|
29 oktober 2012, 18:11
|
|
|
Always Loud!
|
Op de laptop werken alle drivers van pioneer i.i.g. Prima, verwacht op m'n workstation ook geen problemen, maar zit net midden in een aantal projecten, moet dus ff een moment uitzoeken dat ik ff een dagje uit de lucht kan
|
|
|
|
30 oktober 2012, 17:20
|
|
|
Kicks at your fingertips
|
Heb je de Laptop echt ge-upgrade Raph, of een clean install?
conqreet approach
|
|
|
|
30 oktober 2012, 18:30
|
|
|
Always Loud!
|
Laptop clean, vandag DAW gedaan via upgrade, ging volledig goed. Geen issues
Alleen wavelab 7x64 werkt niet, x86 wel
|
|
|
|
24 april 2013, 01:56
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Hover
|
Info: Metro heet voortaan Modern UI.
Ik ben zelf ook al bijna een jaar bezig, voor zakelijke doeleinden, met Windows 8.
In het begin van het jaar heb ik zelfs een volledige developers track gevolgd, voornamelijk voor windows Phone 8 alsook Metro applicaties (nu Modern UI).
Omdat heel veel mensen vaak denken dat Windows 8 enkel Modern UI als GUI gebruikt had ik ter verduidelijking aangeduid dat mijn post vooral gaat over Windows 8 RT en niet Windows 8
Windows 8 RT wordt zo'n beetje gezien als Microsoft's antwoord op het OS van de iPad (kan even niet op de juiste naam van het OS komen). Windows 8 RT tabletcomputers zouden, volgens de verwachtingen, een gelijkaardige prijsstelling krijgen en dus een mooie concurrent zijn voor de iPad.
Voor mij zijn de mogelijkheden die reeds beschikbaar zijn op de iPad zeer interessant maar aangezien ik zelf vooral vertrouwd ben met het Windows platform (vooral core Windows API i.c.m. C++) zou ik graag binnen dezelfde 'platformfamilie' willen blijven ontwikkelen. Voor zakelijke doeleinden zie ik geen probleem. De Modern UI kan zeker nuttig ingezet worden voor zakelijke doeleinden. We zijn trouwens bezig met enkele 'apps' te ontwikkelen die de Modern UI gebruiken.
Ik hoopte mijn kennis ook aan te wenden voor meer muzikale doeleinden en dan vooral MIDI-gebaseerd maar daar wringt nu precies het schoentje. Een MIDI-toepassing op Windows 8 is perfect mogelijk ... d.m.v. de reeds bestaande Win32 API maar deze zijn niet beschikbaar als je een Modern UI app ontwikkelt. Zaken zoals TouchOS e.d. kunnen dus niet.
Een MIDI-interface benaderen van uit een Modern UI toepassing zal dus niet gaan en Windows 8 RT is enkel Modern UI.
Ik moet me nog wel wat verder inlezen in dit hele verhaal maar als alternatieven zie ik voorlopig:
- ontwikkelen voor een iPad want daar is het gebruik van MIDI geen probleem
- ontwikkelen in Linux op basis van een 'eigen' distro maar dan ga ik mijn Linux kennis eerst moeten aanscherpen.
(Geen idee maar ik las 'ergens' dat ook in Android het niet zo eenvoudig is/onmogelijk om MIDI hardware aan te spreken maar dat moet ik nog bekijken)
Zijn er nog ontwikkelaars die voor dezelfde keuze staan en al alternatieve oplossingen hebben gevonden?
|
Kijk hier eens (inclusief de verwijzingen naar de site van Microsoft (wel veel leesvoer)): http://stackoverflow.com/questions/1...-latency-audio
|
|
|
|
25 april 2013, 08:09
|
|
|
Vintage lid
|
Dat gaat vooral over audio, terwijl ik zelf apps maak die met MIDI aan de slag zullen gaan.
Wel interessante info maar audio apps is minder mijn werkterrein.
Focusrite Scarlett 2i2,GEM Equinox 76,Korg padKontrol,Mackie 1642 VLZ3,Roland D50,Yamaha HS50M,Yamaha Motif XF8,Yamaha MFC10
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|