Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 maart 2014, 17:56   #41
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Pepertje Bekijk bericht
Kortom smaken verschillen. Gelukkig maar. Anders zou het saai worden.
In tegendeel. Als iedereen dezelfde smaak had zou er alléén nog maar vette shit gemaakt worden.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 18:13   #42
man-T
weirdo

man-T's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Von Naphoven Bekijk bericht
In tegendeel. Als iedereen dezelfde smaak had zou er alléén nog maar vette shit gemaakt worden.
Als ze mijn smaak hebben wel ja

Write a good song, and it won't matter what you record it with...
Write a bad song and it won't matter what you record it with.....

Mijn experimenteersels en nooit afgemaakte WIP's :
https://soundcloud.com/soundcrumbs
man-T is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 21:30   #43
Devo-lution

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Is het een volwaardige Evolver voice met wat extra's of zijn er ook Evolver dingen niet mogelijk?
Geen volwaardige evolver oscillators. Oscillator 1 en 2 zijn de gebruikelijke DCO's. Oscillator 3 en 4 zijn samples (inclusief noise en samples van digitale waves). Deze hebben geen FM of ring modulatie zoals dat in evolver wel het geval is.

Ik heb in een interview gelezen dat DSI deze zomer met een nieuwe synth zou komen. Ik hoop stiekem dat dit een monofone versie van de prophet 12 wordt met audio input .
Devo-lution is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2014, 07:52   #44
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Mopho12 zou wel interessant zijn. Ik zou zelf wel een Prophet 12 willen, maar die ligt nog een beetje buiten mijn budget op het moment.
Oud 19 maart 2014, 08:07   #45
Devo-lution

Idem. Ik heb ook niet de ruimte voor zo'n kolos.
Devo-lution is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2014, 08:16   #46
Johndoe11
Gedeactiveerd account

De P12 is fantastisch, doet alles wat de P08 ook kan, maar heeft veel meer bite.
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2014, 08:25   #47
dod563
Vintage lid

Het wordt zo langzamerhand tijd voor een volgend Waarom-topic............................"Waarom wil niemand zijn Tempest tegen mijn P08 PE ruilen?"

Het enige wat mij bij jouw advertentie opvalt, is dat er geen richtprijs vermeld wordt terwijl jullie moderatoren toch het goede voorbeeld moeten geven, dacht ik zo te weten....
dod563 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2014, 08:40   #48
dod563
Vintage lid

Tegen deze feitenkennis kan ik niet op maar nu blijkt wel dat je collega mods de regels niet even goed kennen. Ik heb in het verleden toch best wel wat onterechte corrigerende opmerkingen gezien naar mensen die een specifieke ruil aanboden. Het hoeft wat mij betreft niet in een welles-nietes discussie te verzanden dus bij deze mijn excuses voor bovenstaande wijsneusopmerking.
dod563 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2014, 08:57   #49
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Oorspronkelijk geplaatst door Ronegen Bekijk bericht
Overigens maak ik ook weleens foutjes en daar mag je me rustig op aanspreken
In dat geval wil ik je er op aanspreken dat ik denk dat je een foutje maakt met deze ruil
Oud 19 maart 2014, 10:02   #50
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Devo-lution Bekijk bericht
Geen volwaardige evolver oscillators. Oscillator 1 en 2 zijn de gebruikelijke DCO's. Oscillator 3 en 4 zijn samples (inclusief noise en samples van digitale waves). Deze hebben geen FM of ring modulatie zoals dat in evolver wel het geval is.
Bovengenoemd zijn inderdaad de belangrijkste verschillen maar er zijn er meer.
  • Een tempest voice heeft een sub-osc,
  • naast de VS waves van de evolver hebben de digitale oscs ook percussive samples.
  • De highpass is analoog op de tempest,
  • De delay is een midi delay ipv digi delay (tempest delay gebruikt een steeds kleiner wordende velocity om delays te maken, kan je ook leuke geintjes mee uithalen),
  • de feedback is analoog (groot verschil met de evolver, die tuned feedback was waardeloos vond ik). -
  • daarnaast heeft een tempest voice 5 envs en 2 lfo's (evolver 4 lfo's en 3 envs)
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2016, 21:49   #51
burnberlinburn

Oorspronkelijk geplaatst door Soul C Bekijk bericht
....
en er komen nog steeds nieuwe features bij.
......
Hier een petitie voor meer features:
www.change.org/p/dave-smith-help-make-the-tempest-a-priority-for-dave-smith-instruments
burnberlinburn is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2016, 22:45   #52
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Tja, ik had destijds ook lang getwijfeld om hem te kopen maar heb toch maar voor de Elektron Analog Rytm gekozen owv de reputatie van Elektron, goede ervaring met mijn Machinedrum, altijd degelijk gebouwd, innovatief en gaat heel diep qua synthese/sequencer integratie. Ze ondersteunen ook jarenlang hun producten...

Uiteindelijk koop je een instrument omwille van wat het kan en de beloftes die de ontwikkelaars maken (op het momement dat je het instrument koopt). Alle extras zijn op dat moment leuk meegenomen.

Ik zou het bvb niet erg vinden als ze een product lanceren aan een initieel lagere prijs maar waar alle features nog niet zijn doorontwikkeld maar dat ze dan nadien iets vragen (50-100 EUR) voor major updates die wezenlijk nieuwe features toevoegen (ipv bugfixes en minor changes). Dat gebeurd toch ook in de software wereld?

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: Streichfett PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2016, 01:00   #53
burnberlinburn

Men moet niet verkeerd de petitie :
De Tempest is een zeer leuke en creatieve instrument

(google translated )
burnberlinburn is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2017, 10:53   #54
idm
Vintage lid

Sinds een ruime week een Tempest. Eindelijk. Jaren overwogen om er voor te gaan, maar de bugs en het OS dat nooit echt af was hielden me tegen. Tot ik vernam dat Roger Linn zich er weer mee ging bemoeien. De huidige beta leek stabiel te zijn, dus ik ben er voor gegaan.

Wat een beest van een machine . Eigenlijk alles wat ik hoopte dat het zou zijn: Een sound designer droom. Ik kan eindelijk geluiden die ik in m'n hoofd heb benaderen door pure synthese. Ik haal er kicks uit die ik al lange tijd wil maken, maar wat met sampling gewoon niet mogelijk is of slechts te benaderen valt. De verhalen over natte kranten begrijp ik wel. Het gros van de youtube video's en audiofragmenten klinkt ook zo, maar mijn vermoeden dat het toch echt aan de gebruiker ligt is voor mij wel bevestigd (gebaseerd op 80% van de youtube video's). Met hele subtiele tweaks en precieze instellingen van envelopes en mod-paths (envelopes hun eigen decay laten modulaten, en niet blindstaren op attack op 0 en punch verwachten op die manier o.a.) komt er echt zat punch en body uit, en dan zit er nog geen compressie/EQ etc. op. Je moet alleen zin en tijd hebben om +/- een uur met een enkele kick bezig te zijn, op zoek naar de sweetspot wat een samenwerking is tussen vele parameters. Er zit potentieel een oneindige pool aan verschillende kicks in dit apparaat. En dan heb ik het nog niet over andere percussie/sound fx etc.

Gore kicks, baslijnen, verwoven in een synthlijn, geen probleem. Het om de limieten heenwerken van het aantal voices om er het maximale uit te kunnen halen ligt mij ook wel prima. Ben nog een beetje in het proces van het uitdenken van optimale routings. Het zet me aan het denken hoe alles te ontwerpen om er het maximale uit te halen voor een goede groove. Leuke puzzel

Tot zo ver ook geen bugs ontdekt ondanks dat ik aardig het diepe in ben gedoken al. De nieuwe OS wordt dus eindelijk goed zoals het er nu naar uitziet. Ik vind alles eigenlijk heel logisch qua bediening en verder is het synthese toepassen.

De sequencer en de vele live tools in het apparaat maken dat je een groove continu kunt aanpassen en een nieuwe draai kunt geven. Echt te gek. Mijn doel voor nu is om 32 beats (grooves) te programmeren (16 beats met elk een beat van 16 sounds en op bank B ook een beat met 16 sounds. Daaroverheen synthlijnen te bedenken met m'n dominion, en dan alle tracks opnemen in een live sessie voor releases. Zou voor mij de snelste workflow ooit in m'n leven zijn en een goed leerproces om het ding goed te leren voor live ook. Benieuwd of dit gaat lukken

De sequencer is geniaal. Heb er nog veel meer uit te halen, maar dit is voor live helemaal te gek.

Het enige nadeel vind ik vooralsnog dat polymeters geen optie zijn. Ik ga er ook van uit dat dit nooit mogelijk zal worden. Met 8 maten in 4/4 (of 16 maten op half tempo en 32e noten) kan ik hier op zich prima omheen werken. De polymeter reset dan steeds na 8 of 16 maten. Of de sound extern triggeren vanuit ableton. Midi-routing moet ik nog gaan uitproberen. Mogelijk loop ik dan tegen gedoe aan, want midi... Maar dat merk ik dan wel weer .

Tot zo ver m'n eerste indrukken in Tempest land. Ik ben blij
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2017, 11:37   #55
Soul C
gecalibreerde soul augurk

Soul C's schermafbeelding

goed om te horen! ja het OS werkt alweer een tijd prima gelukkig.
ik moet toegeven dat ik die van mij uiteindelijk toch weer heb weggedaan
ik vond m vaak te dominant in de mix bij het soort muziek dat ik meestal maak en ook met jammen , dat ie teveel zn stempel erop drukt ofzo.. maar stand alone helemaal te gek , ook voor basjes en snappy bliepjes en kraakjes enz. is ook super gebruiks vriendelijk en je maakt in een mum van tijd een nummer ermee. het was dus eigenlijk wel mn tofste drummachine, maar mn andere drummachines kregen een beetje een minderwaardigheidscomplex ervan dus helaas..
Soul C is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2017, 11:50   #56
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Enthousiast betoog maar dan wil ik die knallende kicks ook horen ook.

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2017, 11:59   #57
idm
Vintage lid

Begrijpelijk . Komt ook zeker goed, maar ben voor nu nog even lekker aan het programmeren en grooves aan het bouwen. Ik zal binnenkort een track opnemen en dan laat ik ook wel wat kicks horen.
Oud 17 januari 2017, 12:35   #58
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Top!

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2017, 17:41   #59
idm
Vintage lid

Ik word steeds blijer van deze machine naar mate ik ''m meer gebruik. Echt erg vet om kapotte Sounds op te ontwerpen. Met juiste tweaks zijn traditionele Sounds ook wel voor handen, maar voor mij is het plezier om juist daar voorbij te gaan. Het bevalt zelfs zo goed dat ik laptoploos live wil gaan. Heb een mixer gekocht voor de individuele outs en vandaag een strymon timeline besteld als fx toolbox. Daarbij een dominion als mono synth.

Ik kom nog met kicks en Sounds of gewoon een liveset binnenkort.
Oud 17 maart 2017, 19:43   #60
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Maak eens een demo en overtuig me
bikkel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken