Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 januari 2017, 15:59   #81
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

HD800(S)is gewoon de beste hoofdtelefoon die je kan kopen, dat behoeft geen argumenten maar dan moet je ook bereid zijn daar de prijs voor te betalen...
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2017, 07:59   #82
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

Voor wie een budget optie zoekt kan ik de Superlux HD-662 f aanraden (29 euro)

Veel eerlijker geluid dan mijn open sennheiser hd-590! En kan er dan ook prima een mix op maken nu ik even geen monitoren kan plaatsen
SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2017, 12:46   #83
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Sinds vorige week heb ik een dedicated koptelefoonversterker (Rupert Neve Designs RNHP) tussen mijn audiointerface (Motu Ultralite Hybrid MKIII) en mijn koptelefoon (AKG K712 Pro) en het verschil in geluidskwaliteit met wat er uit de koptelefoonuitgang van de Motu komt is echt enorm.

Dus naast alleen de koptelefoon zelf is het wellicht ook slim om eens te kijken naar versterking want dat kan best een bak schelen.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2017, 22:56   #84
KatieMusic

Bedankt voor de tip! Ingebouwde headphone amp's - van audiointerfaces - hebben vaak tekortkomingen. Binnenkort maar eens proberen, want ik wil het wel graag weten of mijn audiointerface ook tekort schiet. Maar je hebt ze van enkele tientjes tot twee ruggen... Die Rupert Neve is niet goedkoop, maar dan heb je denk ik ook wel iets goeds.

Zijn er mensen die nog andere tips hebben voor een goede (en nog redelijk betaalbare) headphone amp? Eventueel in 19 inch rackformaat?

De AKG K701 en de K712 PRO zitten niet meer in het leveringsprogramma, althans dit staat genoteerd op de website van AKG (nl. discontinued).
KatieMusic is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2017, 01:18   #85
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Gebruik zelf nu de focusrite Isa one als headphone amp, hiervoor de headphone output van een motu 2408 mkIII. Heb je meteen een goede mic pre, line pre, instrument ingang en di-box. De headphone output was eigenlijk een leuke verrassing, geen 19 inch helaas.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » De Studio » Monitoring & versterking

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten