Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 6 januari 2013, 10:44   #121
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

DE bouwkwaliteit is matig.....heb er eentje staan en die gaat weer retour naar france als ik een andere binnen hebt.
Klank technisch is het een lekker ding, sequencer is super leuk.

Lanterfanterpanter
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2013, 11:01   #122
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

wat is er aan de hand met je unit brz?
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2013, 11:09   #123
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Zo goed als alle potmeters zaten er scheef op en lopen aan op de case, wordt tot nu toe ook netjes opgepakt door de leverancier....

Lanterfanterpanter
Oud 6 januari 2013, 11:38   #124
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

ik heb hem opengemaakt.de potmeters die aan de rand lopen kan je 'bijregelen' de hele pcb assambly houd vast (athans de eerste positionering) met de 2 vijsjes binnenin van het batterij-bed.

ik heb de knop mod gedaan ook,met een breekmes randje weggeschraapt,noise was weg maar had nog een puls als ik de knop aanraakte (van een contact in het signaal),heel zacht enkel hoorbaar zonder
dat er audio uitkomt,ik heb gewoon wat contact spray die GEEN residu achterlaat laten stromen op de as van de potmeter,dit lost het oorspronkelijk smeermiddel van de potmeteras weg
mijn potmeter draait keurig en geen tiks of taks of noise op de main out.

ik heb nog wel aan de HP output een heel heel kleine brom,maar als ik stekker die in metaal is vasthoud
is dat volledig weg,dus ik ga dat eens bekijken,ik denk de ground pad rechtsreeks naar een massa aflijden zal dat
mischien oplossen
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 10:34   #125
nielsdt

@egres, ben je nu eigenlijk tevreden met je TT 303? ik ben echt zwaar aan het twijfelen om er 1 aan te schaffen, maaar een xox, daar kijk ik ook al lang naar. een echte TB303 is me toch wat te duur.

maar als de bouwkwaliteit van de TT 303 maar zus en zo is, en de knoppen er scheef inzitten, enz, tja, dan riskeer ik het toch liever niet, om niet teleurgesteld te zijn.

Hoe is jouw ervaring nu na een tijdje ermee gespeeld te hebben? is de sound echt goed, en de sequencer? Of is het 'chinees speelgoed' volgens jou?
nielsdt is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2013, 13:02   #126
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

De sound is dik aan.
Sequencer loopt lekkerder dan een X0X, X0X manier van noten invoeren is wel relaxter vind ik.

Lanterfanterpanter
Oud 13 januari 2013, 13:28   #127
nielsdt

brz, wat bedoel je precies; kan je wat meer uitleg geven? wat loopt er beter aan dan een xox, of wat is er nu net beter aan een xox?
De bouwkwaliteit valt erg tegen, of niet beter/slechter dan een TB 303?
Is bij jou ook de 'brom' te horen op de volumeknop, en staan de selectorknoppen ook 'off center'?
Oud 14 januari 2013, 13:37   #128
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

Is vanochtend binnengekomen:

Eerste indruk:

Zoals eerder gemeld, hele korte voedingskabel wat niet echt heel handig is imo.
MIDI in & out kabel/input ben ik nog niet aan toegekomen.

Ziet er leuk uit, klein kleurverschil met de TR606 die ik heb (mag ook wel na al die jaren) kast voelt alleen een beetje goedkoop aan, knopjes idem....
Geen storing met de volumeknop dus dat geeft weer hoop, alleen het decay knopje heeft een beetje (te veel) speling.

Over het geluid ben ik zeer te spreken en aangezien ik geen echte TB kan ik dit niet precies nachecken (ook heeft iedere TB een iets ander geluid)
Hij klinkt veel beter dan mijn x0x (gebouwd door x0xsh0p) en vergelijkbaar met mijn ML303 v6 (ding weegt een ton)

Pro's: goed geluid en mogelijkheden
Contra's: de bouwkwaliteit mag/kan beter

Conclusie: Ik denk dat ik deze ga houden

Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines
WAREHOUSEGROOVE is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 17:47   #129
bazzie
No pain no gain

bazzie's schermafbeelding

Sorry om allemaal even de realiteit te doorprikken. Ik denk dat deze kloon ook een deels mentaal placebo werkt. Omdat hij er net zo uit ziet als een TB verwacht je ook ongeveer hetzelfde geluid. Je bent met andere woorden sneller geneigd van deze sound te houden hoewel deze misschien niet beter klinkt dan een x0xb0x.

nuff said
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 17:50   #130
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Onzin gast......

Lanterfanterpanter
Oud 14 januari 2013, 17:53   #131
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door nielsdt Bekijk bericht
brz, wat bedoel je precies; kan je wat meer uitleg geven? wat loopt er beter aan dan een xox, of wat is er nu net beter aan een xox?
De bouwkwaliteit valt erg tegen, of niet beter/slechter dan een TB 303?
Is bij jou ook de 'brom' te horen op de volumeknop, en staan de selectorknoppen ook 'off center'?
De sequencer en slide op een XOX zijn wat hakkelig vind ik, swingt niet zo lekker.....persoonlijke smaak waarschijnlijk..
De pots zijn wat wiebeliger dan een TB, ik heb ook brom op de headphones, de brom zit niet op de main out.
Verder staan de meeste van mijn pots niet goed, ze lopen aan op de behuizing, daarom ontvang ik een andere........

Lanterfanterpanter
Oud 14 januari 2013, 17:54   #132
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Oorspronkelijk geplaatst door bazzie Bekijk bericht
Sorry om allemaal even de realiteit te doorprikken. Ik denk dat deze kloon ook een deels mentaal placebo werkt. Omdat hij er net zo uit ziet als een TB verwacht je ook ongeveer hetzelfde geluid. Je bent met andere woorden sneller geneigd van deze sound te houden hoewel deze misschien niet beter klinkt dan een x0xb0x.

nuff said
Stierenpoep

Oud 14 januari 2013, 19:06   #133
nielsdt

Oorspronkelijk geplaatst door WAREHOUSEGROOVE Bekijk bericht
Stierenpoep

Kijk, ik heb hem gewoon besteld, de Bass Bot TT-303. Mijn opinie, na het lezen van elk forum dat hierover berichtte:

de xoxbox was en is de enige echte (tussen quotes) clone die de TB 303 benadert. ik ben heel dicht geweest bij het bestellen van een xoxbox bij xoxshop, maar die verwisselden net van eigenaar waardoor mijn order naar de achtergrond verdween.

ineens zag ik de TT 303 van cyclone analogic.
Ik weet natuurlijk wel dat dit een 'chinese' clone is, en dat waarschijnlijk de build quality wat moet inboeten, maar de echte TB 303, waar ik naar zocht, is op ebay (en elders) enkel te krijgen voor 1300-1900 euro. komaan, voor een plastic ding van 30 jaar oud? maar wacht, mocht ik het geld hebben, beter nog, mocht ik mijn geld verdienen met muziek, dan kocht ik twee originelen. niks teveel om kwaliteit en 'origineel' te kopen, maat het moet wel verantwoord zijn.
Op dit moment is muziek slechts een hobby, dus waarom zou ik 2/3 van een maandloon aan een plastic box uitgeven waarvoor ik nog eens de helft zou moeten uitgeven om het in orde te krijgen en om alles te laten werken , of te upgraden naar een betere sound.

Conclusie, en ik zal eerlijk zin wanneer ik de bass bot TT 303 ontvang, en wanneer ik niet tevreden ben zal ik het luid zeggen. Maar wanneer dit een echt goeie sound geeft, aan minder dan de helft van de prijs, en de nieuwe features geven een meerwaarde t.o.v. de TB, of de xox, en ook op geluidsniveau, dan heben we hier een non-discussie.

Mocht ik een TB hebben ik zou ook zeer kritisch kijken naar alles wat daarbij in de buurt komt, of probeert te zijn, maar je moet wel kritisch blijven.

Niks zegt dat ik niet in de toekomst een xox in elkaat soldeer, met alles erop en eraan, of zelfs een echte TB koop, wat het ook kost, maar op dit moment, na 3 weken van fora afschuimen, ben ik voor de TT 303 gegaan.

Ik geef jullie nog wel een review wanneer hij is toegekomen in de post.
Oud 14 januari 2013, 19:24   #134
Johndoe11
Gedeactiveerd account

en ik denk een goede keuze! zit ook nog steeds te lonken, maar heb m'n budget net uitgegeven aan de Integra-7 van Roland, zal dus nog weer ff moeten sparen.
Johndoe11 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 19:45   #135
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Lees post#128.....

In post 129 wordt er een verhaal neergeplemt omdat dit plastic bakkie op een echte TB zou lijken qua uiterlijk en daardoor "gevoelsmatig" een betere score hebben qua geluid dan een x0x (in mijn geval een oudere die ik bij x0xsh0p heb gekocht en is gebouwd door Christian) dit is "stierenpoep"

Christian heeft mooi werk geleverd maar de machine klinkt donkerder
De ML 303 die ik heb klinkt vergelijkbaar (misschien iets zuiverder dan de TT 303)
De TT 303 klinkt hoe het zou moeten klinken in het hoog en laag en had aangegeven dat ik geen referentie heb met een echte TB (ook aangegeven dat de verschillen tussen TB's in het algemeen kunnen verschillen)

Al met al een mooie aankoop (qua geluid)
Qua bouw ben ik minder te spreken (net als BRZ)

Mensen die verkondigen dat iets beter klinkt omdat het er echter uitziet ga ik niet eens serieus nemen
Juist als iets pretendeert een clone te zijn van "the real deal" kan het juiste meer kritiek verwachten (zie discussie Roland Jupiter 80)

Oud 14 januari 2013, 19:53   #136
bazzie
No pain no gain

bazzie's schermafbeelding

@brz..

Dat was een hoe kort is het lontje-van-synthforum-post en moet natuurlijk niet serieus genomen worden.

Maar dat ter zijde, gezien de demo's vind ik dat de sequencer van de TT-303 inderdaad wel vloeiender en lekkerder klinkt dan een x0x. Ik heb ook 2 gehad van Christian en vond die ook wel donker. Tussen x0xen zelf zit ook helaas veel verschil. Op youtube zijn er ook filmpjes waar die van Christian wordt vergeleken met die van adafruit, toch wel een groot verschil .
bazzie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 19:56   #137
Johndoe11
Gedeactiveerd account

Ik had begrepen dat de x0Xen regelmatig bij bosje uitvallen. denk dat de TT ook wat stabieler is misschien?
qua bouwkwaliteit denk dat de TT alle nukken van een TB ook heeft, aangeizen de behuizing nagenoeg dezeflde opbouw is?
Oud 14 januari 2013, 20:05   #138
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

de enige die bij bosjes uitvallen zijn originele 303's

ik zou niet zozeer zeggen dat de bouwkwaliteit gaat om de casing trouwens.. (eerder: parts/printplaat ontwerp en uitvoering/soldeerwerk)

de bouwkwaliteit van de originele 303 is trouwens ook ruk.. nog een geluk dat de pots van degelijke kwaliteit waren

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2013, 20:14   #139
brz
Mediator

brz's schermafbeelding

Heb al een poos geen 303 meer, maar nog wel een 606 en kwa pots is er wel een groot verschil...
Maar als je lekker aan het pielen bent reageren de pots wel goed, net zo "stroef" als een 303.
Op mijn X0XIO zijn de pots wat soepeler, maar ik heb nog nooit gehad dat mijn X0XIO uitviel oid....wel een keer een kapotte adapter.
Sowieso worden de adapters bij machines steeds cheaper en crackiger.

Lanterfanterpanter
Oud 14 januari 2013, 20:26   #140
Johndoe11
Gedeactiveerd account

maar jouwe wordt dus omgeruild begrijp ik? had jij hem nou bij funkyjunk in FR?
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten