Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 september 2008, 10:12   #1
SlaveoftheWave
Vintage lid

SlaveoftheWave's schermafbeelding

Nord Rack 2 MIDI out
Als ik met mijn Nord Rack 2 midi transmit naar mijn pc door aan de knopjes te draaien verandert het geluid wel, maar hoe kan ik deze midi settings opslaan zodat ik het geluid bewaar?

als ik een waarde bedien met m'n midi controller verandert de 'automation lijn' ook zichtbaar, als ik aan de knopjes van deNord draai niet. Tips? Ht is namelijk wel zo fijn als ik een vet geluid heb dat Cubase onthoud wat de settings waren van de Nord!
SlaveoftheWave is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2008, 10:21   #2
sidamosae.be
INST: @sidamosae

sidamosae.be's schermafbeelding

Misschien dat dit topic op het NordUSA-forum je wel helpt.

Klik.
sidamosae.be is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2008, 12:39   #3
SlaveoftheWave
Vintage lid

dank voor de link! alhoewel ik niet precies snap wat ze bedoelen..

ik denk dat ik met de 'dump' functie op de Nord de huidige MIDI settings in Cubase kan laden, alleen lukt het nog niet echt volgens mij:p

oh ja, het geluid dat via mijn MIDI kanalen wordt gegenereerd, stereo input van geluidskaart, zie ik niet terug in de MAIN out, en dus komt het door mijn monitoren zonder langs de main effecten te gaan, tenzij ik het opneem in een audio track. enig idee hoe de audio wel door de main out te pompen?

Laatst gewijzigd door SlaveoftheWave; 28 september 2008 om 13:31
Oud 28 september 2008, 15:50   #4
Wout Blommers
-

Oorspronkelijk geplaatst door mrt Bekijk bericht
Misschien dat dit topic op het NordUSA-forum je wel helpt.

Klik.
Ach ja, die knul weer eens...

Vreemd genoeg werkt ProgramChange bij mij, al gebruik ik het zelden, zowel met CuBase als Logic gewoon zoals het hoort. Denk er echter wel aan dat het kanaalnummer van de Global Midi hoger dient te zijn dan alle gebruikte 'gewone' kanalen van de Slots, dus staat Slot D op bijvoorbeeld 11, zet alle Globals op 12 en hoger. Vraag me niet waarom, dat doet mijn vrouw ook niet

Wout
Wout Blommers is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2008, 15:57   #5
Wout Blommers
-

Oorspronkelijk geplaatst door SlaveoftheWave Bekijk bericht
Als ik met mijn Nord Rack 2 midi transmit naar mijn pc door aan de knopjes te draaien verandert het geluid wel, maar hoe kan ik deze midi settings opslaan zodat ik het geluid bewaar?
Het zijn natuurlijk allemaal CuBase vragen en niet echt Nord gerelateerd, maar toch. Zet in ieder geval het SysEx filter in CuBase uit! Neem gewoon de 'dump one' in CuBase op. Bij mij werkt dat...

Citaat:
als ik een waarde bedien met m'n midi controller verandert de 'automation lijn' ook zichtbaar, als ik aan de knopjes van deNord draai niet. Tips? Ht is namelijk wel zo fijn als ik een vet geluid heb dat Cubase onthoud wat de settings waren van de Nord!
SysEx filter misschien? De automation werkt in 1.10 bij mij wel! Nou, niet helemaal... Het wordt pas zichtbaar als de opname is gestopt en soms zelfs alleen na het afsluiten en weer opnieuw openen van de computer. Niet echt pijl op te trekken, dus...

Wout
Oud 28 september 2008, 16:03   #6
Wout Blommers
-

dank voor de link! alhoewel ik niet precies snap wat ze bedoelen..

ik denk dat ik met de 'dump' functie op de Nord de huidige MIDI settings in Cubase kan laden, alleen lukt het nog niet echt volgens mij:p
Wel gecheckt? Eerst opnenem, daarna voor het afspelen een ander geluid op de Nord gezet en dan kijken of na het afspelen van de 'dump' het eerste geluid er weer is?

Citaat:
oh ja, het geluid dat via mijn MIDI kanalen wordt gegenereerd, stereo input van geluidskaart, zie ik niet terug in de MAIN out, en dus komt het door mijn monitoren zonder langs de main effecten te gaan, tenzij ik het opneem in een audio track. enig idee hoe de audio wel door de main out te pompen?
Tja, ik kan niet imn je set-up kijken, maar CuBase staat er om bekend nogal agressief te zijn tegenover andere omputer elementen: claimt de poorten als'tie aan staat...

Wout
Oud 1 oktober 2008, 12:45   #7
SlaveoftheWave
Vintage lid

bedankt voor de antwoorden, inmiddels lukt het een geluid op te slaan en ik ben er achter dat het ook weer te maken heeft met instellingen op de nrd zelf of dat gaat of niet (local en prog control)
Oud 1 oktober 2008, 17:04   #8
Wout Blommers
-

... (local en prog control)
Pfff... Waar heb je het nu precies over?

Wout
Reageren

Synthforum » De Studio » MIDI

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten