Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 juni 2004, 18:39   #1
Kraan
OP NAAR DE TIEN!

Kraan's schermafbeelding

Esi32 hulp gezocht!
Oke, mij vorige thread was behoorlijk chaotisch.
Ik heb dus sinds kort een E-mu esi32 in mijn bezit. Deze heb ik mbv. scsi aan mijn pc gehaakt. Dmv. het linkje ergens anders op dit forum heb ik Esi-Win gedownload en geinstalleerd. Deze werkt echter niet dankzij een (hoe kan het ook anders) DLL fout.

Ik gebruik Win 2K als besturingsysteem. Heeft iemand ervaringen met de Esi32 in combinatie met PC? Ben nu een halve dag bezig geweest maar het lukt me nog steeds niet om contact tussen de 2 te leggen. Windows herkent de E-mu wel en biedt aan deze te installeren, maar is dit uberhaupt nodig? And if so, waar vind ik de drivers? Niet op de E-mu site. En de handleiding maakt het er ook niet duidelijker op.

Moet ik net als een orgaantransplantatie gewoon geduld hebben of is er meer aan de hand?

Help me! Ik wil spelen!
Kraan is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2004, 19:17   #2
Nightstorm
Prutsend lid

Nightstorm's schermafbeelding

de esi moet je wel een stuk of 10 keer installeren geloof ik, maar zonder drivers...gewoon steeds "volgende" drukken geloof ik, op een gegeven moment houdt ie gewoon op

Nice & Sleazy does it everytime
Nightstorm is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2004, 20:12   #3
Kraan
OP NAAR DE TIEN!

Kraan's schermafbeelding

Okee, vandaar dat hij bleef komen. Ik werd er al sjago van dat ik op een gegeven moment ales gecanceld heb. Maar als hij dan eenmaal geinstalleerd is. Wat dan? Hoe kan ik communiceren?

Heb ook al zelf een beetje proberen te redeneren.
Is het toevalig zo dat ik alleen communiceren kan met SCSI apparaten? Dit omdat de PC en Esi32 allebei deel uit maken van een SCSI kring en de ide schijf van de PC hier geen deel van uit maakt? Als ik in de kring een scsi schijf stop (in de pc, extern of in de sampler) kan ik deze dan gebruiken als communicatiemiddel? Dat ik zeg maar vanuit de sampler m'n rotzooi op die schijf dump en haal en idem voor de pc?
Oud 17 juni 2004, 20:49   #4
Nightstorm
Prutsend lid

Nightstorm's schermafbeelding

ik kan gewoon samples halen van de hd van me pc

in principe moet je gewoon esi-win kunnen starten en die ziet je sampler, dan kun je wav-files overgooien

waarom esi-win niet opstart zou ik niet weten, als ik een .dll mis kijk ik meestal ff naar directx ligt vaak daar aan maar met esi-win lijkt me dat niet zo van toepassing :confused:

weet t verder niet, bij mij werkt t gewoon (onder win9

Nice & Sleazy does it everytime
Nightstorm is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2004, 20:07   #5
Kraan
OP NAAR DE TIEN!

Kraan's schermafbeelding

Bedankt voor je reacties Nightstorm! Het heeft echter tot nu toe nog niet mogen baten!

De esiwin die ik gebruik is een 0.10 beta versie. Dit klinkt niet echt ver geëvolueerd. Ik meen ergens gelezen te hebben over het bestaan van een Esiwin 2.0. Welke versie gebruik jij dan? Als het anders is dan die 0.10 Beta versie, zou je mij daar eventueel een kopietje van kunnen doen?

Wat betreft de installatie van de Esi. Ik heb hem nu 10 keer gewoon doorgeklikt bij de installatie, maar dit haalt niets uit. Er bestaat geen driver dus op het eind is de enige mogelijkheid het apparaat de "disablen". Hierdoor staan er in mijn device manager ook 8 keer een vraagteken met de E-mu Esi32 er achter. Is dit een probleem?

Ow ja, het bestandje wat ik mis is winsapi32.dll. Deze heb ik gedownload en geïnstalleerd, maar hij blijft de error geven.

++
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Overige hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten