17 mei 2012, 15:21
|
|
|
non actief
|
Yamaha CS1x
Ik wil een yamaha CS1x van iemand kopen op dit forum, maar er is alleen een probleem.
de adapter is kwijt en reageert niet op een universele. waar kan dit aan liggen?
Ik denk zelf dat de batterij van de Cs1x dood is maar het kan natuurlijk ook gewoon aan de adapter liggen.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan fixen
Hardewaren: Novation Supernova II, Korg Kaosilator en een Yamaha PSR-78 keyboard.
Zachtewaren: FL studio 10
Muzieksmaak: (epic)power metal, (melo/sympho) death metal, alle soorte black metal, (epic/blackend) folk metal, hard rock, progressive rock, electro, zo nu en dan trance, classic en zo nu en dan zen muziek
live life and let live
https://twitter.com/#!/SonataSatanica
|
|
|
|
17 mei 2012, 16:15
|
|
|
Ebos
|
Als de batterij dood is gedraagt de synth zich niet dood, het display licht op, lampjes branden, synth is volledig bedienbaar ook als de batterij op is. Dus dat zal het niet zijn.
Controleer de spanning van de adapter met een voltmeter en check als de + en de - overeenkomen met de cs1x aansluiting.
|
|
|
|
17 mei 2012, 19:37
|
|
|
beatsbleepsleadsnoises
|
ik heb zelf al vaak ervaring gehad met Yamaha's dat ze enkel werken met merkeigen adapters (bvb PA-130a voor 12v), alle andere universele of bvb boss werken dan niet. ik weet niet waarom, maar stel het wel vast. dus mss toch ook met deze cs1x. Ah ja, die PA130 koop je nieuw voor 20€ ...
|
|
|
|
17 mei 2012, 22:02
|
|
|
hij werkt prima met een universele, de tip moet inderdaad plus zijn .. echter wat vaak mis gaat is het amperage.
Naar mijn weten moet hij minimaal 1500 milliampere hebben .. met 2 ampere zit je altijd goed 12 volt.
De PA-3 zat er standaard bij volgens mij.
Gearlist: Wat werkt en klinkt voor de klus die je wilt klaren.
|
|
|
|
17 mei 2012, 23:01
|
|
|
non actief
|
dus het ligt gewoon aan de oplader en niet aan de synth?
Hardewaren: Novation Supernova II, Korg Kaosilator en een Yamaha PSR-78 keyboard.
Muzieksmaak: (epic)power metal, (melo/sympho) death metal, alle soorte black metal, (epic/blackend) folk metal, hard rock, progressive rock, electro, zo nu en dan trance, classic en zo nu en dan zen muziek
live life and let live
|
|
|
|
17 mei 2012, 23:15
|
|
|
Amiga User
|
Normaal moet het lichtje van de display branden,, en dan start ie onmiddelk op,
De clock accu heb ik er al is een tijd uitgelaten, dus dat zou 't ni mogen zijn,,
Anders mss de polariteit vd voeding ,?? of de amperage,, ??
en kijk of de fiche die in de CS1X steekt 'goed' is; ni te klein, ni te groot
|
|
|
|
17 mei 2012, 23:17
|
|
|
non actief
|
ja zou idd ook best kunnen. hij verkoopt hem voor 50 euro en zonder oplader. misschien verkoopt ie wel gewoon een kapote synth.
ik denk dat het aan de voeding ligt.
live life and let live
|
|
|
|
17 mei 2012, 23:37
|
|
|
Amiga User
|
tja, als je perse een CS1X wilt kopen, koop dan mss ineens een goeie !!?
ik heb een 2de Cs1X gekocht voor weinig, maar amai, wat ik daar allemaal in terug vond,,
was dus gebruikt voor optredens....
|
|
|
|
17 mei 2012, 23:40
|
|
|
non actief
|
naja ik kwam het beestje perongeluk tegen. maar als ik dan meer geld er aan zou moeten uitgeven ga ik toch voor de yamaha an1x. die vind ik zelf toch net iets beter.
live life and let live
|
|
|
|
17 mei 2012, 23:42
|
|
|
Amiga User
|
tja, een an1X staat hier ook, maar da's iets Totaal anders !! Alleen heeft die dezelfde case...
CS1X - CS2X - CS6X, ??? die lijken op elkaar..
|
|
|
|
18 mei 2012, 09:28
|
|
|
CS6X is toch een ander bakbeestje .. die heeft een andere sound engine en mogelijkheid tot PLG boards (waaronder de an van de an1 x). Klinkt ook dikker dan de general midi gebaseerde CS1x en CS 2x.
AN1x is voor de prijs een hele vette bak, geen sample in te bekennen dus geen ac piano enzo.
Zonder 'oplader' (adapter) kan idd verdacht zijn .. 50 euro is natuurlijk een goede prijs!
Gearlist: Wat werkt en klinkt voor de klus die je wilt klaren.
|
|
|
|
20 mei 2012, 20:53
|
|
|
non actief
|
deze kan.....Op slot
live life and let live
|
|
|
|
20 mei 2012, 22:14
|
|
|
maak open en check of er een zekering is meestal waar je de adapter aansluit moet ergens ook een zekering zijn die kan ook opgeblaen worden als je verkeerde polariteit hebt gebruikt .
success
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|