Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 januari 2017, 21:32   #21
Rezix

Rezix's schermafbeelding

Mooie stem die vrouw, muziek past er ook wel goed bij.
Mocht iets minder "braaf" bij momenten.
Rezix is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2017, 12:00   #22
1V/oct
Crazy Diamond

1V/oct's schermafbeelding

De ingetogen muziek past goed bij de zangpartij. Het klopt op deze manier.

Gear: 1 soldeerbout.
https://soundcloud.com/1v-oct
1V/oct is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2017, 15:48   #23
bijlevel
SWB

bijlevel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rezix Bekijk bericht
Mooie stem die vrouw, muziek past er ook wel goed bij.
Mocht iets minder "braaf" bij momenten.

Oorspronkelijk geplaatst door 1V/oct Bekijk bericht
De ingetogen muziek past goed bij de zangpartij. Het klopt op deze manier.
Dank voor jullie reactie. Graag je positieve woorden omzetten in een positieve daad: stem op mij !
bijlevel is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2017, 13:22   #24
idm
Vintage lid

Goed gemaakt hoor Tot aan het refrein zat ik er lekker in, maar dan wordt ik er uitgehaald. Teveel woorden, te snel uitgesproken, en qua sound zakt het helaas daar ook een beetje in elkaar. Mooiliedje verder! Mooi einde ook
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2017, 14:18   #25
bijlevel
SWB

Oorspronkelijk geplaatst door idm Bekijk bericht
Goed gemaakt hoor Tot aan het refrein zat ik er lekker in, maar dan wordt ik er uitgehaald. Teveel woorden, te snel uitgesproken, en qua sound zakt het helaas daar ook een beetje in elkaar. Mooiliedje verder! Mooi einde ook
IDM, bedankt voor je, over het geheel genomen , positieve reactie! Jammer dat je niet het hele nummer goed vindt. Ik heb bij het refrein geprobeerd de boel wat open te gooien dmv de drums (bekkens) en een tambourijn. Samen met mss de zang kan dat iets te veel van het goede zijn c.q. druk overkomen. Maar ja, de zangpartij bestond al, dus daar kon ik niks aan veranderen...
Oud 11 januari 2017, 15:23   #26
idm
Vintage lid

Haha, positief ben ik hoor! Maar geef altijd graag iets van feedback mee . De sound klinkt lekker, maar bij het refrein gaan de verhoudingen wat scheef. Misschien inderdaad doordat er iets teveel gebeurd. Misschien specifiek het refrein wat bij EQen om wat meer ruimte te geven aan de stem o.a.
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2017, 15:26   #27
Exoterrestrial
Robokey Wesley

Exoterrestrial's schermafbeelding

Mooie song. De stem mocht zo nu en dan wat meer toonvast maar daar heb jij geen aandeel aan .

Cheers,
Exo.
Exoterrestrial is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2017, 16:20   #28
Dr. RiPsaw
Vintage lid

Mooie samenwerking hebben jullie zo! Helaas kon het nummer mij niet voldoende bekoren; de sounds zijn naar mijn smaak te midi-achtig, en de zangeres is niet altijd zuiver; een nootje missen hoeft opzich geen probleem te zijn, maar het stoort mij wel.
Maar je hebt er wel een mooie combi van weten te maken!

Gearlist: o.a. Fender Rhodes / RD-700GX / JV2080 / Korg Triton Le / Soundcraft Ghost Le 24 / TC / Lexicon / Drawmer / dbx / SSL / Antelope / RME / Cakewalk Sonar 8S/X3 and more.
Dr. RiPsaw is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2017, 19:43   #29
bijlevel
SWB

Oorspronkelijk geplaatst door Exoterrestrial Bekijk bericht
Mooie song. De stem mocht zo nu en dan wat meer toonvast maar daar heb jij geen aandeel aan .

Cheers,
Exo.

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. RiPsaw Bekijk bericht
Mooie samenwerking hebben jullie zo! Helaas kon het nummer mij niet voldoende bekoren; de sounds zijn naar mijn smaak te midi-achtig, en de zangeres is niet altijd zuiver; een nootje missen hoeft opzich geen probleem te zijn, maar het stoort mij wel.
Maar je hebt er wel een mooie combi van weten te maken!
Dank voor jullie reactie. (En Exo-T dank voor je stem!) Ik weet niet wat midi-achtige geluiden zijn. Ik pas wel quantising toe op de midi-noten, maar bijvoorbeeld de drumpartijen zijn lang niet allemaal op de maat gezet, juist niet. Ook varieer ik heel bewust met de "velocities", zodat niet alles overal even hard klinkt.
De toonvastheid is een discussiepunt, maar gek genoeg heb ik het over het geheel genomen niet als storend ervaren op misschien een kleine uitzondering na. Ik heb er over nagedacht en hoewel ik het origineel niet uitputtend daarop heb beluisterd is het mij zeker niet opgevallen. Dus hoe komt het dan dat er toononvastheid is? Ik denk dat het komt (wat ik ook al eerder schreef) doordat ik er andere akkoorden onder heb gezet dan het origineel. Het origineel werkt voornamelijk met Amineur en D(mineur, geloof ik), maar iig met veel minder akkoorden. Daar kan dan het gevoel van vals zingen uit voorkomen, bijvoorbeeld doordat de stem zich voegt naar het oorspronkelijke akkoord. Zoiets als het verschil tussen kruis en mol? Kan dat? Ik weet het niet, misschien een aardig punt van discussie?
Oud 15 januari 2017, 18:38   #30
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

Ik denk dat 't potentie heeft maar er dient gesleuteld aan de zangers : de-essen en wat 'huiver) toonvastheid - maar niet zodat 't klinkt zoals elk EDM nummer van tegenwoordig - ik vind de vocals er ook op liggen en der verdwijnt veel vd mix naar te ver achterin

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2017, 15:40   #31
vink

vink's schermafbeelding

het is zeker goed gedaan, eerst een zangpartij en daarom heen de muziek op te bouwen.
helaas grijpt het nummer mij als geheel niet, op vocals niets aan te merken, mooie stem. toonvastheid, soms is niet-toonvastheid aangrijpender. goed dat is een hele andere kwestie, diskussie.
ik hoor dat je mooie dingen doet, de piano is erg goed, maar ik las dat je pianist was, dus...
maar als nummer, pakt het me niet. waarom weet ik niet goed, want er zitten goede dingen in, en het basis-idee, is ook niet verkeerd.

je maakt de muziek zeer dienend aan de stem, gaat erg met de stem mee, wat ik zelf op prijs stel. toch.. ik zoek naar een antwoord, waarom het me toch niet pakt. ik weet geen antwoord.. toch; sukses! en ik zou je het niet na kunnen doen.. dus goed gemaakt, maar het grijpt me niet. ook niet na meerdere keren luisteren.

op software gebaseerde studio (hardware i7-6700k, 32GB, 2xssd, hd). Motu Ultralite MK3 hybrid. Roland MMP-2 pre-amp. Behringer BCR 2000 - BCF 2000 - FCB 1010. Frontier Alphatrack. Novation Zero SL MKII & 49SL MKII. Korg padKONTROL. Rode NT1-A. Shure SM-58. Stagg elektrische gitaar. studiomonitors; Mission 761i. kontrole-speakers: BNS ellessy two. H/K PM640vxi versterker.

https://soundcloud.com/sada-exposada

http://sada-exposada.tumblr.com/
vink is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2017, 19:16   #32
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Ik vind het een mooi nummer en erg knap gedaan, maar net als vink pakt het mij niet, waarom weet ik ook niet. Ik vind het pianospel wel erg mooi.
Krek is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2017, 11:01   #33
bijlevel
SWB

Oorspronkelijk geplaatst door klinkske Bekijk bericht
Ik denk dat 't potentie heeft maar er dient gesleuteld aan de zangers : de-essen en wat 'huiver) toonvastheid - maar niet zodat 't klinkt zoals elk EDM nummer van tegenwoordig - ik vind de vocals er ook op liggen en der verdwijnt veel vd mix naar te ver achterin
Bedankt voor je feedback! "Sleutelen aan de zangeres" is hoop ik niet letterlijk bedoeld ! Zoals al eerder geschreven kan ik de zangpartij niet meer beinvloeden, tenzij zij het opnieuw wil zingen, maar dat voert op dit moment te ver. Was ook niet mijn bedoeling. Wel was zij tevreden en is echte samenwerking (interactie) in de toekomst niet uitgesloten. Lang leve de moderne tijd ! Vocals voorop en de begeleiding niet opdringerig (dus wat op de achtergrond) was de bedoeling.
Oud 17 januari 2017, 11:10   #34
bijlevel
SWB

Oorspronkelijk geplaatst door vink Bekijk bericht
het is zeker goed gedaan, eerst een zangpartij en daarom heen de muziek op te bouwen.
helaas grijpt het nummer mij als geheel niet, op vocals niets aan te merken, mooie stem. toonvastheid, soms is niet-toonvastheid aangrijpender. goed dat is een hele andere kwestie, diskussie.
ik hoor dat je mooie dingen doet, de piano is erg goed, maar ik las dat je pianist was, dus...
maar als nummer, pakt het me niet. waarom weet ik niet goed, want er zitten goede dingen in, en het basis-idee, is ook niet verkeerd.

je maakt de muziek zeer dienend aan de stem, gaat erg met de stem mee, wat ik zelf op prijs stel. toch.. ik zoek naar een antwoord, waarom het me toch niet pakt. ik weet geen antwoord.. toch; sukses! en ik zou je het niet na kunnen doen.. dus goed gemaakt, maar het grijpt me niet. ook niet na meerdere keren luisteren.

Oorspronkelijk geplaatst door Krek Bekijk bericht
Ik vind het een mooi nummer en erg knap gedaan, maar net als vink pakt het mij niet, waarom weet ik ook niet. Ik vind het pianospel wel erg mooi.
Zeer bedankt voor het serieuzere luisterwerk! Ik begrijp goed dat een nummer je niet pakt. Gisteren zag ik toevallig in DWDD Jet Rebel. Ik hoor en zie dat hij zeer muzikaal is en de muziek knap gemaakt is, maar toch doet het mij niet veel. Is gewoon mijn soort muziek niet.
Bedankt voor het compliment over het pianospel. Ik heb mij trouwens nog behoorlijk moeten inhouden, wat dus betekent dat het voor mijn doen een erg eenvoudige pianopartij is geworden. (Maar in eenvoud tekent zich de meester )
Reactie

Synthforum » Algemeen » Synthforum Contest » Synthforum Contest 2016
Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten