Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 november 2007, 20:08   #1
Geertvana

Analoge opnames
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maandje een synthesizer en van de week ben ik gaan kijken hoe ik stukken kan opnemen op mijn computer. Ik ben op dit gebied redelijk a-technisch, dus dat was een redelijke opgave
Ik ben terecht gekomen bij analoge opnames, omdat ik via midi nog even een stapje te ver vind gaan en ik er niet de goede software voor heb. Daarom wil ik gewoon mijn synthesizer sounds gebruiken.

Nu had ik even het een en ander nagevraagd bij mijn pianodocent hierover, en hij vertelde me dat ik dan een kabel nodig heb die mijn linker en rechter syntheziser uitgangen converteert tot één stereo minijack uitgang om in mijn computer te pluggen. Dus ik op naar de lokale speciaalzaak en zo'n kabeltje aangeschaft.
Rechtstreeks spelen met deze kabel (dus van m'n synth naar mijn computer, en vanaf m'n computer naar de speakers) gaat prima.
Maaar... zodra ik wil opnemen (waar ik Cool Edit voor gebruik) krijg ik een erg zacht geluid. Als ik deze opnames dan later eens flink omhoog pomp, krijg je slechte kwaliteit mijn ruis en dat soort ellende. Niet helemaal wat ik had gehoopt dus. Ik heb een hoop gezocht en geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Heb ik andere hardware nodig? Is de kabel wel geschikt?

Samengevat,

Wat wil ik
kwalitatieve analoge opnames d.m.v. een opname programma als Cool Edit Pro

Wat heb ik
- Korg 01/Wfd
- Creative Soundblaster geluidskaart (PCI)
- Cool Edit Pro 2.1
- 2 x mono (jack) naar 1 x stereo (minijack) kabel

Wat gebeurt er nu
Ruis; gewoon slechte opnames

Ik hoop dat jullie mij allicht kunnen helpen met dit probleem. Persoonlijk hoop ik natuurlijk dat het software-matig op te lossen is en dat ik geen duur spul moet aanschaffen, maar goed, het is zoals het is; ik hoor het wel!

Alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!

Groetjes,
Geert
Geertvana is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 20:23   #2
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

alles wat je via de computerspeakershoort, moet hij ook zo opnemen.
dus als je zegt dat het geluid van de synth naar de computer(speakers) goed en hard genoeg klinkt/ zonder ruis , dan ligt het dus niet aan je synth of kabeltjes of geluidskaart.
wat blijft er dan nog over: de instellingen van je computer( onder system/geluid) denk ik, of van het opname programma ( preferences van cool of zo ).
en daar heb ik voor pc's geen verstand van, sorry.
vr.gr. sunny
sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 21:27   #3
Geertvana

Dat is inderdaad een beredering die ik al had bedacht, maar aangezien ik er niet veel vanaf weet hechtte ik daar geen waarde aan, maar fijn dat het toch wel klopt, want dat zou dus betekenen dat het iets met software is, wat betekend dat ik niet hoef te lappen om het op te lossen
Wat het dan precies is hoop ik dan nog te horen, want ik kom er echt niet uit!...

Groetjes
Geertvana is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2007, 22:38   #4
sander
_

sander's schermafbeelding

Is er geen opname level in cooledit opname scherm?
Of in windows zelf bij je volume scherm.(rechtsonder naast je klok dubelklikken op speaker icoontje) Als je daar geen line-in tussen ziet, kan je 'm misschien toevoegen via menu menu opties\geavanceerd.
Zie http://teamcombooks.com/mp3handbook/14.htm

Je zou ook ff de windows sound recorder kunnen proberen om te zien of het aan cooledit ligt.
Zie menu start\programma's\accessoires\entertainment

[size=1]Siel synthesizers http://siel.sendex.nl Teisco synthesizers http://teisco.sendex.nl
sander is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » De Studio » MIDI

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten