Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 april 2004, 21:23   #1
Leo
monkey on my back

Moog Polymoog synthesizer
Niet kopen hoor, maar ik wou even laten zien....
ik heb 'm gehad en vond het een enorm grote bak. grappig, als je het juiste zangeresje erop legt, lijkt-ie ineens een stuk kleiner!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...716570620&rd=1
Leo is nu online   Met citaat reageren
Oud 8 april 2004, 21:30   #2
astronaut
Vintage lid

astronaut's schermafbeelding

Een aantal toetsen kruller er gewoon van op!!
astronaut is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2004, 21:32   #3
n0_key
wazzaaa!

n0_key's schermafbeelding

De tering, het is niet te hopen dat ie dat ding verkoopt om van haar af te komen, want dan gaat het je aardig wat kosten om het geheel in een zeecontainer te vervoeren...

Maar hoezo niet kopen, zijn die dingen neit tof of ga jij 'm pakken?

goner...
n0_key is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2004, 21:38   #4
Leo
monkey on my back

Citaat:
Origineel geplaatst door n0_key
Maar hoezo niet kopen, zijn die dingen neit tof of ga jij 'm pakken?

Ik heb 'm gehad, samen met 2 polymoog synths (die nog veel en veel leuker zijn), maar ik heb er nu nog nachtmerrie's van. Ik heb toen die hele stapel bij elkaar gekocht om een bijna perfecte polymoog synth perfect te krijgen en dat is me nog zo goed als gelukt ook, totdat ook die onder mijn handen kapot begon te gaan.....

Het is vooral een leuke synth (vind ik dan) vanwege de vele inputs (filter, resonator!!) en andere mogelijkheden. Het geluid is ook lekker, van dromerig tot lekker ranzig en scherp (gary numan).

Maar ze zijn gewoon niet heel te houden. En die lulverhalen die je dan leest over slechte toetscontacten of lage output? gewoon kapotte dividerchips. En vergeet het dan maar.
Oud 9 april 2004, 07:47   #5
SaintEric
niet heilig, maar toch...

SaintEric's schermafbeelding

Ik zit midden in de reparatieronde van de tweede polymoog synth. De eerste is tot volle teveredenheid weer terug bij de eigenaar.
En die ik nu aan het doen ben heeft nog wat vervorming, maar dat gaat ook geen probleem opleveren. Alleen wat tijd kosten. (waren 6 dividers defect...)

Je hebt gelijk wat die dividerchips betreft, als je een defecte polymoog tegenkomt, 100% kans dat er een paar vertrokken zijn en de wereldvoorraad is uiterst klein. In de States zat een Fred mcNiff en die had alle restvoorraden van moog opgekocht. Inmiddels heb ik dus ook zijn laatste dividers gehad...

en de polycom ic's waren al op...

Ik geeft ze trouwens gelijk een powerconsumptie mod mee. zodat de voeding niet zo warm wordt.

Die dividers moeten trouwens betrekkelijk simpel na te maken zijn. Maar dat komt wel als ik door m'n voorraad heen ben en weer een verse nodig heb.

ARPidiot
Oud 9 april 2004, 09:33   #6
Leo
monkey on my back

tja, dat is andere koek. ik had voor die polymoog alleen een soldeerbout vastgehouden om de waterleiding te maken. (nee, heb geen S39 gebruikt in de moog.) ik had extra divider chips (fred had er ook nog een paar van mij, volgens mij) maar niet echt nodig. als leek met de schema's had ik al snel door hoe je de spagehtti van de toetsen naar de dividers kon herleiden. en 1 van de synths had alle chips intact. daar mankeerdenw at andere dingetjes aan, die ik kon oplossen door bidden en het uitwisselen van wat printjes en chips in een voetje (kwam geen bout aan te pas).
toen die hele hele fijne eindelijk volledig ok was (op wat ledjes na) begaven na een week of wat 2 dividerchips het, 1 aan de saw kant bovenaan en de ander aan de pulse kant, in het midden zodat meteen het chippie erboven niet meer wilde.
toen heb ik de handdoek gegooid, de moogs uit elkaar gehaald en alle goede onderdelen verkocht. de bijna helemaal goede heb ik verkocht en die is intussen gerepareerd en ok.
Oud 9 april 2004, 11:18   #7
dob
Helemaal in m'n (k)nopjes

dob's schermafbeelding

nou ben ik toch wel benieuwd wat een divider chip is?
dob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2004, 11:37   #8
Leo
monkey on my back

Citaat:
Origineel geplaatst door dob
nou ben ik toch wel benieuwd wat een divider chip is?
nou, daar had die meid er dus 30 of zo van moeten eten, had er misschien wat leuks overgebleven.
Oud 9 april 2004, 11:39   #9
cangoeroes
Vintage lid

cangoeroes's schermafbeelding

ken nog iemand die zo'n synth heb staan en 'em wil verkopen... weet iemand wat hiervoor de gangbare prijzen zijn?

ik begrijp dat het een erg risicovolle investering is... dat als ie stuk gaat je het wel kan vergeten...
cangoeroes is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2004, 11:40   #10
SaintEric

Letterlijk vertaald een deler.

Hij deelt frequenties door 2.

Neem een C5, deel hem door 2 krijg je een c4 etc. Er zitten 6 delers in 1 zo'n chip en ik dacht 24 van die chips in de polymoog...
vandaar dat als er een stopt er bepaalde tonen mee kappen... in het geval van die c5, de c4 dus en alle c's die daar onder zitten.

grt,
Eric.

ARPidiot
Oud 9 april 2004, 11:43   #11
dob
Helemaal in m'n (k)nopjes

dob's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door SaintEric
Letterlijk vertaald een deler.

Hij deelt frequenties door 2.

Neem een C5, deel hem door 2 krijg je een c4 etc. Er zitten 6 delers in 1 zo'n chip en ik dacht 24 van die chips in de polymoog...
vandaar dat als er een stopt er bepaalde tonen mee kappen... in het geval van die c5, de c4 dus en alle c's die daar onder zitten.

grt,
Eric.
Okay thnx.
Snap ik ook wat Leo bedoeld , hahaha

@cangaroes: als ik me niet vergis staan er 2 op marktplaats.nl, 1 keyboard (preset) versie en 1 goeie.
dob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2004, 11:45   #12
Leo
monkey on my back

Citaat:
Origineel geplaatst door cangoeroes
ken nog iemand die zo'n synth heb staan en 'em wil verkopen... weet iemand wat hiervoor de gangbare prijzen zijn?

ik begrijp dat het een erg risicovolle investering is... dat als ie stuk gaat je het wel kan vergeten...
op marktplaats staat er 1 voor 1200, met pedaal, maar toch te veel.
ik had hem bijna gekocht/geruild voor een minimoog, maar ben toch maar voor een prophet5 gegaan. voor een hele goede zou ik niet meer dan 700/800 betalen, maar ja, eerlijk is eerlijk, uit elkaar gesloopt op ebay leverden de onderdelen die goed en bruikbaar waren ongeveer hetzelfde op.
Oud 9 april 2004, 11:56   #13
SaintEric

Citaat:
Als 'ie stuk gaat moet je er een kiloprijs voor zien te bedingen

ARPidiot

Synthforum » Marktplaats » Interessante gear gevonden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten