Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 juni 2003, 21:58   #1
Gitaarwerk

Gitaarwerk's schermafbeelding

Het grote voice thread
Ik dacht laat ik eens een thread starten over voices.. (stemmen)

Iedereen doet nu wel dingen met synths etc.. maar maken jullie ook echt weleen "andere" dingen met je stem?

en buiten dat.. ook weleens leuk om wat meer ruimte te geven behalve dan aan recording/mix apparatuur aan apparatuur voor je stem.

Ik trap dan maar eens af met een vraag.

Bij ons op school gaat binnenkort een (klein) projectje van start. Het programmeren van een game. (rpg om precies te zijn) Ik kan wel een heel klein beetje programmeren.. maar ik laat het toch liever aan andere over. Mijn taak zou zijn om de personen in te spreken, achtergrond muziek, en de graphics te doen.

Afijn, leuk zo een rpg.. maar er komen toch wel wat personages in. Die moet ik uiteraard allemaal inspreken. Nu heb ik wel een vrij getalenteerde stem mbt spreken... maar ik zit nog wle met et probleem dat et wat serieuser moet klinken (kan dus niet kwik kwek en kwak, donald duck gaan doen dus) Hierbij wordt mijn aantal verschillende stemmekes een stukje minder.

Bestaat er (liefst)hardware of software plugin die je stem zodanig kan veranderen (geen vocoder dus!) dat je een extra steuntje in de rug krijgt. Ik heb al naar de TC electronics voiceprism lopen te kijken..die is redelijk prijzig voor een hobbyist (exlusief uitbereidingskaart die nodig is. (VoiceCraft). Het is de bedoeling dus je stem in veel frequentiebanden uiteen te trekken.. niet te herschrijven dus (en ook weer niet een simpele EQ).

Het liefst zoek ik een pre-amp die gewoon goed en neutraal is.. (liefst dan nog digitaal.. (inclusief wordclock connector, 24 bits) met uitgebreide regelmogelijkheden en fantoomvoeding (48V)

...tja..ik ben veeleisend..is het niet?

gear : Spirit Folio SX / Behringer B-Control / Behringer ultrafex pro / Emagic Unitor 8 mk1 / Evolution mk-125 / Kawai K1 MKII / Computer met Egosys waveterminal 2496 / DAP dB bar (je oren moet je zuinig op zijn) / Tannoy reveal passive
/ Superlux - CM-H8C / Behringer V-AMP PRO / Behringer Ultrapatch pro / Waldorf Microwave 1

.::GITAARWERK::.
Gitaarwerk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2003, 22:02   #2
Pjotr G
funky lid

Pjotr G's schermafbeelding

je moet gewoon geluk hebben dat je veel stemmetjes na kan doen, kunnen sommige mensen, anderen kunnen t niet.

n robot personage erin doen, met vocoded lage zaagtand stem is ook vet

en met time stretching kun je ook wel wat veranderen

All rhythm evolves around the kick...
Gear List: Roland MC-307, Roland TR-606, Roland TR-909, Yamaha DX-7, E-mu ESI4000 turbo, 2 x Zoom rfx-1000, Tascam M2524, Tapco 100M, Clavia Nord Rack 2, Korg MS2000r, Korg Electribe ESX, Korg KAOSS Pad 3, Roland Alpha Juno 1, Clavia ddrum 4 SE, LEM CLX2, Zoom 505II, Electro Harmonix Electric Mistress, Lexicon MPX110, Tannoy Reveal Actives, e-mu 1820m
Pjotr G is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2003, 22:12   #3
Gitaarwerk

Gitaarwerk's schermafbeelding

idd.. tja.. ik kan et wel..maar wil het echt allemaal NET wat anders zijn dat je niet meer hoort dat et van dezelfde persoon is..dat is juist het punt.. timestretching kan wel leuk zijn..maar dan kan je beter pitch_shiften denk ik

vocoder ga ik niet aan beginnen!! ..ik kan zonder dat metaal dan wel een redelijke robot nadoen (moet ik wel ff oefenen en een voorbeeld hebben he )

gear : Spirit Folio SX / Behringer B-Control / Behringer ultrafex pro / Emagic Unitor 8 mk1 / Evolution mk-125 / Kawai K1 MKII / Computer met Egosys waveterminal 2496 / DAP dB bar (je oren moet je zuinig op zijn) / Tannoy reveal passive
/ Superlux - CM-H8C / Behringer V-AMP PRO / Behringer Ultrapatch pro / Waldorf Microwave 1

.::GITAARWERK::.
Gitaarwerk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2003, 23:22   #4
fuse
Vintage lid

fuse's schermafbeelding

Dat lijkt me nou echt een vak apart. Maar ik zou zeggen, je kunt de stemmen droog opnemen of met die extra dingetjes waar jij het over hebt.
En daarna knippen/plakken en allerlei dingen er op los laten. En als je graat met samples aan't stoeien bent dan heb je hier een voordeel. Want ik denk wel dat je er zo veel meer uit kunt halen.

Anders misschien ook wat tips&tricks zoeken op game sites?
fuse is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2003, 23:28   #5
C738
Frobnitz?

C738's schermafbeelding

Steinberg voicedesigner is ook wel cool. Daarmee maak je zelfs demonische stemmen.

Als je je tong wat slap voorin je mond legt krijg je een andere klank dan wanneer je voor in je mond praat (handig als je engels moet praten, je tong zoveel mogelijk tegen de binnenkant van je bovenste voortanden houden (zonder dat je als een mongool gaat klinken).
Een diepe stem haal je makkelijker door minder druk te zetten vanuit je longen.

Hijgen en praten tegelijk, dan krijg je de stem van megavolt uit de nederlands ingesproken versie van ducktales.

(dit zijn mijn eigen truukjes. have fun!)
C738 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2003, 08:55   #6
Almeros
Moet dat... een titel?

Almeros's schermafbeelding

Een ding waar je op moet letten is Goede Engelse uitspraak.... als dat slecht klinkt dan kan je FX gebruiken wat je wil maar het zal goedkoop blijven klinken. Tenzij je duitsers wil gaan neerknallen Check in je omgeving of er mensen zijn die talent hebben. Een vrouwenstem wil je neem ik aan toch niet zelf gaan inspreken...en is nog gezellig in je studio ook

Hey hou ons op de hoogte en laat zo nu en dan wat previews horen zou ik zeggen!!

Soundcloud:soundcloud.com/almeros | Website: almeros.com | Twitter: twitter.com/almeros
Almeros is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Overige hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten