Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 juli 2005, 23:13   #1
cherevo

cherevo's schermafbeelding

Fruityloops rewire probleem met sequencers
Hey hallo,

Afgelopen zondag n snelle computer gekocht Ik ben natuurlijk als een gek gaan instaleren en configureren. We hebben altijd win '98 gedraaid op een p3 : )

Mijn broer componeert met Cubase sx2. Ik met Logic 5.5 met Fruitloops 3.55 als sampler in de rewire (als vsti dus). En heb hier met win 98 nooit moeite mee gehad.

Ik heb deze sequencer's nu ook ge´nstalleerd op de nieuwe computer (HP,P4,512,WINXP). De sequencers lopen perfect, ook nog bij het inserten van de Fruityloops-plugin op een spoor. Maar zodra ik fruityloops probeer binnen te komen via de plugin, krijg ik steeds de melding: "Fruity loops couldn't be linked, probably because another instance of it is already running". Vervolgens kom ik Fruityloops dus niet in! Erg genoeg zijn al mijn nummers gebaseerd op FL + Logic....

Zou het misschien aan XP liggen? Hardware + geluidskaart zijn ok geconfigureerd. Heb ook al bij win.ini gekeken.

Moet er wel bij zeggen dat ik de oude harde schijf onveranderd (dus met alle oude programma's en bestanden er nog op) als tweede harde schijf gebruik in de nieuwe comp. Maar dat moet toch niet uitmaken als ik op de nieuwe harde schijf installeer?

Thanks!
cherevo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2005, 08:28   #2
mc_kwok
Proffessjonel Zeezoogdier

mc_kwok's schermafbeelding

Hoe start je de boel op? Zorg ervoor dat je in ieder geval niet FL studio nog eens apart opent naast cubase. Voeg een FL Studio VST instance toe in cubase en dan opent Fruity vanzelf.

a man can't stumble when he is on his knees
mc_kwok is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2005, 21:50   #3
cherevo

Ik heb de hele Logic-map die op de oude harde schijf stond exact gekopieŰrd naar de nieuwe. Nu werkt de Rewire vreemd genoeg wel! De programma's van de oude harde schijf waren ge´nstalleerd op OS windows '98.

Installeer ik Logic of Cubase SX in WINXP op de nieuwe schijf met een installatieprogramma,krijg ik nog steeds dezelde foutmelding als ik Fruity Loops als VSTI probeer binnen te komen. Vage shit....
Oud 8 augustus 2005, 23:10   #4
cherevo

Ok, ben er op een gegeven moment achter gekomen dat dezelfde foutmelding gegeven wordt als Fruityloops verwijderd is (behalve de vsti plugin in de Logic's VST-map). Hij kon het pad dus op een of andere manier niet vinden blijkbaar.

Ik heb alles gede´nstalleerd, ook verschillende mappen die overbleven na de´nstallatie. Daarna eerst Logic ge´nstalleerd, dan Fruity en de vsti. De Boosdoener bleek Logic 5.5 te zijn. Na de installatie van deze upgrade, werkten de Fruity vsti's ineens niet meer. Nou ja, dan maar genoegen nemen met Logic 5.1 dan maar

En ff checken bij Emagic of ze dar niet een bugfix voor hebben....
Reageren

Synthforum » Synth Software » Sequencing

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten