Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 mei 2002, 19:07   #1
PowerPete

Wel of niet of toch wel?
Allo-Allo,

Wat vraagjes. Momenteel heb ik aan mijn MC-505 een midi-klaviertje hangen. Het midi-klavier heeft alleen midi-out. Deze is verbonden met de midi-in van de 505.
De 1e Vraag=> Is het mogelijk dat als ik op de 505 een octaaf hoger of lager kies in het 'keyboard pad' dat je dat dan ook meteen hoort als je 'n willekeurige toets op het klavier aanslaat? Of kan dan alleen hoogte/laagte van de octaven verandert worden op/via het klavier zelf?
Zoniet, zou dit eventueel wel kunnen als er ook midi-in op het klavier aanwezig was? Of maakt dat niets uit?
Laatste vraagje voor nu. Is het misschien verstandiger om een simpel model keyboard (yamaha PSR 225 GM) aan de 505 te hangen i.p.v. het midi-klaviertje. (Dit i.v.m het leren keyboard spelen)

Ik hoop dat de vraagjes duidelijk zijn en houd a.j.b. de antwoorden eenvouding voor deze simpele ziel!!!

Thanks,

PowerPete
PowerPete is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2002, 20:02   #2
mcc

PowerPete,

je kunt gewoon via je midi-klaviertje een octaaf hoger of lager spelen de 505 zal automatisch volgen.
om nu een gewoon keyboardje te kopen om te leren spelen ik denk dat je beter een paar muzieklessen kunt nemen bij een muziekschool of privelessen nemen.
Zit eigenlijk met het zelfde probleem heb de tijd niet
je natuurlijk ook bij de bieb langs gaan
succes
Maurice
mcc is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2002, 23:08   #3
J-Run
Bak koffie of geluid??

J-Run's schermafbeelding

maakt niet uit of je de MC505 een octaaf hoger of lager instelt of dat je dat via het midi klavier doet. MC505 is van Roland en dus GM, dus komt het op hetzelfde neer
J-Run is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2002, 09:30   #4
Dimchord
Ontzettend Lid

Dimchord's schermafbeelding

Inderdaad, de midi-controller stuurt gewoon een midi-signaal "octave up/down" naar de MC505. (Lang leve GM!! )

Over het leren keyboard spelen: Er zijn midi-controllers met slechts 4 octaven. Een gewoon keyboard heeft er (minstens) 5. Je zou even moeten bekijken hoe dat met jouw controller zit. Als deze inderdaad 4 octaaf is, kun je misschien beter een (goedkoop) masterkeyboard aanschaffen met 5 octaaf.
Dimchord is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten