Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 april 2017, 17:57   #41
harrewarre
Vintage lid

harrewarre's schermafbeelding

De personen die vaak heel erg met de klap op de vuurpijl oordelen !!!!
zetten ook niet snel zelf iets online voor een feedback LOL
uiteindelijk leren die mensen er wel van !!! kwa geven van normale respect en waardering!!!
vaak zijn het artiesten die niet verder gekomen zijn waar ze zijn gebleven zijn !!!
door niet leergierig te zijn en eigenwijs
met zo instelling kom je nergens!!!
En dan geven ze andere mensen uit jaloers gedrag of arogatie met air een feedback waar je bijna iemand de grond mee in trapt zo hard
Ik was toen ik 16 was net zo gelijk oordelden en eigenwijs zijn maar toen ik 18 werd had ik dat wel af geleerd
De ene persoon luistert leert wel en de andere, gaat het de ene oor in de andere weer uit
Maar het beste is zulke sutuaties gewoon positief zien en er wat mee doen een ruggengraad moet er ook zijn
Harde antwoorden moeten mensen krijgen die ook hard zijn!!!!!

Trouwens als beginner kan je ook de percussie als focus lijn houden in je nummers
maak een mooie goeie ritme in de percussie waar je naar luistert
zo dat te rest ook mooi op een lijn loopt kwa opbouw ook
Net als een opening bij een band 123 bam
Geloof me in een muziek band als 1 iemand de ritme kwijt is raakt iedereen in de war het is geen pc met een loop!!!!!!!!!
Net als een drummer de ene voet op die ritme en de andere hand op die ritme is echt een kunst!!

Laatst gewijzigd door harrewarre; 20 april 2017 om 18:12
harrewarre is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 18:40   #42
Robi

Robi's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door harrewarre Bekijk bericht
De gitaar die je op de voorgrond hoort is idd wat vals
je begint ook gelijk met een valse # noot
Dus hoe wil als je hier doorheen gaan zingen?
dan moet je ook vals gaan zingen, omdat je als zanger erg afhankelijk bent met de melodie en lead van het nummer zelf

Ook de melodie van de gitaar past niet bij in de drum beat die je later er bij hoort komen

Ik vind persoonlijk dat bij zo drum beat, een veel ruigere rauwe gitaar melodie hoort

Zijn gewoon beginners fouten net als ik soms maak na 15 jaar proberen in periodes

Het is inderdaad jammer dat het niet helemaal klopt met elkaar.
Blijkbaar moet ik nog kritischer luisteren naar bepaalde stukken en ik lijk hier vaak wat te gemakzuchtig in te zijn.
Te vaak en te snel laat ik iets off-tune klinken en eigenlijk is dit helemaal mijn bedoeling niet.
Het lijkt ook ergens een soort van 'onvermogen' te zijn.
Ik moet mezelf echter ook uitdagen om kritischer te zijn.
Vind het ook goed dat ik dergelijke kritiek hier krijg, zodat ik ook weet aan welke problemen ik moet werken.

Laatst gewijzigd door Robi; 20 april 2017 om 19:03
Robi is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 20:50   #43
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Robi Bekijk bericht
Het is inderdaad jammer dat het niet helemaal klopt met elkaar.
Blijkbaar moet ik nog kritischer luisteren naar bepaalde stukken en ik lijk hier vaak wat te gemakzuchtig in te zijn.
Te vaak en te snel laat ik iets off-tune klinken en eigenlijk is dit helemaal mijn bedoeling niet.
Het lijkt ook ergens een soort van 'onvermogen' te zijn.
Ik moet mezelf echter ook uitdagen om kritischer te zijn.
Vind het ook goed dat ik dergelijke kritiek hier krijg, zodat ik ook weet aan welke problemen ik moet werken.
ik hoor wel dat je al een heel stuk meer in de richting gaat van dingen die bij elkaar horen, maar er zijn een aantal dingen waar ik niet helemaal van snap hoe die ontstaan, ik vermoed dat dat met je werkwijze te maken heeft. Bijvoorbeeld als de track begint speel je vier basnoten, de derde basnoot zou een herhaling van de 2e noot moeten zijn volgens mij zoals ik het hoor (de B noot), maar ik denk dat je hier met de pitchbend bewust die B off tune zet. of je gebruikt bewust een micro tuning, dat zou ook kunnen. Dat maakt de track wel wat spannend, maar dan zou je er eigenlijk geen akkoorden overheen moeten gooien op dat moment, aangezien die basnoot dan direct aan het vechten is met het akkoord dat je speelt en het de track vals maakt. Beter is om de basnoten gewoon in key te houden. Dan zou het begin al stukken beter klinken. De 1 noot verhoging in het volgende stukje (dus naar de G) vind ik erg goed passen.

Als je eens iets wil proberen met je track, dan zou ik de baslijn veranderen in
F - D - A - G
Zoek dan de akkoorden erbij via die site die ik noemde en speel die eens in.
dus akkoorden: F - Dm - Am - G
Nu heb je het tonaal voor elkaar. De volgende stap is een pakkende melodie erop, en die heb je al in je track via het vocal effect dat je daar gebruikt.

dan het volgende stukje: die speel je in G, de pakkende vocal lijn daar (het vocal effectje) is die begint op 0:45, maar die staat niet in G, maar heeft als root noot de D, dus als je dat weet, dan pak je een simpel baslijntje die je begint in D
Dus dan speel je iets als: Dm - C - G
Dit doe je voor de bas en het akkoord.

Nou weet ik ook wel dat het leuk is om vocals te gebruiken als je die net ontdekt, maar ja, in muziek is less is more, dus wat ik zou doen is alle vocals eruit op de 2 vocal effecten na (die ijzersterk zijn), die kun je regelmatig terug laten komen en passen bij elkaar. In principe wordt het een beetje een chaos als je allerlei verschillende vocals door elkaar gaat gooien van verschillende zangeressen. Dus beter is het om het simpel te houden.

Drums niets aan doen, sfeer van de track ook niet, allemaal prima. Dus eigenlijk maar heel weinig puntjes waar je naar mijn mening aan zou kunnen werken (hoeft niet natuurlijk, maar het is leuk om te proberen lijkt me). de puntjes die ik noem heb je in een half uurtje er wel in en dan is het resultaat waarschijnlijk heel anders terwijl het maar kleine veranderingen zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt aan die puntjes, maar 1 ding is zeker, je hebt nu al een eigen stijl, ik herken je tracks kwa opzet en sfeer, en dat is een heel groot pluspunt, dat duurt normaal vrij lang aangezien de meesten (waaronder ik zelf ook) min of meer copycats zijn van bestaande stijlen

dus goed bezig nog steeds

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2017, 22:38   #44
Robi

Robi's schermafbeelding

Bedankt voor je reactie en uitleg, quifster

Zal komend weekend hier meer mee aan de gang gaan, want er valt best nog veel te leren en te verbeteren.
Oud 21 april 2017, 08:51   #45
Lebard Guan

Lebard Guan's schermafbeelding

Bedankt voor je reactie en uitleg, quifster

Zal komend weekend hier meer mee aan de gang gaan, want er valt best nog veel te leren en te verbeteren.
Leuk Robi dat je zo reageert.
Niemand wil jou kwetsen, ik ook niet trouwens.
Maar als er iets fout zit in jou arrangementen mag dit wel vermeld worden vind ik.
Dit komt alleen maar ten goede voor jou en niet omgekeerd.
mgv

Lebard Guan, director and producer for Virgin and EMI
Lebard Guan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2017, 11:35   #46
bijlevel
SWB

bijlevel's schermafbeelding

Robi,
Ik volg je muzikale ontwikkeling al een tijdje. Heb geloof ik zelfs gereageerd op je allereerste track hier op SF. Ik zie een goede ontwikkeling qua stijl, die ik als introvert zo willen bestempelen en dat bevalt mij prima. MAAR, zoals je weet is een terugkerend thema dat er steeds valse stukken in zitten en dat blijft dus een probleem. Ik weet niet hoe je dat gaat oplossen want het kan zomaar zijn dat je het gewoon niet hoort. Dat komt vaker voor bij mensen en is (en ik wil ECHT niet lullig klinken!) soms aangeboren. Natuurlijk kan ik er helemaal naast zitten en krijg je het wel onder de knie door veel muziek te maken, hier te posten en dan door de feedback er achter komen wat er aan schort. Ga iig gewoon door zolang je er plezier in hebt, dat is het voornaamste!
bijlevel is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2017, 15:39   #47
Robi

Robi's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bijlevel Bekijk bericht
Robi,
Ik volg je muzikale ontwikkeling al een tijdje. Heb geloof ik zelfs gereageerd op je allereerste track hier op SF. Ik zie een goede ontwikkeling qua stijl, die ik als introvert zo willen bestempelen en dat bevalt mij prima. MAAR, zoals je weet is een terugkerend thema dat er steeds valse stukken in zitten en dat blijft dus een probleem. Ik weet niet hoe je dat gaat oplossen want het kan zomaar zijn dat je het gewoon niet hoort. Dat komt vaker voor bij mensen en is (en ik wil ECHT niet lullig klinken!) soms aangeboren. Natuurlijk kan ik er helemaal naast zitten en krijg je het wel onder de knie door veel muziek te maken, hier te posten en dan door de feedback er achter komen wat er aan schort. Ga iig gewoon door zolang je er plezier in hebt, dat is het voornaamste!
Vind het zelf ook wel frustrerend dat ik er zo vaak naast zit qua melodie etc (off-tune, kakafonisch etc).
Dat is ook niet iets wat ik bewust doe, maar ik laat hierin steken vallen.

Wellicht komt het ook door mijn vorm van ASS en ADD (zonder de H); wil me echter hier niet achter verschuilen.
Tevens heb ik vroeger ook last van mijn trommelvliezen gehad en oorbuisjes hiervoor gehad.
Hiervan heb ik de laatste jaren echter geen last meer gehad.
Oud 24 april 2017, 23:47   #48
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

Vind het zelf ook wel frustrerend dat ik er zo vaak naast zit qua melodie etc (off-tune, kakafonisch etc).
Dat is ook niet iets wat ik bewust doe, maar ik laat hierin steken vallen.

Wellicht komt het ook door mijn vorm van ASS en ADD (zonder de H); wil me echter hier niet achter verschuilen.
Tevens heb ik vroeger ook last van mijn trommelvliezen gehad en oorbuisjes hiervoor gehad.
Hiervan heb ik de laatste jaren echter geen last meer gehad.
niet te druk om maken, met je gehoor is niks mis volgens mij, is puur een kwestie van feeling krijgen met harmonisatie (wat hoort bij elkaar en wat niet). En lang niet alles wat mensen vals vinden klinken is fout, dat hangt helemaal van de context van je track af. Bijvoorbeeld wat je veel mensen hoort doen in het begin als ze met akkoorden en melodieen beginnen is bijvoorbeeld een C akkoord spelen in hun track en dan dat akkoord 1 noot naar beneden doen en dan nog eens 2 noten.
dus:
C-E-G
B-D-F
A-C-E

Als je zoiets in een track hoort dan zal dat vals klinken omdat westerse muziek een B-D-F akkoord niet als een gangbaar akkoord ervaart, maar als je die B naar een Bb veranderd dan is het ineens niet vals meer. Maar eigenlijk is er helemaal niets met zo'n B-D-F akkoord, dat hangt namelijk helemaal af van de baslijn die je speelt. Als je Baslijn dan C - G - A wordt dan is die B-D-F ineens in de context van de G noot en dan is het een perfect niet vals klinkend akkoord.

Ik snap wel dat bovenstaande je op dit moment boven je pet gaat, maar wat ik er mee wil zeggen is dat niet alles wat nu als vals ervaren wordt per definitie ook vals is. De basis moet goed zijn en die begint met de drums en de baslijn. Al het andere is gewoon het vullen van je track.

Ik zou een klein stapje terug doen als ik jou was, probeer gewoon die drums die je al zo goed beheerst op te vullen met een lekkere baslijn en hou de rest super simpel door in die drie noten die het akkoord van de basnoot horen te blijven. Dat levert je miljoenen mogelijkheden op en het klopt altijd. En op die manier krijg je in versneld tempo gevoel van wat bij elkaar past en wat niet.

Overigens zijn er zat youtube tutorials waarin veel uitgelegd wordt over dit soort dingen, die zou je kunnen volgen om wat meer gevoel te krijgen. Zelfs de basis van bijvoorbeeld de 3/16 bas noot techniek wat in enorm veel edm muziek gebruikt wordt kun je gewoon zeer uitgebreid terugvinden op youtube, maar ook geavanceerdere dingen als Voicings of Neo soul chord progressies die per akkoord uit 7 a 8 noten tegelijk gebruiken. Als je je daar een paar weekenden in verdiept leer je zoveel over die materie, daar zou je vroeger jaren over doen en het staat allemaal op youtube tegenwoordig.

Dus niet opgeven, je hebt een eigen stijl, je wordt per track beter en beter, alleen wil je naar mijn mening iets te snel, dus begin eens met de basics van een paar simpele akkoorden en dan heb je in no time het gevoel van wat wel past en wat niet past te pakken. Ik geloof er wel in

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2017, 06:33   #49
Robi

Robi's schermafbeelding

Bedankt voor je reactie, quifster.

Het zou inderdaad goed zijn om een stapje terug te gaan doen.

Heb er zelf ook nog steeds wel een goed gevoel bij.

Zal ook nog die youtube-tutorials gaan bekijken.
Reactie

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten