Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 maart 2014, 23:36   #1
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

waarom zoveel midas venice f/u in de verkoop?
In navolging van de dsi tempest thread
begin toch een beetje af te vragen waarom er zoveel Midas Venice F/U's te koop zijn op het marktplaats gedeelte..

is ie te moeilijk? te onstabiel? niet intuitief genoeg of klinkt ie gewoon baggah?
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2014, 23:43   #2
Hensie
Gewoon Hans

Hensie's schermafbeelding

man ik droom van een venice op mn zolder kamertje maar zit er voorlopig nog niet in!

ik doe maar wat
Hensie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 00:42   #3
r.5
Vers lid geweest

r.5's schermafbeelding

Heb momenteel al meer dan een tijdje een 01v96 maar mis nog altijd die analoge sound en handson (één knop voor één functie) bediening...

Ik overweeg een A&H ZED16R (veel goede reviews maar niet zo veel I/O's) of een Midas Venice F/U serie (veel I/O's maar je vind ze vrij veel op tweedehands sites en ze zijn enorm in prijs gezakt). Waarom zou dat zijn?

GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: Streichfett PHASED OUT: E5000 Ultra, X3
r.5 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 01:30   #4
vcovca
NOXGENUS

vcovca's schermafbeelding

Ik denk dat dat komt omdat ze te eerlijk klinken. Shit in is shit out. Die 01v... als ik met zo'n ding moet werken moet ik eerst mezelf door 14 menu's heen worstelen om de routing op orde te krijgen, en dan dat geluid.. AAAAAAAAARGH!!

De Midas Venice F, het is ook niet mijn favoriet. Als ik een 808 snare door een Mackie pomp is ie meteen vies. Als ik dezelfde snare voor een Venice gooi moet ik da hele ding kapot EQen om dat vieze randje te krijgen.

Kijk ook eens naar een Soundcraft GB4.. ik heb voor onderweg/live een Soundcraft MFXi8, een soort portable GB4 met veel minder alles, maar wel dezelfde kleur als de GB.

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 06:39   #5
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Ik hoorde dat de sondcard bagger is, alleen 16bits en hij mist ook nog eens inserts en kon niet summen via DAW o.i.d. I.i.g. Leuk voor live maar niet voor studio
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 08:02   #6
Benno
ZóBeter?

Kun je even linken naar al die te koop aangeboden Midasen, want ik ben op zoek naar zo'n ding?
Hier staat er maar 1 (F-32, die is mij te groot) en dat is ook de enige op marktplaats.nl. De rest op marktplaats zijn het oudere type (niet het nieuwe F of U model).

Om toch antwoord te geven op je vraag: de mixers op marktplaats.nl zijn vooral van verhuurbedrijven die mogelijk overstappen naar compacte digitale mixers.
Benno is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 08:05   #7
Johndoe11
Gedeactiveerd account

DM leurt hier ook al een tijdje met de zijne toch?
Oud 16 maart 2014, 10:44   #8
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Raphie Bekijk bericht
Ik hoorde dat de sondcard bagger is, alleen 16bits en hij mist ook nog eens inserts en kon niet summen via DAW o.i.d. I.i.g. Leuk voor live maar niet voor studio
Eigen ervaring "horen", of gelezen van internet oid?
Papagaaien is zo 2013.

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 10:46   #9
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Internetz.... Beetje hetzelfde als met de Tempest....
Maar serieus kaart is echt max 44.1/16
En analoog summen op de mixer met kaart als tape returns vanuit daw werkt niet
Verder best een aardige mixer lijkt me, maar er had geen kaart in moeten zitten
Oud 16 maart 2014, 12:24   #10
Devon-Miles
Vintage lid

Devon-Miles's schermafbeelding

Ik vind het toch een fijne tafel, hij blijft wel.
Dat het 16 bit is maakt me niet zoveel uit, daar werkte de hele wereld vroeger mee en heb niks met 96khz.

De matrix is lastig als je dat niet gewend bent maar heb nu wel wat meer zicht op hoe te routen.
Er valt voor mij ook niet zo denderend veel te routen anders dat ik mijn spl kultube graag wil gebruiken.

Inserts zouden niet door de recordchain gaan maar een ander forumlid die iets van me kocht zei van wel, ik moet het nog even proberen. Qua auxen kun je ook de matrix gebruike maar moet nog wel jack naar xlr kabels hebben om dat te testen maar je aux 1 en 2 gaan wel door je recordchain. Verder kun je wel analoog summen en dat weer routen naar een stereo kanaal wat weer door je matrix of outboard.

Ik snap voor de mensen die 24 bit 48khz of hoger werken dit een duidelijke no is. Voor de rest met wat dingen anders is dit een prima tafel. Ik ben sowieso niet meer van de heel veel compressors of dingen over mijn muziek heengooien. Die kultube is prima en de tafel eq al helemaal. Opnemen door je plugins kan ook direct voor de mensen die zo willen werken.

Ik heb de 16 kanaals versie, ook compact werken, ik kwam van 32 kanaals.
Maar gewoon inprikken en opnemen werkt heel relaxed zo. Alleen ik ben nooit zo van het uitzoeken, wil meteen aan de slag, en werkte al sinds 2000 met mackie dus ja dan sta je daar ineens met zo'n tafel.

Wil je dat 16 bit verhaal omzeilen dan koop je de midas venice 240, dat zijn goede tafels, zijn veel gebruikt ook maar veel bedrijven doen ze weg omdat ze overgaan op andere tafels. Maar die zijn nog 1250 of hoger en dan je geluidskaart nog.

Sonic Gears of War

Laatst gewijzigd door Devon-Miles; 16 maart 2014 om 13:15
Devon-Miles is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 12:43   #11
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Volgens de website is de interface gewoon 24bit Heb dit aleens eerder uitgezocht.. naar aanleiding van eerdere spookverhalen.
http://www.midasconsoles.com/Products/VF32.aspx

Ik zou er wel mee kunnen werken.. zeker een mooie , en vooral uitgebreide tafel.. al heeft ieder concept zijn tekortkomingen natuurlijk.
Heb inmiddels (weer) een Zed R16 maar die heeft ook weer zijn routings tekortkomingen vind ik.
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 13:12   #12
Devon-Miles
Vintage lid

44.1kHz and 48kHz are supported. There are rear‑panel LEDs on the digital I/O card to show whether the converters are operating at 48 or 44.1 kHz. en idd wat ik las van Macguyvergear op de midas website staat 24 bit ook. Logisch eigenlijk aangezien ik dat kan selecteren in Ableton, anders zou die optie ook niet weergegeven worden. Maar ik werk gewoon 16 bit 44.1 khz.

Wat er verder op gearsluts ook staat (er zijn veel topics over) is dat deze tafel wel een leercurve heeft, zoals ik eerder al aangaf hoe ik heb gewerkt altijd en nu nog steeds dingen leer. Je kunt ook kijken naar TOFT maar al die vergelijkingen zijn ook gemaakt en daar komt de midas vooral op geluidskwaliteit beter uit. Bang for the buck zeg maar. Heb laatst wat vocals opgenomen en dat klonk supergoed, eerlijk en warm (preamps zijn te gek) De eq kun je overigens ook flink oversturen en blijft warm en muzikaal klinken.

Maar het is maar net wat je wil, er is bijna geen tafel die alles heeft en terug wil ik ook niet meer. Ik leer nog steeds met deze tafel, hij doet daarnaast uitstekend wat ik in basis wil en de complexere zaken die ik tegenkom, als ik ze tegenkom zoek ik dan wel uit.

groep 3 en 4 is voor je outboard en daar gooi je dan b.v een patchbay op. groep 1 en 2 is clean dus je kunt ze schakelen en vergelijken ook.

Ik had wel graag de F-16r gewild ipv de gewone, had ik hem zo in mijn 19'' rack kunnen hangen. misschien dat ik ooit een ruil vraag ofzo

Sonic Gears of War
Oud 16 maart 2014, 13:53   #13
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Devon-Miles Bekijk bericht
Ik had wel graag de F-16r gewild ipv de gewone, had ik hem zo in mijn 19'' rack kunnen hangen. misschien dat ik ooit een ruil vraag ofzo
Kan je die plastic sidebars er niet vanaf halen dan? Stuk aluminium hoeklijn met wat gaten erop en je bent er

Edit: never mind.. zie nu ineens dat bij de 19`` versie het fader gedeelte rechtloopt waar het bij de normale onder een hoek naarboven loopt.
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 14:06   #14
Devon-Miles
Vintage lid

ja de sidebars kunnen er inderdaad gewoon af maar dat is geloof ik om hem in een speciale tafel te monteren en dat hij wel bovenop blijft en de outboard eronder. de f-16r is idd gewoon 19'' en loopt recht ipv schuin.

Sonic Gears of War
Oud 16 maart 2014, 14:09   #15
Benno
ZóBeter?

Maar nogmaals, waar staan als die Midas Venice mixers te koop dan?
Benno is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2014, 14:12   #16
Devon-Miles
Vintage lid

Er staan genoeg 240's op marktplaats. De f serie zie ik niet vaak voorbij komen.

Sonic Gears of War
Reageren

Synthforum » De Studio » Mixers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten