Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 december 2012, 10:16   #101
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

ja wav uploaden is uit den boze,duurt te lang en ik heb maar weinig free space op sc

hier is de mp3:

http://www.sendspace.com/file/xsnplk
egres is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2012, 10:55   #102
Rvooh
Vintage Lid

Rvooh's schermafbeelding

even terzijde:
soundcloud is in minuten, niet in megabyte
maak dus niet of je mp3 of wav upload voor je limiet

LINKE BOEL: rv0 shop met xoxbox onderdelen (n0nx0x panels, x0xlarge cpu, switches, ..) | c0nb0x control-app voor de x0xb0x (Mac/PC) | Alles over n0nx0x 303 sequencer clone | eigen zure brouwsels op soundcloud
Rvooh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2012, 11:18   #103
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

idd,en gezien ik de file dus niet ga laten staan is de tijd om hem up te loaden verloren,mijn UL snelheid is super traag
Oud 4 januari 2013, 15:34   #104
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

Had gelezen dat de massa in je signaal in de oudere batch zat, dit probleem schijnt verholpen te zijn in nieuwere boxen, als je wil kan ik het artikel wel even voor je opsnorren.
Ook met smart op de postbode wacht

Oorspronkelijk geplaatst door egres Bekijk bericht
first impressions:

-De powercord is te kort
-Als je via headphones luistert en raakt de volume knob aan heb je massa in je signaal,main out niet
-De afwerking van de case (verf) is iets glanzender dan de TB
-De tempo ,mode en volume knoppen zijn offset ,dit wil zeggen niet mooi in center van het gat
-De tweakknoppen voelen cheaper aan als op een TB
-De molding van de druktoetsen zijn van mindere kwalitijt,niet mooi vlak,niet echt storend verder..
-ik heb al een tijdje geen echte TB meer,ik vind dat de zaagtand anders klinkt,maar zeker niet slecht
meer punchy,strakker,blokvorm klinkt als TB

hij klinkt gewoon uitstekend,het is ronduit belachelijk 2000e uit te geven aan een echte TB als je dit ding
in je handen hebt en hoort,ikdenk dat ik er nog 1 ga kopen,voor er geen meer zijn of ermee stoppen.

Ignis Aurum Probat, Miseria Fortes Homines
WAREHOUSEGROOVE is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2013, 09:20   #105
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/TT-303/

In mid December 2012, there have been reports (one to me privately, another on Analogue Heaven) of noise problems with the Volume pot of the TT-303. Please see this page for my attempt at explaining this.

../vol-pot-noise/

I am not yet certain that this explanation applies to what other people are reporting. However, if it does apply, then the problem, such as it is, is not fixable by replacing components, is not a fault in the TT-303 (since much the same thing happens in TB-303s), is easily avoided and will probably be reduced to a large and perhaps complete degree by turning the Volume pot dozens or perhaps hundreds of times.

Cy (of Cyclone Analogic) told me on 2012-12-30 that these noise problems have been solved in all machines they are shipping from then.

Oud 5 januari 2013, 10:16   #106
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door WAREHOUSEGROOVE Bekijk bericht
http://www.firstpr.com.au/rwi/dfish/TT-303/

is not fixable by replacing components, is not a fault in the TT-303 (
wat een onzin

ze willen zich gewoon niet bezig houden met fixes wil dat zeggen

ik heb nog geen tijd hehad maar het moet iets eenvoudig zijn te fixen,enfin hoop ik
Oud 5 januari 2013, 10:50   #107
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Je heb een jaar fabrieksgarantie dus in principe zou je als je deze bugs heb je TT kunnen omruilen voor een andere.
Zal volgende week even kijken of die van mij ook het zelfde probleem heeft.
Ze zouden gewoon een goed werkend product moeten afleveren natuurlijk.

Oud 5 januari 2013, 11:38   #108
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

idd
Oud 5 januari 2013, 13:25   #109
Flying Panther
Vliegend lid

Flying Panther's schermafbeelding

Ik heb geen TT gekocht en het is dus op mij niet zozeer van toepassing, maar dit is toch wel een vreemd bericht.

Eerst wordt er aangegeven dat het probleem niet in de TT ligt en niet is op te lossen door componenten te veranderen. Als oplossing wordt gegeven maar flink aan de potmeter te draaien in de hoop dat het over gaat. Daarna wordt er aangegeven dat vanaf nu nieuwe TT's dit probleem niet meer hebben.
Betekent dit dan dat ze vanaf nu andere componenten gebruiken, of iets anders in de TT aangepast hebben? Of draaien ze gewoon zelf voordat de TT in de doos gaat even een paar honderd keer aan de volumeknop?
Flying Panther is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2013, 13:47   #110
Hanz
Anonieme Analogist

Hanz's schermafbeelding

Goh, op basis van de print etc. lijkt het me duidelijk dat deze Cy dezelfde Cy is van Technology Transplant (vroeger: Chipforbrains).
Voor wat het waard is; de (koop) ervaringen met deze persoon (qua kwaliteit van de onderdelen, professionaliteit van afhandeling en communicatie) zijn lang niet altijd positief geweest. In het verleden zijn daar meerdere klachten threads op diverse forums over geweest.
Zelf ook geen geweldige ervaringen mee (al is het uiteindelijk wel goed gekomen). Dat wilde ik toch even vermelden.

“...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”
Hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2013, 13:49   #111
Wiseguy
Vintage lid

Wiseguy's schermafbeelding

Wat mij betreft druk je jezelf hier nog heel erg vriendelijk uit.

Oorspronkelijk geplaatst door Hanz Bekijk bericht
Goh, op basis van de print etc. lijkt het me duidelijk dat deze Cy dezelfde Cy is van Technology Transplant (vroeger: Chipforbrains).
FWIW; de (koop) ervaringen met deze persoon (qua betrouwbaarheid) zijn in het verleden niet altijd positief geweest. Dat wilde ik toch even vermelden.
Wiseguy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2013, 14:45   #112
richard2000
SyBorg

richard2000's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Flying Panther Bekijk bericht
Ik heb geen TT gekocht en het is dus op mij niet zozeer van toepassing, maar dit is toch wel een vreemd bericht.

Eerst wordt er aangegeven dat het probleem niet in de TT ligt en niet is op te lossen door componenten te veranderen. Als oplossing wordt gegeven maar flink aan de potmeter te draaien in de hoop dat het over gaat. Daarna wordt er aangegeven dat vanaf nu nieuwe TT's dit probleem niet meer hebben.
Betekent dit dan dat ze vanaf nu andere componenten gebruiken, of iets anders in de TT aangepast hebben? Of draaien ze gewoon zelf voordat de TT in de doos gaat even een paar honderd keer aan de volumeknop?
Vind het ook wel onduidelijk, maar wat ik er van begrijp heeft het te maken met de chrome buitenkant van de knop die electries geleid en die geen electriese verbinding heeft met de metalen geaarde as van de potmeter, er is wel een capacitieve verbinding met de as, zoals een condensator dus en dit is electries idd waar, waardoor er storende invloeden ontstaan als jij dus die knop beet pakt.
Heb dit zelf ook wel eens meegemaakt als je bv langs de rand van een metaal geverft apparaat gaat die geaard is met bv je hand dat je idd wat geknetter op je audio krijgt.
Dus denk dat ze iets met die knoppen hebben gedaan maar wat nou die aantal keer rond draaien nou moet uithalen snap ik ook niet.
richard2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2013, 15:41   #113
egres
Vintage lid

egres's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Flying Panther Bekijk bericht

haha,ja met alle chinezen maar niet met den deze,zeggen ze hier

ik heb anders wel altijd goed contact gehad met Cy,en ben ook member van zijn online components winkel.
Oud 5 januari 2013, 18:01   #114
sms303
WHAT UR WATCHIN'?!?!

sms303's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Hanz Bekijk bericht
Technology Transplant (vroeger: Chipforbrains)..
ff offtopic:
verkoopt ie nog mini jack kabels en onderdelen voor de TR's?????
op Ebah kan ik m al een poos niet meer vinden
sms303 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2013, 18:44   #115
Barno
VCO mentaliteit

Barno's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy Bekijk bericht
Wat mij betreft druk je jezelf hier nog heel erg vriendelijk uit.
er kwam laatst wat interessante info hierover voorbij op de AH mailing list:
AH Cy & technology transplant

w00t
Barno is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2013, 20:07   #116
j.baars
vintage eigenheimer

j.baars's schermafbeelding

ik heb ook altijd prima contact gehad met Cy, en erg veel chip
pies van hem gekocht, en die werken tot nu toe allemaal...

/\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\\//\/\/\//\//\/\/\\//\/\/\/__ //\///\\\////\///\/\/\/\/\/\/\\\\//\///\///\//\/\\///\//\\//\\/
https://soundcloud.com/milky-way-gas-station

j.baars is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2013, 22:19   #117
Eraser127
Vintage lid

Eraser127's schermafbeelding

idd, ik een Juno-106 slider kit, prima spul

3630 Compressor|Arion SOD-1|Tube MP|BCR2000|DT 770 Pro|DS1|GX700|FX57|Xboard25|Small Clone, Small Stone, Big Muff, Electric Mistress Deluxe|M8U|Compounder|UE400|Rokit RP-5|MPX1|JH-1 Jackhammer|MOTU 1224|Impact LX61|NYS-SPP-L1|Central Station|MWR-01 MetalWorker|Cubase Pro|Soft synths|Voiceworks|TH MPS
Eraser127 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2013, 05:54   #118
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Dat dit onderwerp mij niet eerder opgevallen is, ik zie het vandaag pas voor het eerst. Naast de aturia minibrute waarvoor mijn gearlust toch aardig is afgezwakt na de reviews komt deze best wel hoog op mijn verlanglijstje. Nu alleen nog een excuse bedenken waarom ik hem ook alweer moet hebben.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2013, 06:17   #119
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Hoe en waar hebben de forumleden die hem inmiddels al hebben besteld of gekocht? Ik denk dat ik er ook snel een neem mocht het projectje toch ineens stoppen.

Wat is de bouwkwaliteit? Heb het topic door gelezen maar echt concrete berichten zie ik nog niet echt afgezien dat het van de zelfde persoon komt als van chipforbrains.
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2013, 08:57   #120
WAREHOUSEGROOVE
Afwezig

Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Hoe en waar hebben de forumleden die hem inmiddels al hebben besteld of gekocht? Ik denk dat ik er ook snel een neem mocht het projectje toch ineens stoppen.

Wat is de bouwkwaliteit? Heb het topic door gelezen maar echt concrete berichten zie ik nog niet echt afgezien dat het van de zelfde persoon komt als van chipforbrains.
Je kan het hier proberen, pre order want uitverkocht:
http://www.modularsquare.com/Cyclone...303--s1122.htm

Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten