Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 februari 2014, 05:24   #1
Space chicken

Space chicken's schermafbeelding

Veela - Fall Silently (ed-sarin remix)
ik had een remix gemaakt op fl studio demo liedje. geloof van 10.
Veela - Fall Silently ik noem het voluit. Veela - Fall Silently (ed-sarin remix)

dit is het resultaat.

dus laterz mensen

ik heet ed-sarin geen space chicken.
Space chicken is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2014, 07:56   #2
Gloomer
Vintage lid

Gloomer's schermafbeelding

ik vond'm al heel leuk.. Well done Eduard !
Gloomer is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2014, 19:31   #3
Stupide
Vintage lid

Stupide's schermafbeelding

Het is niet mijn stijl, maar de eerste halve minuut vind ik oké. De overgang met die lasersweep is niet helemaal lekker in de maat. In de rest van het nummer staat de vocal ook niet goed in de maat (en dat gechopte effect is het ook niet helemaal). Afgezien van de vraag of de vocal wel lekker past bij de muziek.

Opbouw is ook nogal warrig en die jengelsynth vind ik ook maar matig. Sorry, maar al met al vind ik het maar weinig boeiends.
Stupide is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2014, 20:00   #4
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Stupide Bekijk bericht
Het is niet mijn stijl,
Ik beoordeel nooit op stijl. Wel op inhoud, compositie, compilatie van sounds, arrangement e.a.
Los van welke stijl dan ook. Stijl interesseert me niet want in elke stijl, elk genre, worden steengoede en verrekt slechte dingen gemaakt. Marco Borsato is steengoed, terwijl andere 'levensliederen' niet eens kermis-waardig zijn, snap je ?
In deze track zitten zeker goede elementen. Muziek maken is geen kwestie van geijkte regels, al moet je weten dat als je die hanteert, je toch veel meer kans maakt om iets te maken dat net iets beter gesmaakt wordt. Dit geheel refereert soms naar industrial, is geen techno, geen trance, maar een beetje vanalles. Maar afstand doen van het geijkte pad verdient net respect. Doe zo verder.
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2014, 21:30   #5
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Inderdaad ja. Ik kan dit nergens in stoppen, en dat is goed. Ondanks dat ik er bij weg wil rennen

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 15:54   #6
Space chicken

Space chicken's schermafbeelding

bedankt allemaal. @Stupide zeker niet jouw ding. ik had graag het verbetert maar je tips zijn ook niet echt helemaal zo van tja wat kan beter. meer de gehele productie.
daarbij komt dat ik vergeten ben om het project op te slaan. dus veel aan veranderen kan ik niet.

skeletvm en vcovca ik stop nooit mijn muziek in hokjes. ik maak gewoon muziek en zie wel
wat het word zolang het maar lekker klinkt.

ik heet ed-sarin geen space chicken.
Space chicken is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2014, 15:59   #7
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Wat ik heel vreemd vind aan deze track is dat het klinkt alsof er 3 nummers gesampled zijn en door elkaar heen gezet met een lead en wat fx erover, de groove, de gebruikte drums, de bassen ALLES is verschillend tussen die 3 gedeeltes en de overgangen zijn ook redelijk abrupt. Op zich natuurlijk niks mis mee, maar ik vind het in deze setting nogal botsen?
Klink echt als "stukje van deze track, nu ff stukje van deze track en nu nog ff deze en dan weer terug naar de eerste"
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2014, 18:29   #8
Stupide
Vintage lid

Stupide's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM Bekijk bericht
Ik beoordeel nooit op stijl. Wel op inhoud, compositie, compilatie van sounds, arrangement e.a.
Los van welke stijl dan ook. Stijl interesseert me niet want in elke stijl, elk genre, worden steengoede en verrekt slechte dingen gemaakt. Marco Borsato is steengoed, terwijl andere 'levensliederen' niet eens kermis-waardig zijn, snap je ?
Ik snap je heel goed, maar ik vraag me af of dat ook wederzijds is.

Mijn opmerking over stijl is geen waardeoordeel over wat dan ook, maar meer een disclaimer dat je bij mijn verdere opmerkingen kunt meenemen. Mijn commentaar ging daar dus ook niet over (ik lees dat er ook niet in moet ik eerlijk zeggen). Of de track in het ene of het andere genrehokje past maakt me geen bal uit.
Stupide is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten