Synthforum

Mededelingen

Reactie

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 juli 2011, 13:28   #81
sinew1958
Vintage lid

sinew1958's schermafbeelding

De piano's zijn zeker niet slecht,maar ik vind dat de piano sounds van m'n kurweill pc3x beter klinken.
sinew1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2011, 14:26   #82
quifster
Vintage lid

quifster's schermafbeelding

ik vond het vooral indrukwekkend dat je de engines kan combineren. Zoals bijvoorbeeld een EP sound uit de EP EXI laten lopen door 1 van de andere synthengines, Wat ik ook top vond was dat de ms20 nu veel uitgebreider was in het 'plug chord' connectie gedeelte. Er zitten nu veel meer modulatie opties in dan in de standaard vsti of ipad versie.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is nu online   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2011, 16:18   #83
rinycub

rinycub's schermafbeelding

Bij een grote leverancier stond ik als eerste op de lijst voor een Korg Kronos 88. Dit heb ik officieel per mail bevestigd gekregen. Groot was de teleurstelling, dat ik op het web moest vernemen, dat de bewuste leverancier de eerste Kronos 88 aan een klant geleverd had en dat met een fotosessie illustreerde.
Ik had zelfs geen bericht gekregen. Na tal van excuses, is mij nu verzekerd, dat eerst komende echt voor mij is.

Nu maar hopen, dat er niet weer een "vergissing" gemaakt wordt.

Voor degene die hem nu heeft, hoop ik dat hij/zij er veel plezier aan zal beleven.

Voor mij geldt hopenlijk, dat uitgesteld genoegen, dubbel genoegen is.
rinycub is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2011, 16:59   #84
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door rinycub Bekijk bericht
Bij een grote leverancier stond ik als eerste op de lijst voor een Korg Kronos 88. Dit heb ik officieel per mail bevestigd gekregen. Groot was de teleurstelling, dat ik op het web moest vernemen, dat de bewuste leverancier de eerste Kronos 88 aan een klant geleverd had en dat met een fotosessie illustreerde.
Ik had zelfs geen bericht gekregen. Na tal van excuses, is mij nu verzekerd, dat eerst komende echt voor mij is.
zo, dat is wel heel erg zuur

bij mijn vaste winkel sta ik ook al een hele tijd (preorder) als eerste voor een 88 versie. Maar er zijn wereldwijd zo weinig 88 keys dat elk exemplaar bijna goud waard is op dit moment. Die van mij wordt ergens geleverd tussen 2e week augustus en eind oktober. Maar zelfs dat is niet zeker aangezien de importeur voerman slecht 1 synth per winkel schijnt te leveren per shipment (indien er voldoende zijn, wat bij de 88 keys niet zo is). Het is des te vervelender aangezien ze wel te krijgen zijn in amerika en japan, de importeurs daar hebben het blijkbaar beter voor elkaar.

eerlijk gezegd is dit hele distributie verhaal van korg wereldwijd natuurlijk diep triest.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
Oud 30 juli 2011, 17:39   #85
ronnyvalder
Vintage lid

Ik heb 2 dagen geleden op de Korg Kronos 61 keys gespeeld,
enige wat me echt tegenviel was het lcd scherm.
Het is kleiner als dat van de Oasys,maar heeft dan weer een grotere resolutie,
hierdoor vind ik dat de MS-20 en de polysix interface eigenlijk best klein uitvalt,
wat jammer is,op de Oasys komen die beter tot hun recht,alsook de tabs om door de menu's te gaan.
Verder topsynth,ik had bij Korg afgehaakt omwille van de interne multi-samples,maar sinds
de Oasys en nu de Kronos met hun expansion instruments die VA /string en orgel models leveren,maken
de multisamples minder uit,vooral de synthbased multisamples vond ik vroeger matig,maar nu vul je dat op
met de EXi's.
ronnyvalder is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2011, 10:06   #86
andy2138

andy2138's schermafbeelding

Voor de mensen die een hele rits andere toetsen enmodules hebben of in ieder geval noemen en waarvoor de Kronos niet interessant zou zijn... De bedoeling van zo'n Kronos lijkt mij nu juist dat je niet een hele kamer of halve stage vol met die dingen heb staan, snel kan opbouwen en werken en een hoge mate van evenwichtige controle hebt...
Korg heeft zich naar mij in het verleden al bewezen als gebruikersvriendelijk ondanks de vele mogelijkheden en dat zie ik hier terug.
Toch blijf ik vasthouden aan mijn Alesissen en Kurzweil (zo, weer een paar andere synths aan de lijst) vanwege de waarschijnlijk hoge prijs en klankkarakterestieken die meer bij mij passen.
andy2138 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2011, 09:26   #87
quifster
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door ronnyvalder Bekijk bericht
Ik heb 2 dagen geleden op de Korg Kronos 61 keys gespeeld,
enige wat me echt tegenviel was het lcd scherm.
Het is kleiner als dat van de Oasys,maar heeft dan weer een grotere resolutie,
ik vond die hogere resolutie juist wel fijn, bovendien als je inzoomed op een synth zoals de ms20 dan zie je alles in detail, dus echt een nadeel vind ik het niet.

Wat ik wel jammer blijf vinden is de build kwaliteit van de kronos. De oasys was kwa behuizing een stuk robuuster, luxer en beter uitgerust.

Oud 1 augustus 2011, 13:01   #88
ronnyvalder
Vintage lid

@ Quifster : heb je ooit de Polysix en de MS-20 op een Oasys scherm gezien en ik bedoel dan ook het scherm dat je krijgt als je EXi kiest en dan main,dus zoals jij het noemt helemaal ingezoomed.
Ik zeg niet dat het op de Kronos nu zo klein is hé,maar kwam echt wel beter tot zijn recht op het Oasys scherm.
De build kwaliteit is inderdaad mijlenver van een Oasys,maar de Kronos kost dan ook weer de helft van een nieuwe Oasys in de tijd.
Persoonlijk vind ik een tweedehands Oasys nog altijd een betere zet,alleen als Korg echt nieuwe EXi voor de Kronos gaat uitbrengen,alsook de sequencer updaten naar die keyeditor van de M3,ga ik mijn mijn mening herzien.
De 2 nieuwe Exi zijn niet echt zo'n super aanvulling,ze klinken inderdaad super,maar de piano van de Oasys blijft ook nog steeds goed en tja,de EP's moet je op de Oasys uit de STR halen of wel met de multisamples,maar toch blijft dat ook nog wel goed klinken hé.
Dus ik ben benieuwd wat Korg gaat deze keer doen qua uitbreidingen en voor hoelang :-)
Oud 1 augustus 2011, 13:57   #89
quifster
Vintage lid

@ Quifster : heb je ooit de Polysix en de MS-20 op een Oasys scherm gezien en ik bedoel dan ook het scherm dat je krijgt als je EXi kiest en dan main,dus zoals jij het noemt helemaal ingezoomed.
Ik zeg niet dat het op de Kronos nu zo klein is hé,maar kwam echt wel beter tot zijn recht op het Oasys scherm.
Main is inderdaad wat ik bedoelde. Tjsa, dat is subjectief, ik vond het op de kronos wat scherper allemaal door de hoge resolutie, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen de resolutie van de oasys fijner vinden. Er wordt in ieder geval wel over geklaagd door kronos bezitters dat ze de letters te klein vinden of dat hun vingers te groot zijn voor het knopje op het scherm. Die gebruiken dan een stylus. Dus het is voor veel mensen inderdaad wel een issue (niet voor mij overigens, ik heb kleine handen hehehe).

De build kwaliteit is inderdaad mijlenver van een Oasys,maar de Kronos kost dan ook weer de helft van een nieuwe Oasys in de tijd.
Ja klopt, maar bijvoorbeeld zo'n plastic draaiknopje naast het scherm, hoe duur is dat nou? Ik vind nog steeds dat dat echt niet kan voor een workstation.

Persoonlijk vind ik een tweedehands Oasys nog altijd een betere zet,
...

De 2 nieuwe Exi zijn niet echt zo'n super aanvulling,ze klinken inderdaad super,maar de piano van de Oasys blijft ook nog steeds goed en tja,de EP's moet je op de Oasys uit de STR halen of wel met de multisamples,maar toch blijft dat ook nog wel goed klinken hé.
Ja daar verschillen we over van mening, die 2 nieuwe EXI modules waren de modules die mij direct over de streep trokken. Vooral de EP Exi vond ik waanzinnig goed. Ik vind over het algemeen EP's in synths waardeloos klinken (vooral in het laag), maar bij de Kronos in deze EXI module had ik voor het eerst eindelijk het gevoel dat het echt goed klonk kwa druk in in het laag, zoals ik dat graag wilde. Toen ik daarna nog even de editing van die EP's ging uitproberen hebben ze me tegen moeten houden in de winkel om het demo exemplaar niet direct mee te nemen lol.

Verder ben ik bepaald geen fan van de Korg Piano sound, totdat ik erachter ging zitten en de nieuwe Japanese Dark piano ging proberen. Ik was direct verkocht, wat een sound, precies die donkere kleur die ik zo mooi vind.

Dus voor mij absoluut geen oasys, ik heb dan toch echt liever deze 2 EXI's erbij.

Oud 2 augustus 2011, 08:41   #90
quifster
Vintage lid

volgens iemand op het korgforum heeft Korg USA een mail verzonden naar oasys gebruikers waarin aangegeven wordt dat de 2 nieuwe EXI modules van de Kronos (de piano en EP module) gratis geleverd gaan worden als nieuwe modules voor de OASYS.

Dat zou wel heel mooi zijn als dat echt waar is voor de oasys bezitters (en maakt hem 2e hands gelijk weer een stuk interessanter)

Oud 2 augustus 2011, 11:19   #91
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

En de Oasys heeft blijkbaar genoeg rekenkracht aan boord hiervoor?

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 12:04   #92
ronnyvalder
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
volgens iemand op het korgforum heeft Korg USA een mail verzonden naar oasys gebruikers waarin aangegeven wordt dat de 2 nieuwe EXI modules van de Kronos (de piano en EP module) gratis geleverd gaan worden als nieuwe modules voor de OASYS.

Dat zou wel heel mooi zijn als dat echt waar is voor de oasys bezitters (en maakt hem 2e hands gelijk weer een stuk interessanter)
Wel vandaag heb ik een brief toegekregen uit Japan van Korg.

Er staat in dat vanaf 8 augustus alle Oasys uitbreidingen (legacy EXi,MOD-7,EXs-3) gratis te downloaden is voor iedere Korg Oasys bezitter,wat toch wat mensen gaat gelukkig maken,want denk dat er toch nog wat niet uitgebreide Oasys keyboards zijn.
Ikzelf heb in Maart 2010 een Oasys 76 keys voor een scherpe prijs kunnen kopen zonder uitbreidingen,erna toch nog 500 euro neergeteld voor de MOD-7 en Legacy EXi,dat wil nu wel zeggen dat ik de EXs-3 gratis ga krijgen,maar die was ook niet zo duur,had ik dit maar dus geweten ;-)

Anderzijds krijgen de Oasys bezitters die dus voor augustus 2011 uitbreidingen hadden gekocht voor de Oasys,
speciale kortingen voor de uitbreidingen die blijkbaar gaan komen voor de Kronos,maar dan moet je wel eerst ook een Kronos kopen ;-) maar daar krijgen Oasys bezitters ook een speciale update prijs verstond ik.

Die 2 Exi instruments van de Kronos op de Oasys,zou wel leuk zijn,maar dan moet er toch iets aan veranderd worden,want de Oasys heeft geen Solid state drive en die streaming engine,kan die compatibel worden met een Oasys met die zijn harde schijf????
Oud 2 augustus 2011, 12:07   #93
Lei
"Music Is The Best"

Lei's schermafbeelding

Zou er ook een module-versie komen?
Lei is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2011, 12:10   #94
ronnyvalder
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
En de Oasys heeft blijkbaar genoeg rekenkracht aan boord hiervoor?
Wel de Oasys zijn processor zou nog net iets krachtiger zijn als de Atom intel die ze in de Kronos gebruiken.
Ik dacht dit gelezen te hebben in het SOS artikel over de Kronos.
Oud 2 augustus 2011, 12:25   #95
quifster
Vintage lid

Die 2 Exi instruments van de Kronos op de Oasys,zou wel leuk zijn,maar dan moet er toch iets aan veranderd worden,want de Oasys heeft geen Solid state drive en die streaming engine,kan die compatibel worden met een Oasys met die zijn harde schijf????
ja dat vraag ik me ook af. Als ik jouw verhaal zo lees van die mail, dan komen die 2 nieuwe exi modules dus niet (zijn niet expliciet genoemd. Wel mooi van Korg dat ze nu de overige EXI modules gratis weggeven, maar ja, de meeste oasys bezitters zullen die inmiddels wel gekocht hebben, dus dat is een beetje late actie van hun dan.

Oud 2 augustus 2011, 12:31   #96
ronnyvalder
Vintage lid

[QUOTE=Anderzijds krijgen de Oasys bezitters die dus voor augustus 2011 uitbreidingen hadden gekocht voor de Oasys,
speciale kortingen voor de uitbreidingen die blijkbaar gaan komen voor de Kronos,maar dan moet je wel eerst ook een Kronos kopen ;-) maar daar krijgen Oasys bezitters ook een speciale update prijs verstond ik.
[/QUOTE]

Even iets rechtzetten hier,heb de brief even terug doorgelezen die ik heb gehad.
Dus er komt geen speciale update prijs als je als Oasys bezitter een Korg Kronos koopt,dus een reductie op de aankoopprijs van de Kronos zelf.

Wel blijft dat als je voor 8 augustus 2011 Oasys uitbreidingen had gekocht,je dus een reductie krijgt op de nieuwe uitbreidingen die voor de Kronos gaan uitkomen en als Oasys bezitter krijg je daarop dan nog een extra korting omdat je dus een Oasys bezit.
Dus 2 maal korting,1 omdat je een Oasys bezit en 2 omdat je uitbreidingen ervoor had gekocht voor 8 augustus 2011.

Voila,om toch misverstanden te vermijden :-)
Oud 2 augustus 2011, 12:40   #97
ronnyvalder
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
ja dat vraag ik me ook af. Als ik jouw verhaal zo lees van die mail, dan komen die 2 nieuwe exi modules dus niet (zijn niet expliciet genoemd. Wel mooi van Korg dat ze nu de overige EXI modules gratis weggeven, maar ja, de meeste oasys bezitters zullen die inmiddels wel gekocht hebben, dus dat is een beetje late actie van hun dan.
Inderdaad,in die brief staat er niets over die nieuwe EXi van de Kronos,alleen over de Oasys uitbreidingen die gratis worden.
Oud 3 augustus 2011, 00:44   #98
tb303bass

tb303bass's schermafbeelding

Vandaag ff bij de muziekboer geweest, demonstratie gehad van de kronos, mooi apparaat dat wel, geluiden waren ook super, alleen duurde ff voordat hij "opgestart" was.
normaal gesproken heb ik altijd zo iets van kopen en proberen, als het dan niets is ken ik het altijd nog weer verkopen.
Maar liep er (nog) niet warm voor, kreeg echt zoiets van, pak een laptop en een goede geluidskaart en wat softsynths, opzet is hetzelfde. Wat ik er van begrepen heb zit er in de kronos een atom d510 processor, 1gb geheugen en een ssd en draait onder linux..... hmm dus eigenlijk gewoon een alles in 1 softsynth.
Ben benieuwd of zo'n kronos, met zo'n kleine processor, altijd stabiel blijft draaien en helemaal met meerdere sporen die je op kunt nemen.

Iemand al ervaringen gehad met eventuele vast lopers of haperingen?

an1x,cs1x,rm1x,ry30,mu50/ tr-8, tb-3/ NR-2, micro modular/ Cakewalk Sonar Platinum + Roland Studio Capture ua1610
tb303bass is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2011, 01:33   #99
ronnyvalder
Vintage lid

[QUOTE=
Maar liep er (nog) niet warm voor, kreeg echt zoiets van, pak een laptop en een goede geluidskaart en wat softsynths, opzet is hetzelfde. Wat ik er van begrepen heb zit er in de kronos een atom d510 processor, 1gb geheugen en een ssd en draait onder linux..... hmm dus eigenlijk gewoon een alles in 1 softsynth.
[/QUOTE]

Deze vergelijking werd bij de Oasys ook al gedaan,maar gaat echt niet op.
De Kronos heeft echt dedicated hardware en gebruikt als DSP chip een PC processor,maar is niet zoals de Open Labs
een pc met een keyboard eraan.
Hoe Korg een geheel maakt van hardware,controllers,touchscreen en Engines ga je nergens anders vinden
en zeker niet 1 mooi geheel perfect op elkaar afgestemd.
De Kronos start traag op omdat de samples niet in een Rom zitten,maar telkens ingeladen worden vanaf de harde schijf,
daarom dat de basis sampleset al groot is in MB,de Piano wordt dan weer gestreamed,wat die GB's grote samples worden dacht ik niet ingeladen,dan zou het volgens mij nog wel langer duren om op te starten :-)
Denk dat een Kronos ook wel eens kan vastlopen,maar vermoedelijk zeer weinig.
Oud 3 augustus 2011, 08:20   #100
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Zelfs mijn JX-3P is eens vastgelopen, kan je nagaan. (iets met stekkerblok aanzetten/uitzetten en rond dat moment ook de synth aanzetten/uitzetten; hij leek nadien maar "half aan". Even alles uitzetten en terug aan, en al 2 jaar probleemloos mee gewerkt)

====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Reactie

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten