Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 juni 2014, 20:48   #1
Gnn
A D# F# E

Complete Composers Collection 2 vs Komplete 9 Ultimate
Zowel East West Complete Composers Collection 2 (EDU versie) als Komplete 9 Ultimate (upgrade) zijn in de aanbieding op het moment en kosten ongeveer hetzelfde. Ik heb ongeveer een jaar geleden Komplete 9 (niet Ultimate) gekocht, en ben daar zeer tevreden over. Heb dat toentertijd gekocht als een eerste stap in software en met het idee later de instrumenten die ik het meest gebruik/die me niet aanstaan te verbeteren. Dus ik heb nu 2 opties op het oog:
- Mijn versie van Komplete 9 upgraden naar Komplete 9 Ultimate (€250)
- Complete Composers Collection 2 kopen (afhankelijk van de pakketten €300-€400 euro)

Wat ik voornamelijk wil verbeteren, zijn de pianos en de strings. K9U heeft alleen Alicia's Keys erbij, en ik weet niet of die zoveel beter is, maar wel Session Strings Pro, een verbeterde versie van Session Strings uit K9. CCC schijnt uit te blinken op het gebied van samples, en ik moet zeggen dat de pianos en strings zeker fantastisch klinken!
Ik wil het liefst mijn opties zo breed mogelijk houden wat betreft genre's en instrumenten. Omdat K9 best goede synths heeft, heb ik een gevoelsmatige voorkeur voor CCC (en dan wachten op K10 of K10U). Ik ben er dan nog niet helemaal uit welke VI's ik zou moeten kiezen...

Heeft iemand tips of raad om mij door deze zee van keuzes te helpen?
Gnn is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2014, 21:06   #2
musicheaven
Vintage lid

musicheaven's schermafbeelding

komponeren: complete composers collection
geen discussie
musicheaven is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2014, 09:18   #3
TGV

Als je een mac hebt, moet je er nog even over denken, want de performance van Play op de mac is nogal matig, maar PC-gebruikers zijn enthousiast, en CCC2 is een veel betere aanvulling op je Komplete 9 dan Ultimate. De samples zijn echt van een andere klasse.
TGV is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2014, 10:58   #4
Scrape
Vintage lid

Scrape's schermafbeelding

Ik heb alleen ervaring met Stormdrum, maar de klank is echt vele malen beter dan wat je uit Kontakt kunt halen. De reverb Spaces die je bij CCC2 kunt krijgen is ook echt prachtig, misschien wel de mooiste reverbplugin die ik ken. Als je in aanmerking komt voor een EDU-licentie... ik zou het wel weten!

Wel gaat het laden van samples in de Play-engine relatief traag. Vergeet ook niet dat je een iLok nodig hebt, maar misschien heb je die al.

Laatst gewijzigd door Scrape; 26 juni 2014 om 11:26
Scrape is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2014, 12:16   #5
Noiseflux
Zwarte Ruis

Noiseflux's schermafbeelding

Hou er wel rekening mee dat je de EWCC met die license niet voor commerciele doeleinden mag gebruiken. Niet dat iemand het controleert waarschijnlijk maar ik heb er persoonlijk altijd een hekel aan om honderden euro's uit te geven aan iets waar ik daarna professioneel niks mee kan/mag

God have mercy on your hipster soul.
Noiseflux is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2014, 12:16   #6
musicheaven
Vintage lid

om serieus te componeren east west;
voor 'elektronische muziek' native instruments nemen

ik heb beide paketten dus kan vergelijken
Oud 26 juni 2014, 12:18   #7
musicheaven
Vintage lid

tja dat beleid ivm edu licenties moet je wel rekening mee houden, maar kwalitatief zou ik gewoon zeggen east west voor compositiedoeleinden
Oud 26 juni 2014, 12:23   #8
Gnn
A D# F# E

Oorspronkelijk geplaatst door Noiseflux Bekijk bericht
Hou er wel rekening mee dat je de EWCC met die license niet voor commerciele doeleinden mag gebruiken. Niet dat iemand het controleert waarschijnlijk maar ik heb er persoonlijk altijd een hekel aan om honderden euro's uit te geven aan iets waar ik daarna professioneel niks mee kan/mag
Ik had het gezien. Nu is het allemaal nog hobby (en veel leren), maar als ik er ooit geld mee wil gaan verdienen, kan ik upgraden naar de volledige licentie voor het prijsverschil, dus geen extra kosten zeg maar.

Goed: EW dus. Ik zit nog een beetje in een dilemma met pakketkeuze... De pakketten waarin ik geïnteresseerd ben:
- Pianos (ik ben ook pianist, dus deze is zeker)
- Ministery Of Rock (ik componeer voor mijn band, dus dit kan wel handig zijn)
- Symphonic Choirs Bundle (10tje extra voor de heavy samples)
- Goliath (van alles wat, dus opties beetje open houden)
- Hollywood Strings, Brass en Woodwinds óf Symphonic Orchestra
- Misschien nog Stormdrum 2, en/of the dark side.

Dingen als Silk en Ra boeien me niet zo...
De eerste vier staan voor mijn gevoel wel vast. De vraag is dus een beetje Hollywood, of SO met SD2 en DS? Hoe verhouden SO en Hollywood zich tot elkaar? Het lijken allebei orkestrale libraries, maar Hollywood zit in 3 dozen...
Oud 26 juni 2014, 15:26   #9
Sander02
Just give me the juice...

Sander02's schermafbeelding

Zomaar een -beetje OT- vraag, als je nu zo'n pakket hebt .. laat zich dat nu eigenlijk goed 'mengen' met pop gerichte muziek?
Als je nu een beetje synth-track hebt gemaakt, en je gebruikt een EastWest voor de strings, hoor je dan echt een kwaliteits-verschil o.i.d. of andersoort verschil waarbij de strings in (schril) contrast staan tot je synth track? Dus niet "2" maar "1+1".. ofwel, het mengt niet.

Wat me verder opvalt, ik kijk behoorlijk veel films en series en heb er talloze gezien, en er lijkt 1 pakket te zijn (ik herken uiteraard niet welke) die mensen in slaap wiegt.. inclusief mijzelf.
Hoeveel actie er ook in die film zit, zodra die strings beginnen te spelen kakt de hele boel in.. ligt dit aan mijzelf, of herkennen jullie dit evt ook? Is er inderdaad 1 van die pakketten die nogal zapig over komt? Bepaalde klankkleur, zapigheid van de strings.. slaapverwekkend, voorspelbaar, weinig verrassend, saaie klank, etc

Het kan natuurlijk ook de style van componeren zijn.. als recent voorbeeld waar ik ze weer herkende, "The Grey" met Liam Neesson. De strings in die films zijn zo vreselijk zapig, je wordt zo in slaap gewiegd.. ondanks de actie, zo jammer

...
Sander02 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2014, 19:23   #10
musicheaven
Vintage lid

The Grey zal wel met echt orkest geweest zijn

en ja mengt goed met popmuziek zijn gewoon banks met gigantische samples

kijk wel of je pc het allemaal trekt!
Oud 26 juni 2014, 19:34   #11
Gnn
A D# F# E

Volgens hun specs, heb ik ongeveer het "recommended system". Dus zou goed moeten komen, hoewel ik waarschijnlijk vaak tracks zal moeten freezen.

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat (de grote) films niet zijn ingespeeld met een orkest. Alleen het demootje zal wel met VIs zijn.
Oud 26 juni 2014, 21:24   #12
TGV

Citaat:
- Pianos (ik ben ook pianist, dus deze is zeker)
- Ministery Of Rock (ik componeer voor mijn band, dus dit kan wel handig zijn)
- Symphonic Choirs Bundle (10tje extra voor de heavy samples)
- Goliath (van alles wat, dus opties beetje open houden)
- Hollywood Strings, Brass en Woodwinds óf Symphonic Orchestra
- Misschien nog Stormdrum 2, en/of the dark side.
Het is met Symphonic Choirs moeilijk om er echt goede zang uit te laten komen. Het kan wel, maar het is vreselijk veel werk. Een paar goede "aaah" en "oehs" zijn er makkelijk uit te halen, en staccato zang is ook goed te doen. Maar als je het bij "oeh" en "aah" houdt, zijn de Kontakt-koren zo slecht nog niet. Als je SC neemt, neem dan inderdaad ook de "heavy" versie.

Symphonic Orchestra is breed. Zo'n beetje alle instrumenten uit het symfonieorkest zitten erin (aambeeld anyone?). De Hollywood-versies zijn per sectie (veel) uitgebreider, klinken beter, en zijn zwaarder voor je computer, en dan met name de uitgebreide strings-patches, maar daar zijn dan weer "light" versies van. Als je geen orkestrale percussie en houtblazers hoeft, dan zijn HB+HS een betere keus.
Oud 26 juni 2014, 21:27   #13
TGV

PS Ik heb ruime ervaring met SO en SC. Bv. dit klinkt volgens mij wel goed, maar heeft zo'n 80 uur gekost voor een paar minuten: https://soundcloud.com/tgv/ave-verum
Oud 26 juni 2014, 21:59   #14
fjoesz

je moet met east west wel alles goed mixen en echt alles programmeren
klinkt wel heel goed
play plugin is NAADJE
overigens hebben wij bij EWQL SO ook de close mic upgrade gekocht
dat is echt wel noodzakelijk als je wat stukken voor minder instrumenten maakt
die hoeven niet allemaal zon achterlijke galmbak erop
EWQL klinkt qua orchestrale dingen duizend keer beter dan komplete vind ik
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2014, 09:29   #15
musicheaven
Vintage lid

fjoesz, kan je de reverb tails niet uitzetten?
Oud 27 juni 2014, 11:49   #16
Gnn
A D# F# E

Oorspronkelijk geplaatst door TGV Bekijk bericht
PS Ik heb ruime ervaring met SO en SC. Bv. dit klinkt volgens mij wel goed, maar heeft zo'n 80 uur gekost voor een paar minuten: https://soundcloud.com/tgv/ave-verum
Wow! Dat klinkt supergoed

Ik denk niet dat ik echt hele nummers ga laten zingen, maar korte stukjes misschien wel. In ieder geval meer dan alleen de oohs en aahs. Ik zit nu te denken aan SO, en dan aanvullen met alleen Hollywood Strings, omdat ik de strings toch het meeste zal gebruiken.

Bedankt voor jullie hulp!
Oud 12 juli 2014, 20:52   #17
Ramirez
Vintage lid

Ramirez's schermafbeelding

[QUOTE=Noiseflux;1überhauptHou er wel rekening mee dat je de EWCC met die license niet voor commerciele doeleinden mag gebruiken. Niet dat iemand het controleert waarschijnlijk maar ik heb er persoonlijk altijd een hekel aan om honderden euro's uit te geven aan iets waar ik daarna professioneel niks mee kan/mag [/QUOTE]

Hier kan ik echt zo slecht tegen.
Met zo'n regelgeving vraag je d'r gewoon om dat mensen de t@rrent binnenslurpen.
Je mag d'r in beide gevallen (officieel) niks mee.
Vraag me ook af hoe serieus deze regel wordt genomen, door zowel de fabrikant als de artiest.

Buiten dat.klinkt ewql idd erg goed.alleen heb ik door vele reviews m'n twijfels over hun play engine.
Ramirez is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2014, 08:32   #18
Ramirez
Vintage lid

Hee topic starter.heb je al een keus gemaakt?
Oud 26 juli 2014, 19:12   #19
Gnn
A D# F# E

Ik heb gekozen voor de Complete Composers Collection, met Pianos, SO, Choirs bundle, MOR2, the Dark Side, Hollywood Strings and Hollywood Brass. CCC was gewoon meer waar voor het geld. Het draait goed vanaf de externe HD, maar ik heb nog geen heel grote projecten gedaan.
De samples klinken fantastisch, maar er zit inderdaad veel reverb op. Dus dat was ook het eerste dat ik van de piano af gesloopt heb. Laadtijden zijn vrij lang, maar ja wat wil je.
Oud 27 juli 2014, 01:45   #20
Ramirez
Vintage lid

Mooi dat t je bevalt.

is je externe hd usb 2 of 3?
En wat voor systeem draai je?
Reactie

Synthforum » Synth Software » Soft synths

Discussietools Zoek in deze discussie