 11:24   #7
bijlevel
SWB

Oorspronkelijk geplaatst door Robi Bekijk bericht
Heerlijke track; erg ontspannend ook.
De beelden zijn ook erg bijzonder.
Erg goed gedaan!
Robi, bedankt voor je positieve reactie!
Oud 24 april 2017, 18:46   #8
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

video en track passen goed bij elkaar, maar de track vind ik beter dan de video, erg ontspannen ambient nummer inderdaad
SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2017, 10:47   #9
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

mooie track,

wat opbouwende kritiek puntjes die mij opvallen:
- de drum patterns vind ik teveel afleiden van de rest, de gekozen patterns passen kwa ritme niet echt bij de rest naar mijn mening.
- ik vind het allemaal wat te braafjes voor deze stijl, komt ook door de keuze van de geluiden, bijvoorbeeld de lead melodie is erg ingetogen maar de sound zelf is ook enorm braaf. Ik denk dat de track een stuk spannender zou worden als je wat meer speelt met dynamiek en movements in sound zelf. Wat ik zou doen bijvoorbeeld is een overdrive op de lead met een bepaalde sweep envelope, zodat de lead ineens heel veel zeggingskracht krijgt.
- De mix is nog vlak kwa frequenties en dynamiek. Hij is wel mooi open overigens, maar in de huidige tijd is het allemaal net even wat dikker afgemixt.

maar goed, bovenstaande puntjes zijn allemaal wel muggezift puntjes gebaseerd op wat ik mooi vind in ambient tracks, ik kan me voorstellen dat je het prima vindt zo

Dus samenvattend:
mooi nummer maar voor mij gebeurt er iets te weinig in om het echt spannend te maken (wat met name in de soundkeuze zit volgens mij)

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.

Laatst gewijzigd door quifster; 25 april 2017 om 11:01
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2017, 18:34   #10
bijlevel
SWB

quifster, zeer bedankt voor je gedetailleerde reactie. Stel ik zeker op prijs! Je legt ergens wel de vinger op de zere plek. Het lukt mij vaak niet goed om een bepaalde dynamiek in de mix te krijgen. Daardoor klinkt het dus altijd vrij braaf. Nu ben ik overigens wel een liefhebber van rustige harmonieuze muziek, dus dan is het misschien extra moeilijk om er een bepaalde dynamiek c.q. spanning in te brengen. Dat de boel dit keer open klinkt is meer toeval. Ik heb bijna niks in de eindmix aangepast. Bovendien lag de focus even wat meer op de afstemming van geluid op het beeld. Aan de drum zou ik idd wat meer aandacht kunnen schenken om 'm zodoende wat subtieler te maken. Als ik het geld (er voor over) had zou ik een producer en een drummer inhuren voor al mijn nummers.! Nogmaals dank en ik vind het overigens ook erg goed hoe je forumlid Robi op weg helpt!
Oud 25 april 2017, 19:55   #11
bijlevel
SWB

Oorspronkelijk geplaatst door SlaveoftheWave Bekijk bericht
video en track passen goed bij elkaar, maar de track vind ik beter dan de video, erg ontspannen ambient nummer inderdaad
Dank u, dus mijn opzet is geslaagd! Overigens blijkt dat (volgens mijn zeer objectieve echtgenote ) de video zonder de muziek minder aansprekend is. Daar blijkt dan maar weer uit hoe sterk muziek kan werken.
Reageren

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten