Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 maart 2014, 10:02   #21
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Timecop Bekijk bericht
Ben het toch wel volledig eensch met de uitspraak van velen hier dat de Tempest wat diepte en punch mist. Ik vind het allemaal een beetje plastic-achtig klinken, weet niet wat het is. Misschien dat het met wat effecten/compressors wat op te pimpen is, maar de droge sound is niet mijn ding.

Maar om daar nou het apparaat helemaal om af te zeiken en bij voorbaat al roepen dat het apparaat kut is vind ik te ver gaan. Als het voor de een kut is wil dat nog niet zeggen dat dat voor iemand anders ook geldt. De een zoekt warme, uitgekauwde 808/909 beats en de ander koude, zelf gemaakte geluiden.
De manier van reageren heeft natuurlijk veel te maken met de manier waarop men het apparaat verdedigd. Als je het andere topic even terugleest dan zie je vanzelf waar het vandaan komt.

Tevens heeft iedereen hier op het forum een beetje zijn eigen stijl wat betreft het duidelijk maken van zijn of haar standpunt. Is dat altijd even subtiel: zeker niet. Maar het is doorgaans niet persoonlijk.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 10:23   #22
ontwerper
Raadselachtig lid

ontwerper's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door brz Bekijk bericht
Gasten, zit nou niet zo zielig te doen.........snap niet dat je jezelf beter wilt voelen door af te geven op anderen.
Zeker jij Raphie. Ongefundeerd internet wijsheid in het ene topic tentoonstellen en de zandbakkleuter uit gaan hangen in het andere.
Raphie poste in de andere thread een duidelijk muzikaal argument van wat hij goed vond klinken op de Tempest. Maar niemand die daar iets tegenover durfde te zetten. Wel lekker afkraken maar niet met iets op de proppen komen. Afkraken gewoon voor het afkraken is imho gewoon trollen gedrag. In dat kader (en in dit specifieke voorbeeld ) Raphie een kleuter noemen is dan ook onterecht.

Ik vind het cool dat er iemand een nieuwe thread met een positieve insteek durft aan te maken.
ontwerper is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 10:25   #23
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Acidfever Bekijk bericht
Allemaal hardstikke leuke demo's van dingen die een Tempest meer kan behalve een drummachine zijn maar als ik mijn webbrowser naar "http://www.davesmithinstruments.com/products/" wijs dan zie ik onder Tempest toch echt "Analog drum machine" staan.

Dus dan beoordeel ik de machine eerst als "analog drum machine" en bekijk ik eventuele overige mogelijkheden als extra en niet als primair. En juist dat stukje primair hoor ik ook hier geen overtuigende demo's van.

Percussie, fx achtige en zelfs synth sounds: prima. Maar dit was toch een analoge drummachine? Waar zijn de "to the point" drumgeluiden?
En dat Dave Smith prima synths kan maken weten we al jaren.

Had de Tempest niet gewoon "analog pattern synth" moeten heten?
Tsja wel mee eens... Vind ook dat ze 'm verkeerd genoemd hebben. Maar dat er iets op staat of aangeprijst wordt voor een bepaald doel weerhoudt mij er niet van andere dingen mee te doen.

Kijk bijvoorbeeld eens wat er met de TB303 gebeurde. Werd aangeprijsd als vervanger van een bassist. Is toen jaren genegeerd omdat het niet als een echte bassist klonk. En kijk nu eens...
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 10:29   #24
Johndoe11
Gedeactiveerd account

jongens, het is allemaal maar net wat je zoekt, straks is de tempest sound helemaal hip en zit iedereen te klagen wat al die andere zaken toch overgeproduceert klinken.
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 10:35   #25
Acidfever
There's no “I” in denial.
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Wat vooral belangrijk is is dat iedereen lekker moet kopen wat hij of zij zelf vet vind om te gebruiken.

Aan het einde van de dag zijn wel allemaal gewoon geargeil en vinden we al die knopjes gewoon leuk.

"He has Van Gogh's ear for music."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 10:36   #26
Von Naphoven
Weltraumforscher
Moderator

Von Naphoven's schermafbeelding

En de lampjes niet te vergeten.
Von Naphoven is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 10:47   #27
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Plus houten zijkantjes....

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 10:56   #28
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door ontwerper Bekijk bericht
Raphie poste in de andere thread een duidelijk muzikaal argument van wat hij goed vond klinken op de Tempest. Maar niemand die daar iets tegenover durfde te zetten. Wel lekker afkraken maar niet met iets op de proppen komen. Afkraken gewoon voor het afkraken is imho gewoon trollen gedrag. In dat kader (en in dit specifieke voorbeeld ) Raphie een kleuter noemen is dan ook onterecht.

Ik vind het cool dat er iemand een nieuwe thread met een positieve insteek durft aan te maken.
Niks mis met de thread.......leuk om wat demo's te horen.
Maar wat wil je dan dat ik tegenover Raphie's audio zet? Ik heb geen Tempest in huis staan om aan te tonen dat ik het niet zo een succes vind.. Dat zal zelfs een beetje vreemd zijn
http://soundcloud.com/brz-tdk
Hier is mijn soundcloud, staan wat oude dingen op en nieuwe tracks...zelfs een demo.

Geniet ervan....zitten diverse drumdozen in verwerkt.
Bij vragen, brand los.

Los daarvan, ik noem Raphie een zandbakkleuter. Je weet wel van die kinderen als je over hun speelgoed praat dat ze dan onnodig defensief worden en andere kinderen te kakken proberen te zetten vanwege een nog niet ontwikkeld bewustzijn. De egoknaller.
Als jij dat niet ziet gebeuren zegt dat meer over jezelf dan over mijn opmerking.

Hoe dan ook, een fijne dag allemaal

Lanterfanterpanter
Oud 18 maart 2014, 10:56   #29
SilverBullet76
distorten jongu

SilverBullet76's schermafbeelding

En de bijna-echtelijke "ruzies" op SF niet te vergeten .

SilverBullet76 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 10:59   #30
snitch
Vijfde colonne

snitch's schermafbeelding

Elk beestje bekt, enzo, vette bak hoor.
snitch is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 11:10   #31
VasC
Dat smurfen we...

VasC's schermafbeelding

Ik zag gister dit 'filmpje'. Het mooie hieraan vind ik dat hij gewoon doet wat goed klinkt en dat hij een verzameling van 4 kick drums heeft in zijn sample library. En af en toe met Ableton zelf een kick maakt.

Zijn muziek vind ik zelf toch wel erg lekker geslaagd. Interview is trouwens ook tof om te zien. Maar de moraal is, gebruik lekker wat je zelf wilt gebruiken en laat andere lekker gebruiken wat ze zelf willen gebruiken. Als het maar goed klinkt (voor jou) Makkelijk toch.

http://www.youtube.com/watch?v=BPDQJ...ature=youtu.be

Oja hij gebruikt dan wel een TB (rond de 26m 50s)

VasC TI - Total Inspiration
VasC is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 11:11   #32
Johndoe11
Gedeactiveerd account

idd
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 11:30   #33
spdk
ech wel

spdk's schermafbeelding

Die Tempest zeg, tjonge.
spdk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 11:47   #34
fjoesz

misschien moeten sommigen de boel even teruglezen ook allemaal hehe
het is niet afkraken om het afkraken
Ik mis gewoon punch in dat ding, net als anderen
dan wordt er gezegd dat dat smaak is
denk het niet, punch heeft iets absolutigs. meerdere mensen delen die kritiek
daarnaast zeg ik nog dat het ding voor mensen echt zn waarde kan hebbbn wat ook prima is,
maar dat hij als drumcomputer niet echt geslaagd is omdat ie geen ballen heeft
toen was ik er dus gewoon nog niet aan toe... als ik later groot ben dan volg ik de weg van de grote leider wel...
of het ding klinkt niet als vst's of als vengeance samples.. alsof dat mijn wens zou zijn
dan word ik weggezet als troll omdat mijn kritiek op de bak onverdraaglijk is en als persoonlijke kritiek wordt gezien en dan zijn we hiero aangekomen
nu kan ik ook prima in deze draad zeggen dat ik die demo's leuk vind klinken, geen probleem mee.
wel blijf ik mn kritiek op de tempest als drumdoos houden
en natuurlijk hoef ik daar geen andere analoge drumdoos tegenover te zetten zonder processing die wel punch heeft in een tempest draad. dat heeft niets met durven te maken natuurlijk.
het is een beetje makkelijk om het trollerij te noemen.
uiteraard moet iedereen lekker gebruiken wat ie wil, dat lijkt me logisch.
En ja ik denk dat die tempest best leuk is. ook als bliepding ed.

zijn we nu weer helemaal lekker allemaal? ik ben bereid om te knuffelen
Wat mij betreft zien we nog heel veel vettige dingen die je met de tempest kan doen en ik wil niemands enthousiasme met het ding wegnemen verder.
fjoesz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 12:37   #35
Designer
audio lab

Designer's schermafbeelding

Als je freaky muziek maakt klinkt ie wel leuk zeg zoals het eerste demotje,
voor erbij is die wel bruikbaar zelfs zo te horen.
Alleen voor die prijs niet 1600.
Designer is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 12:48   #36
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Designer Bekijk bericht
Als je freaky muziek maakt klinkt ie wel leuk zeg zoals het eerste demotje,
voor erbij is die wel bruikbaar zelfs zo te horen.
Alleen voor die prijs niet 1600.
Nee ik had 'm ook nooit gekocht als die alleen drums kon doen. Maar drumbakkie + een volwaardige hybride polysynth, 6 voices met 4 oscs per voice en uitgebreide sequencer per voice, wordt een ander verhaal. Kan maar weinig doosjes verzinnen waarin je dat kan doen, laat staan die minder kosten dan de tempest.

@fjoesz Mooi gezegd, ben weer helemaal lekker nu
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 13:01   #37
ontwerper
Raadselachtig lid

ontwerper's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
Nee ik had 'm ook nooit gekocht als die alleen drums kon doen. Maar drumbakkie + een volwaardige hybride polysynth, 6 voices met 4 oscs per voice en uitgebreide sequencer per voice, wordt een ander verhaal. Kan maar weinig doosjes verzinnen waarin je dat kan doen, laat staan die minder kosten dan de tempest.

@fjoesz Mooi gezegd, ben weer helemaal lekker nu
+1
Die veelzijdigheid was voor mij ook de reden om hem aan te schaffen
ontwerper is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 13:48   #38
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

proest/..

Lanterfanterpanter
Oud 18 maart 2014, 16:05   #39
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door SB-SIX Bekijk bericht
een volwaardige hybride polysynth, 6 voices met 4 oscs per voice en uitgebreide sequencer per voice
Is het een volwaardige Evolver voice met wat extra's of zijn er ook Evolver dingen niet mogelijk?
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2014, 17:46   #40
Pepertje
Vintage lid

Pepertje's schermafbeelding

Kortom smaken verschillen. Gelukkig maar. Anders zou het saai worden. Kritiek op zowel de klank van de spullen van Dave Smith als die van Elektron zijn alom aanwezig op internet, niets nieuws dus. Geldt overigens ook voor Arturia, voor Roland en ga zo nog maar even door.
Pepertje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten