Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 januari 2013, 23:14   #161
nielsdt

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
nou ja,het valt in ieder geval minder op, de square klink prima

ik kan niet vergelijken,ik heb geen 303,en ben ook niet van plan er 1 te kopen gezien de cloon hem perfect vervangt ,en voor peanuts
als ik de vintage looks voor een fractie xtra erbij kan krijgen dan doe ik dat

Egres en co.
Eerste indruk:

De TT 303 is binnen, ik heb er een drietal dagen mee gespeeld en ik ben zwaar onder de indruk. (Ik heb geen originele 303). Dus vergelijken kan ik niet, enkel met software emulaties en online videos. Ik ben trouwens overtuigd dat met EQ, effecten, mastering e.d. dat je de 'echte' moeilijk nog kan onderscheiden van de cloon in een song, of dat tenminste het verschil compleet irrelevant is geworden in een song. (maar hier trek ik waarschijnlijk het deksel van een beerput?)

Ik vind dat dit ding gewoon echt goed klinkt, en de baslijnen die ermee gemaakt kunnen worden zijn in mijn ogen (oren) alles van 'squelchy' tot 'liquid' en 'screaming' en 'ripping' en 'fat' en noem maar op.

Sterker nog, de random generated patters, en dan de subtiele wijzigingen via mutate zijn gewoonweg ongelooflijk. Ze zijn muzikaal en inspirerend. Ik hoorde in een post (kan ook op gearslutz geweest zijn) dat dit een belachelijke functie zou zijn, wel wat is het verschil met de 'haal de batterijen eruit en zie wat het oplevert-truuk' van het origineel? Dit vind ik een super-toevoeging, eentje die in de laatste OS van xoxbox ook zit.

dat allemaal om te zeggen dat dit apparaat een geslaagd ding is, omdat ze gewoon een exacte kopie hebben gemaakt (ja, Roland is ripped-off, maar da's hun eigen schuld omdat ze wisten wat er speelt bij synthfreaks en er niks mee gedaan hebben) en er extra functies aan toegevoegd hebben die het ding nog eens extra aantrekkelijk maken. het copy-pasten gaat makkelijk, arpeggiator, transponeren, er is MIDI, ...

Ik heb nog maar de helft van de functies getest, maar ben nu al onder de indruk.

De bouwkwaliteit is ook 'origineel', m.a.w. plastic maar als je er wat voorzichtig mee omgaat valt dat wel mee. Ook zitten de volumeknop en de selector-knoppen een milimeter off-center. Dit vind ik voorlopig het enige minpunt.

Maar zo een 'originele' behuizing zie ik ook wel zitten, Egres. Als je kloont kan je evengoed tot de volle 100% gaan.

Later meer info als ik wat dieper ben kunnen gaan.
nielsdt is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2013, 23:21   #162
nielsdt

Nog 1 ding:

Waarom geen echte TB 303 werd gevraagd?

Heb je de prijzen al eens bekeken op Ebay? 1500-1800-2000+ Euro. Voor matige tot goede staat.
En dan mag je ev. beginnen met switches vervangen e.d.

Ik wilde een originele maar kon het voor mezelf nooit goedpraten, het kosten-baten onevenwicht. Mocht ik een professionele muzikant zijn, tja dan spreken we over iets anders.

maar ik ben genezen van mijn 'echte TB' verlangen, want ik heb aan een derde van de prijs iets dat evengoed klinkt (in mijn hoofd, dus ja, persoonlijke perceptie, geen spectrumanalyse) en er functies aan toevoegt die de muzikaliteit en workflow verhogen.

Dat is mijn analyse, en ieder moet dat voor zich uitmaken natuurlijk, maar I'm a happy camper...
Oud 21 januari 2013, 21:16   #163
DjunaSaurus

DjunaSaurus's schermafbeelding

Nu nog graag een review van een TB eigenaar, als die er toch is?

DjunaSaurus' geluidswolkje (a.k.a. Dragon Twins)
DjunaSaurus is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2013, 15:16   #164
Kurvikova

Kurvikova's schermafbeelding

Kom eens langs met de TT-303 NielsDT, dan leggen we ze naast elkaar, lijkt me de moeite!

Plikploktiktakboemtiksjoef
Kurvikova is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2013, 01:47   #165
nielsdt

Oorspronkelijk geplaatst door Kurvikova Bekijk bericht
Kom eens langs met de TT-303 NielsDT, dan leggen we ze naast elkaar, lijkt me de moeite!
Waarom 'grijns'?
Oud 25 januari 2013, 15:38   #166
Johndoe11
Gedeactiveerd account

wegens het uitblijven van de Integra-7, heb ik deze backorder geannuleerd en zojuist ook mijn jongesdroom clone besteld bij Cyclone analogic FR.

Ben benieuwd wanneer die binnenkomt en of ik al de nieuwe uitvoering met grotere PSU en grounding mod krijg

lijkt me heerlijk om aan m'n tempest te syncen en lekker te gaan pattern phreaken zonder PC
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2013, 15:42   #167
WAREHOUSEGROOVE
Pörkölt met kolbasz

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Raphie Bekijk bericht
wegens het uitblijven van de Integra-7, heb ik deze backorder geannuleerd en zojuist ook mijn jongesdroom clone besteld bij Cyclone analogic FR.

Ben benieuwd wanneer die binnenkomt en of ik al de nieuwe uitvoering met grotere PSU en grounding mod krijg

lijkt me heerlijk om aan m'n tempest te syncen en lekker te gaan pattern phreaken zonder PC
Is een leuk ding, langere draad aan de PSU is geen overbodige luxe... ps die van mij bromt niet dus ik geloof dat ze dat al veranderd hebben. Veel plezier er mee en als je hem in Frankrijk besteld heb... Goede en ook vriendelijke service

You are a true believer.
Blessings of the state, blessings of the masses.
Thou art a subject of the divine.
Created in the image of man, by the masses, for the masses.

Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines
WAREHOUSEGROOVE is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2013, 15:49   #168
Johndoe11
Gedeactiveerd account

ThnX ben benieuwd, zit al sinds jaar en dag weer te lonken met de TB-303, maar leeftijd en prijs weerhielden mij, de reviews van de TT's zijn goed, op een paar rancuneuze TB owners na, maar daar doorheen geprikt is dit toch wel "as good as it gets" geluid blijft dusdanig uniek dat een minibrute of software dit nog steeds niet kan
Oud 25 januari 2013, 15:56   #169
WAREHOUSEGROOVE
Pörkölt met kolbasz

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

"Puristen" blijf je houden (net ook in het MS20 draadje dat de oude stuk voor stuk anders klinken dan dat ze ooit gemaakt waren) wat is de echte sound? 1982 en 2013..... zolang het goed in de mix klinkt ben ik tevreden

* Trouwens ik koop iets omdat ik het geluid mooi vindt en niet omdat het klinkt als..... het is een tool en geen museumstuk

You are a true believer.
Blessings of the state, blessings of the masses.
Thou art a subject of the divine.
Created in the image of man, by the masses, for the masses.

Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines
WAREHOUSEGROOVE is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2013, 15:58   #170
Johndoe11
Gedeactiveerd account

klopt, maar in dit geval is de sound uniek, niet iets wat ik uit m'n MOOGS (te romig/rond) of de DSI's haal (te lief)
Oud 25 januari 2013, 16:05   #171
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

benieuwd naar raphie's acid trax

LINKE BOEL: onderdelen voor je x0xb0x (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | DIN sync met shuffle of FSK via je geluidskaart (AU&VST) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is nu online   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2013, 16:10   #172
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Acid patterns zijn nieuw voor mij, weet wel wat ik mooi vind qua sound en wat ik kan doen met slide en accent, maar het programmeren v/d sequencer zal wel ff wennen zijn. voor je het weet heb ik weer een Deadmau5 ipv acid pattern

Ik kan me nog herinneren Rvooh dat jij in het verleden hier een aantal patterns gepost had met X_XX patterns? misschien nog een paar handige tips?
Oud 25 januari 2013, 16:49   #173
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Raphie Bekijk bericht
Ik kan me nog herinneren Rvooh dat jij in het verleden hier een aantal patterns gepost had met X_XX patterns? misschien nog een paar handige tips?
Geen idee wat X_XX patterns zijn.

Misschien heb je het over het 303 standardized pattern format die in uber geeky software clone kringen gebruikt wordt?
vb
Code:
TM: GOGO GOOG GOGO GOOG (16)
PM: f, f(A), g(A), a(A), a#(A), a(A), g(A), f
EOP;
Handige tips? Laat je gaan! En gebruik aub de interne sequencer.

LINKE BOEL: onderdelen voor je x0xb0x (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | DIN sync met shuffle of FSK via je geluidskaart (AU&VST) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Oud 30 januari 2013, 09:35   #174
johan
They all want cake...

Hiermee stoot ik waarschijnlijk de puristen voor de borst. So please be gentle! ;-)

Aangezien ik gemerkt heb dat hij op dezelfde poort ook midi-out heeft, , kan je dan met de sequencer andere synths aansturen met de accents en slides?

Ik heb ook begrepen dat hij een audio input heeft die je kan samenmixen met het geluid uit de TT.
Moet de sequencer werken of kan je ook gewoon een andere synth door de filter halen?

Alvast bedankt!

"Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves. Here’s Tom with the weather..."

Bill Hicks
johan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2013, 10:10   #175
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

@johan
de externe input hangt aan niets vast.. dus geen filter gedoe. dit is ook zo op de originele 303.
was gewoon een manier om de 606 door te lussen zeg maar

De midi out zal waarschijnlijk accent als velocity 127 uitspuwen en slide doen door een noot langer te laten klinken zodat de volgende start als de vorige nog bezig is.
Voor 303 (en kloons) is dit het standaard accent/slide gedrag.
Voor andere zaken niet. Het is dus niet zo dat er portamento trucen uitgehaald worden

Oud 30 januari 2013, 10:41   #176
johan
They all want cake...

Kan dit met de Xoxbox dan wel?

"Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves. Here’s Tom with the weather..."

Bill Hicks
Oud 30 januari 2013, 12:17   #177
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
Kan dit met de Xoxbox dan wel?
kan wat wel?

het antwoord op je vraag is hoogstwaarschijnlijk nee, maar erg duidelijk is de vraag niet

Oud 30 januari 2013, 12:20   #178
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Terug naar de TT, hij zit in de bus onderweg naar hier, zal zo hopelijk binnenkomen
Oud 30 januari 2013, 12:22   #179
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

Goed, laat ff weten als je hem terug wegdoet

Oud 30 januari 2013, 12:25   #180
johan
They all want cake...

Mijn excuses; Kan je dan met de sequencer van de Xoxbox andere synths aansturen met de accents en slides?
Kan je ook gewoon een andere synth door de filter halen van de Xoxbox?

Maar ik realiseer me dat dit niet het juiste topic is.

Ik ben blij voor jou Raphie, misschien binnenkort ik ook... :-)

Misschien kunnen we dan eens een mega TT-303 jam organizeren?

Bill Hicks
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten