Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 mei 2012, 21:16   #1
Soul C
gecalibreerde soul augurk

Soul C's schermafbeelding

rs7000: help! alle sequences kwijt..
echt balen: ik had geen back ups gemaakt van m'n sequences en samples van de afgelopen 5 nummers, stonden allemaal op 1 kaartje.
ik doe gewoonlijk tegen het einde van een sessie alles saven, zo ook de laatste keer.
kreeg toen de melding dat de kaart vol was, ik had nogal lange samples opgenomen .
anyway ik dacht maakt niet uit, morgen weer een dag en toen bleek dus de kaart helemaal leeg te zijn
altans zo ziet het eruit, ook als ik m in de computer plug..
vraag aan de meer ervaren rs7000 mannen/vrouwen:
valt het materiaal nog te "recoveren" op een of andere manier, of is het gewoon pech hebben
ik had geen enkele tune fatsoenlijk afgemixed helaas, alleen wat grove mixen..
Soul C is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2012, 21:19   #2
djrazor
Eet meer kwarkgebak!

djrazor's schermafbeelding

Ik zou 'm effe in een cardreader stoppen en kijken wat er nog op staat. Als er nog r2a's en/of r3a's op staan deze kopiėren naar je harddisk. Dan het kaartje formatteren in de RS en de bestanden weer terugzetten.
Edit: lees nu pas dat je 'm al op de pc had bekeken

"Venus me deseruit. Cupido tamen me vexat"
djrazor is nu online   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2012, 23:45   #3
Soul C

bedankt voor je advies, ik had m idd al in de cardreader bekeken.
maar voortaan ga ik m zeker saven op de harde schijf
Oud 6 mei 2012, 11:13   #4
neuromancer
Fire, walk with me

neuromancer's schermafbeelding

Probeer het nog even met een file recover tool. Ik heb er ooit een gebruikt nadat ik (ultra stom van me) mijn harde schijf met AL mijn nummers formateerde (100 Gig aan data!!), eerst met acronis trueimage een image gemaakt en toen met een file recover tool aan de slag gegaan.

ALLES terug gekregen!!

Op een FAT filessystem wordt alleen het eerste teken van de bestandsnaam veranderd om aan te geven dat de file verwijderd is. Met een recover tool kan je dat weer terughalen.

google op: file recovery

Succes alvast
neuromancer is nu online   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2012, 14:19   #5
Soul C

Thanx! ik ga het eens uitzoeken
Oud 6 mei 2012, 18:03   #6
Juno

Als het om een geheugenkaartje gaat (SD / XD / MMC / ... ) en je hebt een computer bij de hand waar je dat kaartje in kan steken (PC windows/linux, Mac) dan zou ik TestDisk en PhotoRec er eens op los laten.

Deze programma's kan je op volgende link vinden : http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

Ik heb ze zelf al meermaals op Windows platform gebruikt, met succes. Laat je ook niet misleiden door de PhotoRec naam, want daar heb ik bijvoorbeeld al word documenten en dergelijke mee kunnen recoveren.

Succes !
Juno is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 10:23   #7
Chinetti
Fortune favors the bold

Chinetti's schermafbeelding

Vaak zijn het read-write fouten. Ik hoop dat het je lukt om de data terug te vinden! Ik heb laatst enorm zitten klooien met mijn SM kaartjes, ik heb een Mac, heb wel een reader maar de driver werkt niet.. Wat een hel weer. Blijft fruustrerend, die Smartmedia in de RS7000…

Mijn ervaring is dat je SM kaartjes maar op 1 machine moet beschrijven. Dus als je bestanden wil kopiėren van- en naar de pc heb je twee kaartjes nodig, een read-pc/write-rs en een read-rs/write-pc.

Hier staan nog wat andere tips

http://www.goudentips.org/smartmedia/

Die kerel repareert trouwens ook SM kaartjes en verkoopt ze dan weer, misschien dat hij kan helpen?
Chinetti is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2012, 15:36   #8
Soul C

Thanx, ik heb inmiddels dat programma gedownload, erg handig, een immage gemaakt van het kaartje, en geprobeerd om deze terug te zetten, wat helaas niet lukte omdat het kaartje te klein was, dus nu moet ie op een ander kaartje.
vraag: moet ik dan de extentie veranderen van het immage, in iets wat de rs kan begrijpen?

Oorspronkelijk geplaatst door Chinetti Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat je SM kaartjes maar op 1 machine moet beschrijven. Dus als je bestanden wil kopiėren van- en naar de pc heb je twee kaartjes nodig, een read-pc/write-rs en een read-rs/write-pc.
tja, dat is dus onhandig vind ik, oa om die reden wil ik eigenlijk een harde schijf in m'n rs.
volgens mij kan de voeding het wel aan iig.

dank ook voor de link naar de tips, Chinetti , zijn een hoop zaken om rekening mee te houden met die kaartjes waar ik geen weet van had
Oud 9 mei 2012, 15:48   #9
Zoidsity
If you say so...

Zoidsity's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Chinetti Bekijk bericht
Vaak zijn het read-write fouten. Ik hoop dat het je lukt om de data terug te vinden! Ik heb laatst enorm zitten klooien met mijn SM kaartjes, ik heb een Mac, heb wel een reader maar de driver werkt niet.. Wat een hel weer. Blijft fruustrerend, die Smartmedia in de RS7000…

...
owwkee... raar, ik heb er nooit problemen mee tot nu toe... patterns van en naar SM/pc of samples visa versa; geen enkel probleem..

'k Heb dan wel een oudere pc met cardreader ingebouwd, maar of dat 't issue is?

Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

V-Synth GT 2.0 TE KOOP..
Zoidsity is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Overige hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten