Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 december 2013, 09:24   #1
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Het grote Moogerfooger topic
Ik heb een 101 en die wil ik achter een synth zetten. In dit geval een dx100. Nav Derrick May die ooit in een interview vertelde een analoog filter mod op zijn dx100 te hebben.

Nu wil ik het filter echt modulair gebruiken. Ik wil er een envelope overheen gooien en ik wil key tracking doen zodat het filter verder open gaat naar maten ik hogere regionen speel.

Alleen een 101 achter een synth lijkt mij suf.

Maar wat dus belangrijk is dat de env liefst heel snel is. Ik ben echt een sucker voor die snappy moog filter sounds.

ik wil dit met een kenton pro 2000 gaan doen. Ik heb mij er nog niet verdiept maar volgens mij moet dit kunnen.

Iemand die zoiets gedaan heeft?

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2013, 09:30   #2
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Ook vroeg ik mij nog af wat er nu precies in die 101 zit. Ik heb hem nog niet open gemaakt maar ik heb op discrete gezocht in google maar daar kwam niks naar boven. Dus vermoedelijk zit er een IC in.

Mocht ie wel discreet zijn dan zat ik te denken om weerstanden uit oude kapotte machines in mijn 101 te zetten zodat ie misschien wat minder clean gaat klinken.

edit: zit effe te kijken welke mods er kunnen en zelfs een true bypassmod ( waar ie dus ook de drive uitzet) zou vrij ingewikkeld zijn. Dus ik denk dat ik nog effe laat gaan.

Ghetto Love !
Oud 25 december 2013, 09:44   #3
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Ik ben op zoek naar een Kenton pro 2000 editor. Dat zou verdomd handig zijn want ik vind het nu erg omslachtig om bovenstaande situatie makkelijke te creëren. Iemand er ooit van gehoord? Kon sounddiver dit vroeger niet dat iemand weet?

Ghetto Love !
Oud 25 december 2013, 09:51   #4
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Maak eens open die 101, we zijn benieuwd denk ik!

Ik heb hier nog een CEM3320 liggen, het plan is daar zo iets zelf mee te maken. Even terug naar je vraag, welke synth gaat het om? Als die synth CV uit heeft is het natuurlijk niet zo heel moeilijk.

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2013, 10:03   #5
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Ik heb al foto's gevonden van iemand die houten zijkanten verzonken had binnen het metaal en daar zag ik alleen maar ic's zitten.

Zit hier in het rijtje: http://www.flickr.com/photos/condit/...7625541697902/

En het gaat om een Yamaha dx 100. Die heeft geen cv/gate uit alleen mid in/out/through.

Ook zal alleen cv/gate niet helpen want ik wil een complete ADSR over het filter heen zetten.

Ghetto Love !
Oud 25 december 2013, 10:13   #6
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Ik heb snel de kenton manual gechecked maar daar kan ik niet zo 1,2,3 een adsr mee fixen. Met Motu Volta kan dat wel. Al vraag ik mij wel af hoe snel die envelopes zijn.

Ghetto Love !
Oud 25 december 2013, 10:50   #7
vcovca
NOXGENUS

Als je ook met een PC werkt kan je het vrij eenvoudig maken met Puredata of MaxMSP..

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
Oud 25 december 2013, 10:59   #8
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Ik draai alleen mac hier. En ik ken die programma's niet goed genoeg. Ik wil gewoon midi uitsturen naar de dx en tegelijk het filter van 101 kunnen aanpassen. Maar ik ben al bezig. Zo effe 2 kabels solderen zodat de ring los hangt en dus het signaal niet trg stuurt naar mijn traveller.

De uitkomst zal wel nice zijn vermoed ik. Vooral die gefilterde artifacts moeten heel nice klinken.

Ghetto Love !
Oud 25 december 2013, 11:24   #9
vcovca
NOXGENUS

Nah, op mac draait Puredata ook hoor. Je kan dan op audio in een cc waarde koppelen, of eigenlijk alles wat je maar kan bedenken. En omdat je een Motu hebt kan je ook gebruik maken van voltages.

Oud 25 december 2013, 14:01   #10
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Ok dank! Maar ik wil gewoon iets wat snel werkt. Puredata moet ik toch weer leren en ik weet ook niet hoe makkelijk de koppeling met logic is. Volta is gewoon inladen als AU en gaan.

Ghetto Love !
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Vintage

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten