Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 juni 2012, 18:22   #81
Raphie
Always Loud!

niks geen gelul om app, lees je eerst ff in in Tapatalk. dan is het duidelijk
lopen weer een hoop mensen te zeiken die:
- geen kennis hebben van tapatalk
- sowieso niet surfen op mobile device
- van de hele "implementatie" geen last hebben

Wat is er nou commercieel aan een fucking app van 3.99 ?!?
daar draaien 5 van m'n andere forums die ik bezoek al een aantal jaar mee.

klik en kies http://www.tapatalk.com/mobile.php
Raphie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2012, 00:27   #82
LameBrane

LameBrane's schermafbeelding

Ik zoek periodiek op SFof het ondertussen al werkt via een app. Dat kan generiek voor meerdere OSen. Ik behoor tot de groep klanten die het heel graag zou willen, maar zich nooit laat horen. Niet positief of negatief, maar mobiel heeft gewoon de toekomst en als je klanten wil houden, moet je met je toekomst mee. Ik merk nu al dat ik vaak op rlandclan en korg user forms ga kijken. Met een SF app voel ik me meer gebonden aan SF. Bovendien is in-app chat, inbox e.d. met push berichtgeving nu eenmaal handig (vind ik).

Kosten/baten: Met een klein beetje moeite zonder kosten maak je veel mensen blij - meer dan je mogelijk nu denkt of ziet (zonder rij bij mcdonalds neig ik toch eerder tot aansluiten of de mcdrive inrijden). Ik betaal wel voor die client app, als jullie die plugin enablen. Bedankt voor het forum iig. Ik vind het tegek. Met of zonder app, maar het liefst met!

Gear:
Piano: Roland RD-700 GX (w/SRX-07, SRX-03), RD-600, RD-150,
Synth: Roland JV-80, XP-30 (w/SR-JV-80-08, SR-JV-80-10),
Organ: Roland VK-8M,
Other: Roland MC-50MkII (MIDI Sequencer),
Monitor: 2xRoland CM-30 + Monitor used as sub/fullrange mono speaker: Seiwin R SP212A
Vocal: TC-Helicon VoiceLive2, Shure SM-58
Drums: Roland SPD-30 w/1xPD-85, 2xCY-5, 1xKD-7, 1xFD-8 mounted on an MDS-8 rack.
LameBrane is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2012, 15:41   #83
jroen

Ik ben sinds een tijd weer aan het programmeren en mij aan het verdiepen in Objective C, oftewel Xcode.
Heb ook al een start gemaakt met een eventuele synthforum app die gewoon werkt met de website zoals die nu is, geen plugins installeren, geen content beheren gewoon het forum houden zoals het is en een werkende app behoort tot de mogelijkheid.

Ik wil in de toekomst zowel een iPhone als iPad app maken voor het synthforum met allerlei functies zoals in dit topic al genoemd en meer.
Ik wil best tijd en energie in de app steken en naar de gebruikers luisteren voor functies in de app maar zou daar graag wel financieel voor gecompenseerd worden.
Je moet hierbij denken aan een eenmalig klein bedrag.

Maar voordat ik hier nog meer tijd en energie insteek wil ik wel even weten of het synthforum hier bezwaar tegen heeft als ik deze app in de app store te koop aanbied?
jroen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2012, 15:56   #84
Acidfever
CoNcEpT M0DuLaR
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Beste jroen,

Bij een dergelijke initiatief is het aan te raden om een moderator of admin aan te spreken.
Toevalligerwijs zagen wij dit nu voorbij komen en het antwoord is denk ik heel erg logisch:

Xcode is een IOS specifieke oplossing waar dus ook een IOS specifieke app uit zal komen. Indien wij zouden kiezen voor een oplossing (waar wel sprake van is maar helaas nog even weinig vooruitgang in zit) dan zal dit een zo generiek mogelijke oplossing zijn.

Een oplossing als Tapatalk is dan een veel logischere keuze voor synthforum, ook omdat veel mensen deze app al hebben gekocht en deze vele verschillende fora ondersteund die gebruik maken van de tapatalk plugin (dit zijn er steeds meer).
Een forum specifieke en mobiel OS specifieke oplossing is wat ons betreft geen slim idee. Nadeel is wel dat de Tapatalk app nu niet echt goedkoop is.

Daarnaast is www.synthforum.nl een stichting en hebben wij dus ook geen winst oogmerk. Het is dan ook niet de bedoeling dat er een synthforumm specifieke, betaalde app komt.

"Just because you're stupid doesn't mean I'm lying."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2012, 15:59   #85
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

snap nog steeds het nut niet van zo'n app of mobiele versie.. een beetje adaptive css en zou al meer dan voldoende zijn

LINKE BOEL: fotootjes met 303 | soundcloud Acid groep | DIN sync met shuffle of FSK via je geluidskaart (AU&VST) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2012, 16:14   #86
vcovca
NOXGENUS
Moderator

vcovca's schermafbeelding

Die mobieltjes van tegenwoordig hebben toch gewoon een 10" scherm..?

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2012, 16:17   #87
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Het gaat voor mij prima zonder app.

Verstuurd vanaf mijn iPhone.

MIDI op je Monotribe? Stuur me een PB!

http://soundcloud.com/pwm
http://pwmaarten.bandcamp.com

Gezocht:
KORG FK-1
KORG KPR-77
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2012, 16:56   #88
VL7
Al vintage van mijzelf

VL7's schermafbeelding

SF is mijn meest favoriete website die ik dagelijks meerdere malen lees.
Als er een iPhone app zou zijn die hem gemakkelijker leesbaar op de iPhone maakt dan ben ik voor!
Overigens kijk ik het meest met de iPad en dan is de gewone site prima.

Wat ik in een app zou willen zijn de standaard favoriete rubrieken vooraf selecteren, ik hoef lang niet alles te zien en zou graag een soort beginscherm met mijn favoriete pagina's zien en een goede zoekfunctie. That's all. Succes in ieder geval!
VL7 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 12:00   #89
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Relevant hier vond ik:

LINKE BOEL: fotootjes met 303 | soundcloud Acid groep | DIN sync met shuffle of FSK via je geluidskaart (AU&VST) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | eigen zure brouwsels op soundcloud
Oud 19 februari 2013, 12:40   #90
Freezz

Freezz's schermafbeelding

Citaat:
snap nog steeds het nut niet van zo'n app of mobiele versie.. een beetje adaptive css en zou al meer dan voldoende zijn

Daar ben ik het wel mee eens, denk alleen wel dat dat (als je het goed en netjes wil doen) het meer werk is dan je denkt..

Maar zijn er inmiddels mensen gericht mee bezig Acidfever?
Freezz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 12:47   #91
Acidfever
CoNcEpT M0DuLaR
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

De oplossing die we nog steeds als beste beschouwen is Tapatalk. De client app is niet gratis maar is breed ondersteund en goed getest op alle populaire platforms en devices.

De forum software moet hier echter eerst een update voor krijgen en dit kost tijd (moet ook getest worden etc.).

"Just because you're stupid doesn't mean I'm lying."

Laatst gewijzigd door Acidfever; 19 februari 2013 om 13:22
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 13:22   #92
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Als er dan maar een optie is op je profiel om het gezeik van die app af te zetten.

Oud 19 februari 2013, 13:35   #93
Document1
Koning, Keizer, Admiraal

Document1's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rvooh Bekijk bericht
Als er dan maar een optie is op je profiel om het gezeik van die app af te zetten.

Dat gezeik heb je maar 1 keer, jankerd.

Gratis en voor niks.

Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035
Jij mag niet in Amersfoort komen, ben ik gelijk mijn fiets kwijt.
Document1 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 14:48   #94
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Document1 Bekijk bericht
Dat gezeik heb je maar 1 keer, jankerd.
Ja, als alles goed werkt (cookie)..
Al meerdere malen meegemaakt dat die stomme popup blijft terug komen, en het net staat ook vol met klachten.
Zie ook bovenstaande comic bvb..
Voor mij betekend dit alvast dat ik tenminste 3 keer die popup mag wegklikken (versch. devices). Echt erg niet, maar ik begrijp niet waarom het nodig is om het de mensen zo in hun face te draaien.

<azijnpismodus>
Ik blijf het stom vinden om een 3rd party reader app te laten geld verdienen aan de content van je website.

Ook aanzie ik popups als spam en dus beledigend, en toch mag die app zich zo aanbieden zodra je met je mobiel surft naar een tapa-enabled forum. Vies...

Het zal behoorlijk irritant zijn om onder elke post "Gepost via mijn blackberry met Tapatalk™" te lezen..
</azijnpismodus>

Oud 19 februari 2013, 15:34   #95
Document1
Koning, Keizer, Admiraal

Document1's schermafbeelding

Dat laatste ben ik het zeker mee eens

Gepost vanaf mijn veel te hippe gadget via handenarbeid.

Gratis en voor niks.

Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035
Jij mag niet in Amersfoort komen, ben ik gelijk mijn fiets kwijt.
Document1 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 19:45   #96
Wootson

Wootson's schermafbeelding

De meeste van dit soort mobiele applicaties lijken gewoon sprekend op een vorm van RSS. En als er een RSS-feed beschikbaar is voor de content die je wilt verzamelen dan heb je eigenlijk al een kant en klare oplossing. Vrijwel ieder forum heeft ingebakken RSS-feeds, dus je kunt praktisch alles volgen wat je maar wilt. Maar ja, RSS is niet echt een commercieel protocol dus daar valt niks aan te verdienen. Waarom zou je een applicatie kopen voor één of meer euro's terwijl dat nergens voor nodig is? Op mijn desktop gebruik ik altijd RSSOwl, een open source RSS-reader. Maar er is keus genoeg, ook voor je mobiele telefoon en ook in de vorm van internetdiensten.

Het jammere is wel dat er steeds meer sites zijn die actief hun RSS-feeds beperken tot enkel de kopteksten van artikelen en niet meer de gehele berichten verspreiden. Maar ja, daar ben ik dan zelf ook zo klaar mee. Bij sommige sites zit het ook diep verborgen (haast verbannen), maar met een beetje handigheid lukt ook dat wel. Binnen de webbrowser Firefox hebben ze zelfs de RSS-knop verwijderd en moet je hem zelf terug erin monteren. Pure boycotterij van een geniaal protocol.

http://wootson.bandcamp.com
http://youtube.com/wootsontelevisie
Studio
- Korg SR1, Korg TR61, Roland GAIA SH-01, Waldorf Rocket
Wootson is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 20:12   #97
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

@Wootson
Er is meer dan enkel "volgen", via RSS kan je niets posten
Op zich implementeert die app een soort API op het forum waar zowel lezen als schrijven mee mogelijk is

Oud 20 februari 2013, 15:27   #98
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rvooh Bekijk bericht
Relevant hier vond ik:
So true. Beter investeer je in een mobiele layout voor het synthforum. Sowieso moeten er eerst weer webservices opgezet worden om het te laten werken.

Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
bikkel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Software » Overig Software

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten