Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 maart 2017, 16:51   #41
Marando
Poesie!

Marando's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
[..] Die 2 extra i7 cores merk je niets van in een 64 bits daw. [..]
Dat is te kort door de bocht. Er zijn absoluut situaties waar bijvoorbeeld een i7 7700K meer performance biedt dan een i7 6800K, maar andersom geldt dat zeer zeker ook. De i7 7700K wint het op single core performance dankzij de veel hogere clock (en iets hogere IPC), dus als je load in je DAW niet goed verdeeld kan worden over alle cores/threads, dan wordt al snel de i7 7700K de beste keus. Maar om te zeggen dat je absoluut niks merkt van de 2 extra cores, dat is niet juist, dat hangt helemaal van de toepassing af.

Er zijn namelijk ook situaties waar de load in je DAW wel mooi wordt verdeeld over alle beschikbare cores/threads. In die situatie zal de i7 6800K uiteindelijk meer performance bieden, zelfs op stock snelheid. De i7 6800K is vrij eenvoudig over te clocken. Helaas iets minder goed dan zijn voorganger, maar 3.8 GHz op lucht moet absoluut geen problemen opleveren en zal in de praktijk zeker voor een leuke performance boost zorgen. Werk je vervolgens met projecten die goed schalen over alle cores/threads, dan verpulvert deze CPU de snelste quadcore.

Oorspronkelijk geplaatst door zmooc Bekijk bericht
Over die CPUs: je Xeon was en is een beest. De hierboven genoemde i5 is maar zo'n 40% sneller. [..]
Die Intel Xeon E5430 was een aantal jaar geleden misschien een beest, maar dat is het anno 2017 echt niet meer. Ik weet niet waar je het gelezen hebt dat de i5 6600K maar 40% meer performance biedt, dat is zeker niet het geval. In de praktijk is die i5 probleemloos twee tot drie keer krachtiger, afhankelijk van de toepassing.

Oorspronkelijk geplaatst door Impression Bekijk bericht
Afgelopen vrijdag besteld dus nu even wachten tot het geleverd wordt en dan kan ik gaan bouwen met n maat van me!

Dit is het geworden:

NZXT S340 - Zwart / Rood
Gigabyte GA-X99-SLI
HyperX FURY Memory Black 32GB DDR4 2400MHz Kit
Intel Core i7-6800K - Boxed
Gigabyte GeForce GTX 1060 - WindForce OC - 3G GDDR5
1x Samsung 960 EVO - M.2 - 500GB
2x Samsung 850 EVO - 500GB
Corsair RMx - 650W
be quiet! Pure Rock
Gefeliciteerd met je aankoop!

Oorspronkelijk geplaatst door Urbanized Bekijk bericht
Een DAW van 2000,- is overdreven! Maar goed, dat is mijn mening. Als je toch zoveel geld wilt uitgeven, kun je net zo goed een kant-en-klare DAW (+Windows getuned) kopen bij een muziekzaak. Je bent dan nog goedkoper uit ook.

Wij hebben een i5 van rond de 500,- met 8 GB werkgeheugen. Werkt prima!
Waarom vind je een DAW van €2000 overdreven? Vermoedelijk omdat je alleen kijkt naar je eigen referentie kader. Niet iedereen stelt dezelfde eisen aan zijn/haar DAW als jij. Dat jij een €2000 DAW voor jezelf overdreven vindt, dat is helemaal aan jou, niks mis mee. Voor mijzelf is dat ook overdreven zeg ik heel eerlijk. Maar dat het voor jou en mij overdreven is wil niet zeggen dat het per definitie voor iemand anders ook overdreven is.

Nieuwe DAW nodig? Laat je inspireren door deze verschillende configuraties. PM me gerust met vragen.
Marando is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » De Studio » Overig Studio

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten