Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12 maart 2017, 11:44   #121
idm
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Grooveron Bekijk bericht
Dan kan je nu al perfect terecht bij zoveel clones die er zijn dat je op dit speeltje niet hoeft te wachten!! Een echte Minimoog (nieuw of vintage) is echt een superbe synth, ik heb nagenoeg alle clones wel gehad en toch heb ik na veel zoektochten naar een alternatief weer een echte minimoog gekocht !!

Duur? Ja! Teduur? Misschien.

Maar het is zo ongelooflijk heerlijk op een mini te soleren, een mooie dikke bas te spelen en hem live door je muziek te laten scheuren! Niets doet dat als een Mini (okay misschien een echte prophet 5 dan)!!

Vele roepen van alles en hebben de (Internet) wijsheid in pacht maar bijna al diegene die ooit een echte minimoog hebben gehad willen er na verloop van tijd weer een terug!!
Er zijn clones die in de buurt komen maar niet meer dan dat!

Nothing beats the original!!
Ik snap het enthousiasme, maar het blijven aannames. De clone bestaat nog niet eens dus niemand weet het. En uiteraard is de totaal ervaring die je krijgt met een model d niet haalbaar. Want je krijgt een module ipv een volledig instrument met Keys.

Ik heb zelf een dominion 1 en die heeft alles wat ik wil van een mono synth. 3x minder duur dan een model D, vele malen meer sound design mogelijkheden en een Insane goede sound. Daar ben ik dan weer flink enthousiast over. En zo is er gelukkig voor ieder wat wils. en straks dus ook voor iedere portemonnee, want de prijs van de clone wordt echt aantrekkelijk. M'n punt was dus: zelfs al klinkt het niet exact hetzelfde (los van het mogelijke placebo effect van het hebben van de volledige ervaring (bedoel ik niet negatief, maar zo werkt een mens gewoon) ), dan nog is de kans groot dat het een prima synth voor de prijs wordt. Leuk voor eurorack, waar behringer zich ook op gaat storten overigens. Wil je the real deal, Tja dan zul je in de buidel moeten tasten.

De aannames over bouwkwaliteit en sound zonder het gehoord te hebben, zonder een ABx test Etc. Zijn wat get zijn: aannames.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 11:50   #122
Grooveron
Zoek en vind het H i4 r

Grooveron's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Ik snap het enthousiasme, maar het blijven aannames. De clone bestaat nog niet eens dus niemand weet het. En uiteraard is de totaal ervaring die je krijgt met een model d niet haalbaar. Want je krijgt een module ipv een volledig instrument met Keys.

Ik heb zelf een dominion 1 en die heeft alles wat ik wil van een mono synth. 3x minder duur dan een model D, vele malen meer sound design mogelijkheden en een Insane goede sound. Daar ben ik dan weer flink enthousiast over. En zo is er gelukkig voor ieder wat wils. en straks dus ook voor iedere portemonnee, want de prijs van de clone wordt echt aantrekkelijk. M'n punt was dus: zelfs al klinkt het niet exact hetzelfde (los van het mogelijke placebo effect van het hebben van de volledige ervaring (bedoel ik niet negatief, maar zo werkt een mens gewoon) ), dan nog is de kans groot dat het een prima synth voor de prijs wordt. Leuk voor eurorack, waar behringer zich ook op gaat storten overigens. Wil je the real deal, Tja dan zul je in de buidel moeten tasten.

De aannames over bouwkwaliteit en sound zonder het gehoord te hebben, zonder een ABx test Etc. Zijn wat get zijn: aannames.
yep ik ben ook niet tegen deze clone :-) ben zelfs heel benieuwd naar de uiteindelijk klank en bouw kwaliteit, en het is al eerder gezegt een mooie goede extra synth voor weinig is ook hier altijd welkom :-)

======================
The Universe spins ever faster.... for me.
======================
Visit the World of Groove Unlimited at www.groove.nl (all the music you need)
Werk bij de beste muziek zaak in het land :-)
Grooveron is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 11:56   #123
Grooveron
Zoek en vind het H i4 r

Grooveron's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Zou je er een kunnen noemen voor mij? En welke is volgens jou de minste slechte?
Software: Trillian voor het laag, Monark en Moog V van Arturia zijn zeker goed bruikbaar en komen in de buurt!!

Hardware : Alle Moogs zoals Slim, Sub phattys, SE1 (X), minimax (verbazend goed op het hele diepe laag na) en zo kan ik er nog wel 5 noemen. Beste vind ik zelf de Voyager Oldscholl want die dwingt je net als een Mini iederekeer weer je sounds zelf temaken en zorgt daardoor iederekeer weer voor een glimlach of frustratie :-) Dat is ook een van die fijne momenten van het spelen op een mini, hij verrast je iedere keer weer omdat je elke keer weer opnieuw de sounds moet maken en aanpassen. Daarnaast vind ik het ook een prachtig ontwerp en zeer doordacht alles zit op de goede plek!! Ik heb dat gevoel ook bij een Prophet 5 (jammer dat die nog niet nieuw gemaakt wordt) Nostalgie? zou kunnen maar dat heb ik bij geen enkele andere Synth dan de mini en de Prophet

======================
The Universe spins ever faster.... for me.
======================
Visit the World of Groove Unlimited at www.groove.nl (all the music you need)
Werk bij de beste muziek zaak in het land :-)
Grooveron is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 12:21   #124
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Hehe... ik vond de Minimax ook wel n leuk ding,.. maar was uiteindelijk toch veel meer overtuigd door de sound van de Korg Oasys PCI.

(* De haperingen in video kwamen doordat mijn pentium II de screen-recorder nogal slecht trok, alsmede de midi-data werd daardoor ook minder strak afgespeeld.

Op hardware gebied is er ook nog e.e.a. van Macbeth wat in de buurt komt..
De Studio Electronics SE1 heb ik zelf ook maar de envelopes zijn niet zo snel.. zelfs na de X mod. Klank en mogelijkheden zijn zeker ok.
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 12:30   #125
Klaas
Vintage lid

Wat de kwaliteit en het geluid betreft is het altijd afwachten of deze aan de verwachting van een koper voldoet. Maar dat ligt meer aan de koper dan de producent.
Voor nieuwe generaties is dit waarschijnlijk een leuke en betaalbare mogelijkheid om kennis te maken met de knoppen interface en analoge subtractieve synthese.

Na vele synths gekocht en geprobeerd te hebben blijkt ieder apparaat zijn goede en minder goede kwaliteiten te hebben; dat was vroeger al en zal altijd zo blijven.
Of het geluid iemand aanstaat blijft ook een persoonlijke aangelegenheid.
Gelukkig zijn er zat mensen die ook met minder dure apparaten goede muziek kunnen maken.

Ik noem het expres geen instrument omdat ik bij modules toch elke keer de integratie met een keyboard als een gebrek ervaar; zeker bij modules met een uitgebreide knoppen interface.
Wat ruimte en kosten besparing begrijp ik deze opzet uiteraard wel.

Zelf heb ik nooit een echte Minimoog gehad of bespeeld om te kunnen oordelen of het geluid in de buurt komt van het origineel, maar ik gebruik de MFB Synth 2 en de Creamware Minimax voor wat ze zijn en vind ze goed klinken; ook al hebben beide apparaten ook weer ieder zijn eigen nukken.
De MFB Synth 2 heb ik jaren geleden nog van Grooveron overgenomen en is nog steeds een leuke synth.
Het voordeel bij de Synth 2 is dat MFB de moeite heeft genomen het ontwerp uit te bereiden met twee LFO's met ieder verschillende golfvormen inclusief sample & hold functie, zodat de derde VCO hiervoor niet nodig is.
Klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 12:48   #126
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
Hehe... ik vond de Minimax ook wel n leuk ding,.. maar was uiteindelijk toch veel meer overtuigd door de sound van de Korg Oasys PCI.

(* De haperingen in video kwamen doordat mijn pentium II de screen-recorder nogal slecht trok, alsmede de midi-data werd daardoor ook minder strak afgespeeld.
http://www.youtube.com/watch?v=ob1nUVzRk5Y

Op hardware gebied is er ook nog e.e.a. van Macbeth wat in de buurt komt..
De Studio Electronics SE1 heb ik zelf ook maar de envelopes zijn niet zo snel.. zelfs na de X mod. Klank en mogelijkheden zijn zeker ok.
Er is een Duitser die zijn se1 compleet modulair heeft gemaakt. Dan zou je evt alleen voor de envelopes kunnen doen en daar een paar snelle analoge enevelopes via eurorack modules dat werk laten doen.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 14:01   #127
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Hmmmm. Ik wist niet dat er door de jaren heen al andere 400 tot 500 Dollar klonen v/d Minimoog ware gemaakt. Moest natuurlijk wel: het is een v/d meest populaire synths ooit. Ik heb er een aantal bekeken op internet en het zijn "modern" ogende rackversies. Maar die Creamware Minimax ziet er ouderwets en puik uit en ik kan denk ik meteen uit de voeten met dat ding omdat 'ie als 2 druppels water lijkt op een Minimoog. Wordt uiteraard niet meer geproduceerd. Hij zag er zo uit:

Mijn hemel: wat een biek ding man! Met alle respect, maar als je deze Minimax wel accepteert en Uli Behringer beschuldigt van schaamteloos jatwerk, tja.... N.a.v. het topic "Tweedehands of nieuw?" ben ik niet meer zo huiverig voor 2e hands. Als de Creamware Minimax nog te vinden is voor een Euro of 350 a 400 dan ga ik misschien voor de Creamware sparen en niet voor de Behringer. Blijkt dat Creamware is overgekocht door Sonic Core. Die drollen van een Sonic Core verkopen de Minimax ASB alleen nog als (en ik krijg dit bijna niet uit mijn toetsenbord geperst) software. Brrrrrrr, getver! Bestaat niet dat dat product meerwaarde heeft over de (VST) emulator van Arturia.

Als ik Sonic Core was dan zou ik 'm opnieuw op de markt brengen. Voordat Behringer alle klandizie wegkaapt want het heeft er alle schijn van dat die Minimoog kloon (gezien de tijdsgeest) als warme broodjes gaat verkopen.

P.S. Wat een heerlijk forum is dit toch. Bedankt voor de info allemaal. Ik heb gearlust nu.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.

Laatst gewijzigd door MeneerJansen; 12 maart 2017 om 14:15
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 14:15   #128
Klaas
Vintage lid

Voordeel van de Creamware ASB Minimax is ook dat de laatste versie zowel monofoon als 12 stemmig polyfoon kan worden gebruikt en bovendien alle functies met CC controllers bediende kan worden.
In de polyfoon modus kom je dus in de richting van de Polymoog en Memory Moog.
Oud 12 maart 2017, 14:16   #129
MeneerJansen
y = sin (x)

MeneerJansen's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk bericht
Voordeel van de Creamware ASB Minimax is ook dat de laatste versie zowel monofoon als 12 stemmig polyfoon kan worden gebruikt en bovendien alle functies met CC controllers bediende kan worden.
In de polyfoon modus kom je dus in de richting van de Polymoog en Memory Moog.
Yep. Hij schijnt patches op te kunnen slaan.

Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.
MeneerJansen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 14:21   #130
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Als je die Creamware koopt terwijl je de analoge bah-ringer nieuw voor hetzelfde geld kan krijgen ben je niet slim.
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 14:28   #131
Klaas
Vintage lid

Dat hangt dan geheel af van de MIDI implementatie en de polyfonie van de Behringer D af natuurlijk.
Oud 12 maart 2017, 14:47   #132
demian
Tijdelijk lid

demian's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MeneerJansen Bekijk bericht
Mijn hemel: wat een biek ding man! Met alle respect, maar als je deze Minimax wel accepteert en Uli Behringer beschuldigt van schaamteloos jatwerk, tja.... N.a.v. het topic "Tweedehands of nieuw?" ben ik niet meer zo huiverig voor 2e hands. Als de Creamware Minimax nog te vinden is voor een Euro of 350 a 400 dan ga ik misschien voor de Creamware sparen en niet voor de Behringer.
De Minimax is een VA synth, dat is toch iets anders dan een analoge clone.

KBAF!
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 14:57   #133
Klaas
Vintage lid

Ik zeg maar zo; beter een goede VA emulatie dan een slechte Analoge clone!
Oud 12 maart 2017, 15:50   #134
MacGyverGear
Frequently kind

Ik vond de Minimax geen goeie emulatie, en volledig ingehaald door VSTs.

Ze hadden ook nog een Prophet 5 versie. n Arp Odyssey en n Hammaond B3 versie.
En dan was er ook nog een box die bovengenoemde emulaties aan boord had (+meer), maar de looks mistte:

Als het criterium controllable is, en je vind VA geen probleem, kun je t volgens mij beter zoeken in de richting van VSTs + controller..
Oud 12 maart 2017, 15:53   #135
Designer
audio lab

Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk bericht
Dat hangt dan geheel af van de MIDI implementatie en de polyfonie van de Behringer D af natuurlijk.

Je kan ervanuit gaan dat er geen knoppen MIDI aanstuurbaar zijn bij de bah-ringer.
Polyfonie : monofoon.
Oud 12 maart 2017, 16:17   #136
MacGyverGear
Frequently kind

Oorspronkelijk geplaatst door MadR Bekijk bericht
Er is een Duitser die zijn se1 compleet modulair heeft gemaakt. Dan zou je evt alleen voor de envelopes kunnen doen en daar een paar snelle analoge enevelopes via eurorack modules dat werk laten doen.
Dat is wel n idee ja. De basisklank is zeker goed.
Zou het ook niet mogelijk zijn om voor het VCA/VCF een CEM3310 als aansturing te gebruiken? Dan heeft ie iig Pro-one punch
Oud 12 maart 2017, 16:23   #137
Klaas
Vintage lid

Iemand al opgevallen dat Behringer een paar handige extra's aan het originele ontwerp heeft toegevoegd.
Ik zie nu net pas dat er een LP / HP schakelaar aan het filter is toegevoegd en in de modulatie sectie een extra LFO is toegevoegd plus een schakelaar om de filter EG als pitch modulator te gebruiken.
Oud 12 maart 2017, 17:01   #138
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Digitale controle van alle knoppen gaat altijd ten koste van het geluid.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2017, 17:06   #139
Designer
audio lab

Dat klopt bikkel.
Als je met meerdere nummers tegeklijk bezig wilt gaan, moet je digitaal hebben, in je laptopje ofzo.
Het heeft dus ook nog eens geen echt nut om patches te kunnen opslaan ( tenzei program change ).
Oud 12 maart 2017, 17:06   #140
idm
Vintage lid

Wat een onzin statement... Ligt aan de resolutie die wordt gebruikt. Ik noem weer als voorbeeld de dominion 1. Die heeft digitale controlle over analoge hardware. Hoor je niets van.
Ik denk dat je in de war bent met midi aansturing van analoge hardware...Die resolutie is zodanig laag dat je dat inderdaad in 'stepping' terug kan horen.
idm is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten