Synthforum

Mededelingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 augustus 2003, 12:37   #1
Mostatic
Just Dope Music Baby!

Mostatic's schermafbeelding

Het Grote Tiesto Topic
Ik dacht bij mijn eigen "Goh, er is al zoveel geouwehoerd over Tiesto, waarom niet een topic over hem zelf waar je alles in kwijt kan wil noem maar op!!"

Dus bij deze start ik hem maar.

Overigens is het misschien niet geheel onverstandig om op dit forum ook een muziek styl topic te maken waar er meerdere stylen van muziek kan worden besproken!

Vraagje aan de Heren moderators!!

OK! BACK ON TOPIC!!!!

Jazz is the teacher.
Mostatic is offline  
Oud 10 augustus 2003, 12:40   #2
kratarknathrak
All hail the dark lord!

kratarknathrak's schermafbeelding

Wat ik gek vind is dat hij veel remixen doet voor de heren Rhys Fulber en Bill Leeb die redelijke bekendheid hebben met hun Delerium en Conjure one zijprojecten, en die ik zelf ten zeerste waardeer voor hun werk met Front Line Assembly (binnenkort nieuwe CD!) en Intermix. Ik vraag me altijd af wat de link tussen gladde trance-boy Thijzemans, en de Canadeze Hard-Electronic Body Music mannen is. Verder boeit Tiesto me weinig.

Without fantasy there would be nothing; man would have stayed up the trees, never ventured into the cave, Einstein would have foregone his relativity, Christ his ascension, Leonardo his Mona Lisa, Hitler his Third Reich and Betty Ford her clinic.

The KLF - The manual

http://www.tproe.com
http://www.kratarknathrak.nl
kratarknathrak is offline  
Oud 10 augustus 2003, 12:48   #3
EDP
elke dag pannekoeken

EDP's schermafbeelding

ik vindt hem cool, zijn muziek niet echt alhoewel hij best leuke dingen heeft gedaan maar het is gewoon niet mijn stijl. maar het is een goed nederlands export produkt. De snelheid van het aantal produkties die hij aflevert en die ook goed in elkaar zitten, kan ik jaloers op worden, en daar ook nog je geld mee verdienen en financieel onafhankelijk zijn is natuurlijk helemaal top.
EDP is offline  
Oud 10 augustus 2003, 12:59   #4
trash
Vintage lid

trash's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door EDP
ik vindt hem cool, zijn muziek niet echt alhoewel hij best leuke dingen heeft gedaan maar het is gewoon niet mijn stijl. maar het is een goed nederlands export produkt. De snelheid van het aantal produkties die hij aflevert en die ook goed in elkaar zitten, kan ik jaloers op worden, en daar ook nog je geld mee verdienen en financieel onafhankelijk zijn is natuurlijk helemaal top.
in hoeverre is dat tiesto die dat zelf maakt?
hij werkt iig met producers die spullen voor hem maken
volgens mij heeft hij een deal met andere,een soort swapdeal,producers die graag op de achtergrond blijven
tiesto is een produkt,onder die naam wordt geproduceerd omdat die naam verkoopt..
zo werkt het wel vaker..kijk bv naar dj jean (koen en addy).
slim is het wel
trash is offline  
Oud 10 augustus 2003, 13:09   #5
omc
boem

omc's schermafbeelding

Hij heeft het goed voor elkaar. Op elk plekje van de wereld mogen draaien, allerlei prijzen ontvangen en enorm veel leuke fans om je heen... tja, ik denk dat velen deze droom graag werkelijkheid zouden zien worden. (als ze eerlijk zijn)

Van de andere kant krijg je er natuurlijk een hele grote nep wereld bij. Nep mensen die iets van je geld willen meepikken, nep vrienden die erop kicken bevriend te zijn met de grote man etc. etc.

Er zullen ongetwijfeld een hele hoop mensen zijn die absoluut niet met hem willen ruilen omdat ze geen behoefte hebben aan zo in de spotlight te staan. Mij lijkt het voor een jaartje heerlijk maar daarna zou ik er waarschijnlijk helemaal klaar mee zijn en me lekker remy terug trekken in mijn studio.

Ik vind zijn producties allemaal super klinken. Of hij ze zelft maakt.. dat zal wel een groot geheim blijven voorlopig.

http://www.o-man.nl - Techtrance - Hardstyle - Jump - Harddance
omc is offline  
Oud 10 augustus 2003, 13:23   #6
Zoidsity
如果你这样说

Zoidsity's schermafbeelding

Ik kan 'm wel waarderen.
Niet alle muziek van 'm, maar dat hoeft ook niet. 't Is vrijwel altijd feest als ie 'optreed'.
Ik vind 'm wel redelijk normaal gebleven gezien z'n status.
Daar kan menige Artiest/Rapper een voorbeeld aan nemen.

Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

therapie
Zoidsity is offline  
Oud 10 augustus 2003, 14:23   #7
cyan_circle
_beware of perverts_

cyan_circle's schermafbeelding

het lijkt me een aardige gozer en van mij mag ie zoveel geld verdienen als ie maar wil (ook al doet ie het met plaatjes draaien)
de stijl die hij draait vind ik persoonlijk maar niks, maar Flight 669487 vond ik best een leuk nummer.

elk goed forum heeft een chagrijnige, sarcastische zeikerd nodig

gear: aimee alexa alley alyssa amber ambra angel april aria avy azlea brianna brittney carmen cassidey chasey cherokee cheyenne chloe chrissy daisy daniella devon erica gina hannah inari jaden jasmine jelena jenna jesse jill kate katrin kaylee kelli kendra krystal kyla kylie lisa luna lynn mason melissa monica monique nakita natasha nikita nikki paizley penny raylene sky sondra stacy sunny suzette sweet taylor teanna tera terri tess veronika zdenka zoe
cyan_circle is offline  
Oud 10 augustus 2003, 14:36   #8
Flying Panther
Vliegend lid

Flying Panther's schermafbeelding

Ik vind dat ie t al met al toch leuk gedaan heeft, en of er nou een paar mensen achter de schermen zitten waar ie zijn muziek mee maakt, daar zal ik niet van wakker liggen. Zijn muziek vindt ik over het algemeen niet slecht, alleen om er nou uren naar te luisteren, dat ook weer niet (Lethal Industry vond ik wel een lekker nummer..). Maar als t goed is zit/zat Tiesto (dacht dat ie er inmiddels uitgestapt was, maar kweet t niet zeker) ook ism Ferry en nog iemand achter Gouryella.. Jammer dat ze geen CD uitgebracht hebben ipv. alleen maar singles, want ik moet zeggen dat de nummers Walhalla en Ligaya toch erg goed waren (dat wil zeggen dat ik die muziek dus zeker kan waarderen!).
Flying Panther is offline  
Oud 10 augustus 2003, 14:47   #9
trash
Vintage lid

trash's schermafbeelding

de producties zijn erg goed...vooral zijn in my memory vind ik erg goed,terwijl het niet echt mijn ding is
trash is offline  
Oud 10 augustus 2003, 15:20   #10
silvercloud

silvercloud's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Wat ik gek vind is dat hij veel remixen doet voor de heren Rhys Fulber en Bill Leeb die redelijke bekendheid hebben met hun Delerium en Conjure one zijprojecten, en die ik zelf ten zeerste waardeer voor hun werk met Front Line Assembly (binnenkort nieuwe CD!) en Intermix. Ik vraag me altijd af wat de link tussen gladde trance-boy Thijzemans, en de Canadeze Hard-Electronic Body Music mannen is. Verder boeit Tiesto me weinig.

thysje is begonnen in de gabber en hardcore scene

lang geleden vond ik hem vry vernieuwend nu is hy voor myn smaak veels te voorzichtig en behoudend geworden

there is a silver lining behind every cloud
silvercloud is offline  
Oud 10 augustus 2003, 15:27   #11
trash
Vintage lid

trash's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door silvercloud
thysje is begonnen in de gabber en hardcore scene

lang geleden vond ik hem vry vernieuwend nu is hy voor myn smaak veels te voorzichtig en behoudend geworden
dat wist ik niet,dacht meer in de semi techno hoek, er staat zelfs nog een acid track van me op 1 van zijn cd's(spaaaaaaam)ik zag hem toen als een upcomming techno dj..had nog nooit eerder gehoord van hem

http://www.discogs.com/release/50196

of is dit dan na zijn gabber periode?
trash is offline  
Oud 10 augustus 2003, 15:32   #12
cloudman
ex nihilo creatum ens

cloudman's schermafbeelding

wist ik allemaal niet.

hmm, misschien is hij idd meer behoudend geworden.
toch bezorgt hij me nog geregeld kippevel
cloudman is offline  
Oud 10 augustus 2003, 16:27   #13
silvercloud

silvercloud's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Shivah
dat wist ik niet,dacht meer in de semi techno hoek, er staat zelfs nog een acid track van me op 1 van zijn cd's(spaaaaaaam)ik zag hem toen als een upcomming techno dj..had nog nooit eerder gehoord van hem

http://www.discogs.com/release/50196

of is dit dan na zijn gabber periode?
was 14 toen hy begon is later steeds meer lichter is eingenlyk niet het juiste woord gaan draaien

hy wil dat nu ook liever niet meer weten

is daarom ook zo geliefd by de gabber en hardcore aanhangers

vond hem in het begin echt een topper maar vanaf fliht 463 doet het me niet veel meer
heb wel ongeloofelyk veel respect voor de man hy heeftkeihard geweekt om dit te kunnen bereiken

was redelyk onbekend hier
in israel was hy een god
de gemidelde club daar in israel kunnen 8000 man in
en voor het nederlands dance produkt kan je geen betere ambasadeur hebben iedereen indeze industrie profiteert mee

de gemidelde club daar kunnen 8000 man in

there is a silver lining behind every cloud
silvercloud is offline  
Oud 10 augustus 2003, 16:55   #14
EDP
elke dag pannekoeken

EDP's schermafbeelding

eigenlijk is het de ideale schoonzoon, ga hem binnenkort toch eens aan mijn ouders voorstellen
EDP is offline  
Oud 10 augustus 2003, 17:07   #15
Bahamut
yip yip

Bahamut's schermafbeelding

vroeger vond ik 't wel geinig alleen bij 'lethal industry' was het voor mij echt over en uit..........
Bahamut is offline  
Oud 10 augustus 2003, 17:19   #16
cloudman
ex nihilo creatum ens

cloudman's schermafbeelding

Tiesto zet inderdaad wel een niet zo'n groot landje als Nederland op de kaart.
en al ben ik dan misschien belg, niets belet mij trots te zijn op een mede Nederlands sprekende mens
die zoveel bereikt heeft. (want dat vind ik toch wel)

dat hij veel heeft moeten werken om er te geraken heb ik anderzijds hier ook al kunnen lezen en kan ik
eigenlijk wel goed verstaan. de meesten ook krijgen het niet zomaar in de schoot geworpen en de laatste
paar jaren zeker niet meer, dus ja...

anyway

greetz

cloudy
cloudman is offline  
Oud 10 augustus 2003, 23:36   #17
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ik had zaterdag in het LVC af en toe wel het gevoel dat ik zo'n idee had waar die mineur pads en strings vandaan gehaald zijn voor trance.
bikkel is offline  
Oud 11 augustus 2003, 09:16   #18
sten
Vintage lid

Veel van "zijn" werk wordt idd door co-producers gedaan. Hij heeft zelf geen tijd meer om zo lang in de studio te zitten. Ik heb respect voor wat hij doet. Hij heeft (samen met Ferry Corsten) de trance in NL (en daarbuiten) groot gebracht. Je ziet/hoort in zijn sets/optredens dat hij de laatste twee jaar toch perse z'n eigen/unieke ding wil doen/neerzetten.
Z'n stijl is best afwisselend, varierend van 'langzame' trance tot diepe techno.
Jammer dat hij geen tijd meer heeft voor Gouryella en een project met Armin van Buuren (bijv. Major League in 2000) er ook niet echt in zit.
sten is offline  
Oud 11 augustus 2003, 10:17   #19
Catalunya
.

Citaat:
Origineel geplaatst door sten
Veel van "zijn" werk wordt idd door co-producers gedaan. Hij heeft zelf geen tijd meer om zo lang in de studio te zitten. Ik heb respect voor wat hij doet. Hij heeft (samen met Ferry Corsten) de trance in NL (en daarbuiten) groot gebracht. Je ziet/hoort in zijn sets/optredens dat hij de laatste twee jaar toch perse z'n eigen/unieke ding wil doen/neerzetten.
Z'n stijl is best afwisselend, varierend van 'langzame' trance tot diepe techno.
Jammer dat hij geen tijd meer heeft voor Gouryella en een project met Armin van Buuren (bijv. Major League in 2000) er ook niet echt in zit.
Hij heeft zelfs geen tijd meer om de wedstrijd "Tiesto op zoek naar talent wedstrijd" af te handelen (misschien herinneren jullie nog het nummer van BigPlayboy van dit forum). De uitslag is al een aantal maanden verschoven. 3 juli geven ze op zijn forum aan dat de deelnemers eind van de maand juli bericht krijgen. Nu zijn we alweer 2 weken verder.
Die site van Tiesto (zal bijgehouden worden door derden) wordt ook niet bijgehouden.
Ik vermoed dat je in de muziekbusiness ook teveel hooi op je vork kan nemen. Een lichaam kan veel hebben, maar volgens mij ontkom je er bij succes niet aan "Dat je op je tenen moet gaan lopen" en dat je soms het overzicht kwijt kan raken.

Ik heb respect voor Tiesto dat hij het zover geschopt heeft. Mijn visie is dat hij dit door keihard werken heeft bewerkstelligd. Ik zou niet in zijn schoenen willen staan, want ik zou niet tegen die stress kunnen. Het nachtleven is heerlijk, maar ik zou ook weleens daglicht willen zien. Heel veel in zo"n dancing en zo'n vliegtuig vertoeven zou niks voor mij zijn.

Erik
Catalunya is offline  
Oud 11 augustus 2003, 11:02   #20
Knaller
minimal moozik

Knaller's schermafbeelding

Misschien geen al te grote bijdrage aan deze thread maar persoonlijk vind ik het 3x niks.

Hij mag van mij in het rijtje jim, jamai, 2 unlimited etc etc .. commerciele marketingconcepten!

visit: http://www.lessismorecordings.com
Knaller is offline  
Discussie gesloten

Synthforum » Algemeen » Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten