Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 december 2016, 12:21   #1
C-Klein
(Edward)

C-Klein - Geschiedenis
Ik vrees sinds een paar maanden alle (muziekale) inspiratie verloren te hebben, maar in het begin van dit jaar heb ik nog deze track gemaakt. Een paar maanden daarvoor heb ik een concert van Schiller bezocht. Het gebruik van gesproken tekst is op zijn werk geïnspireerd. Dat geldt (denk ik) in veel mindere mate voor de muziek.
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 C-Klein - Geschiedenis.mp3‎ (7,97 MB, 158x gelezen)

C-Klein is offline   Met citaat reageren
De volgende 4 gebruikers hebben C-Klein een stem gegeven voor deze fijne productie.
Oud 10 december 2016, 15:29   #2
PWM
User

PWM's schermafbeelding

Ja, jammer dit. Zeg net tegen Krek dat ik niet zo'n fan ben voor dit soort stemmen in muziek en dat geld hier ook..
Vind de akkoorden in de intro erg mooi gekozen, dat wel. Vanaf dat de biet inkomt raak je me kwijt.

Succes met de inspiratie. Bij mij komt het meestal terug als ik me een tijdje ergens anders op concentreer.
PWM is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2016, 16:18   #3
Krek
Huh!?

Krek's schermafbeelding

Ik vind het intro erg mooi, maar mij raak je als de beat erin komt ook kwijt. Ik denk dat dit nummer mooier is zonder drums of met hele minimalistische drums, maar dat is ook weer een smaak dingetje.
Krek is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2016, 17:32   #4
Gloomer
Vintage lid

Gloomer's schermafbeelding

Mooi man, knappe intro, die drums vond ik persoonlijk wel weer goed. Hoe heb je dat gezang voor mekaar gekregen ? Welke vocoder heb je gebruikt.. Toppie verder
Gloomer is nu online   Met citaat reageren
Oud 10 december 2016, 19:33   #5
SB-SIX
Vintage lid

SB-SIX's schermafbeelding

Intro is wauw, maar door de tekst lijkt het wel een efteling verhaal. Eerste drums vond ik wel leuk, lekker retro. Wel raar dat het eindigt met hele andere drums. Hele andere kit zelfs en ook heel anders uitgemixed.
SB-SIX is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2016, 10:08   #6
rdilago
R. Di Lago/NEUTRAL STATE

rdilago's schermafbeelding

efteling verhaal vind ik passen uitgedrukt ;-) leuke track, het heeft wel wat maar sluit mij aan bij de eerdere bevindingen
rdilago is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2016, 14:24   #7
payt
Enorm Lid

payt's schermafbeelding

Het begon goed.. tot je begint met 'geschiedenis', en dat klinkt dan weer gelijk super cheesy. Dat is echt een nadeel van Nederlands.. het klinkt bijna altijd slecht (naar mijn mening).

De beat klinkt ook een beetje erg cheesy, alsof het recht uit een oude Roland rompler komt.

Compositie is wel OK, maar ik zou echt aan je geluiden werken.

Gear: Roland Jp 8000, Jupiter 80, Moog Little Phatty, Roland TR-8, Roland TB-3, Juno 60, DSI Prophet 08R, Roland System 1, Novation Bass Station 2, Arturia Microbrute, Akai MPC 500, Akai MPK 49 (controller), Medeli DD506 drumkit (dient als midi trigger), Roland A90

Soundcloud: https://soundcloud.com/payt69
payt is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2016, 21:15   #8
C-Klein
(Edward)

@Gloomer:
Het 'gezang' is een preset op de Roland Integra-7, geen vocoder dus. Ik kan de geluiden op de Integra 7 niet bewerken, want ik gebruik geen pc. Dat is als ik de reacties zo doorlees wel echt een gemis.

@payt:
De drums komen uit een Akai MPC2500: Linn ML1 en Linn MK2. Voor het overige zijn het presets van Roland en Kurzweil. De Gaia is de enige synth waarmee ik zelfgemaakte geluiden kan gebruiken. Nu ja, één per track.
Oud 13 december 2016, 22:22   #9
Dr van Lansberg
Trust me, I'm a doctor
Moderator

Dr van Lansberg's schermafbeelding

Veel van wat ik in eerste instantie wilde zeggen is al gezegd. Maar ik ben de track nu voor de derde keer aan het beluisteren en ik begin toch van mening te veranderen.

Ja, de tekst komt inderdaad wat cheezy over, maar volgens mij ligt dat niet aan het Nederlands. Het is misschien meer de manier waarop je het uitspreekt dat het wat cheesy maakt. Misschien als je iets minder nadrukkelijk articuleert, minder toonhoogteverschilken gebruikt, lager en langzamer spreekt en meer reverb gebruikt (en een de-esser please ), komt het beter tot z'n recht. Dus misschien iets ongeïnteresserder praten en juist minder nadrukkelijk.

Die drums dacht ik eerst ook van dat ze wat cheap waren. Maar ook hier, bij nader inzien zijn het wat mij betreft niet direct de sounds, maar de manier waarop je de drumtrack introduceert. Hij is er ineens. Als je hem voorzichtig voorstelt, met eerst een kick, dan een hat en als laatste pas de snare, heb je als luisteraar de tijd om aan het idee te wennen.

De kick in het tweede deel lijkt te clippen. Als dat zo is, is dat natuurlijk eenvoudig te repareren.

Om kort te gaan, ja, er kan misschien wel wat worden vebeterd aan deze track, maar ik zie het daarom als een track met potentieel. Zeker niet weggooien!

Nil Volentibus Arduum
Dr van Lansberg is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2016, 00:15   #10
MacGyverGear
Frequently kind

MacGyverGear's schermafbeelding

Ik heb totaal geen problemen met de gesproken stem maar de leadmelodie, of eigenlijk een soort gesampelde vocal (zo lijkt het) vind ik een beetje afbreuk doen aan het geheel.
Als die omhoog gaat (samen met de snelheid van de vibrato) vind ik het niet echt prettig om te beluisteren..

Qua drums zijn de breaks ook iets te rechttoe, rechtaan.. als die wat meer sophisticated zijn komt dat het hele arrangement (wat best wel interessant is) ten goede.
Verder dus zeker een mooie uitwerking en compositie, ook de modulatie
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2016, 10:24   #11
CosmicDreamer
Sonic Passionado

Ik denk dat als je een gesofisticeerder instrument gebruikt als voice zoals 8dio Jennifer of soundiron legato choir (olympus elements) dat het nummer wat egaler klinkt en meer bij de nogal "cleane" bedding van de begeleiding past. Of mss een meer legato synthetische voice.

Of ging je juist voor die surrealistische gesampelde klank ? Maar dan is de bedding van de begeleiding mijninziens "te normaal", dan zou je bv een 2 x tragere beat kunnen gebruiken met wat toegevoegde ongebruikelijke percussies zoals kinderpiano's, opdraaigeluidjes die het een ietwat "megritte" kind of sound geven.

Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

The realm of dreams floats on our thoughts
================================
Cosmic Dreamer Website
Fire|E.P.: een 'best off' van mijn up-tempo style tracks op iTunes!
Earth|E.P.: een 'best off' van mijn trager werk op iTunes!
Water|E.P.: Een collectie met eigen favoriete composities in opgepoetste versies op iTunes!
CosmicDreamer is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2016, 15:38   #12
Marc
Guru Meditation

Marc's schermafbeelding

Muzikaal goed, maar ik vind de gekozen geluiden wat minder! Succes
Marc is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 december 2016, 12:10   #13
fokko888

fokko888's schermafbeelding

Ik vind die synth vox geweldig, doet me erg denken aan de muziek uit Final Fantasy 6. Omdat dat geluid nogal "weird" klinkt, vind ik het creatief en origineel dat je het hebt gebruikt. De bass arp scale is ook catchy.

Infrasound & Ultrasound https://soundcloud.com/planet-eversion
fokko888 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2016, 09:13   #14
Exoterrestrial
Robokey Wesley

Exoterrestrial's schermafbeelding

Ik sluit me volledig aan bij Marc hier.

Succes!

Cheers,
Exo.
Exoterrestrial is nu online   Met citaat reageren
Oud 30 december 2016, 20:13   #15
C-Klein
(Edward)

Leuk om zulk gevarieerd en opbouwend commentaar te krijgen. Dankjulliewel.
Oud 7 januari 2017, 10:40   #16
1V/oct
Crazy Diamond

1V/oct's schermafbeelding

De muziek klinkt lekker, met name ook het synth basje. Het stemmetje vind ik wat minder en de drumroffeltjes klinken wat braafjes.

Gear: 1 soldeerbout.
https://soundcloud.com/1v-oct
1V/oct is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2017, 23:48   #17
Rezix

Rezix's schermafbeelding

Niet echt mijn ding maar wel heel goed gemaakt.
Rezix is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2017, 23:16   #18
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Writers block is kut.
Ik wil niet dat luisteraars mij sparen, en heb liefst zondermeer 'in your face' comment van mensen die mijn werk beoordelen.
Maar ik spaar ook geen mensen in mijn beoordeling. Dat is niet zinvol en daar ben je niks mee.
Sorry, als het volgende dan hard overkomt,maar is zeker geen kritiek, noch persoonlijk dan wel als oordeel bedoeld :
Jouw track doet me eerder denken aan een Wersi-orgel uit de 80's demo.
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2017, 14:59   #19
idm
Vintage lid

Ook niet echtmijn ding, maar wel goed gedaan idd!
idm is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2017, 19:54   #20
klinkske
Krom Lid

klinkske's schermafbeelding

haha dat nederlands was echt bijzonder op 't randje van 'ik luister niet verder' maar de beat die er in kwam deed denken aan funky 80's
Woops dat gedreun op 2 minuut is nogal 'n verdiep hoger. En ik vind het koor qua klank 'raar'
Wel verrassend hoor!
ik heb 'm uitgeluisterd en me niet meer gestoord (en dat is een compliment!)

///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///
klinkske is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Algemeen » Synthforum Contest 2016
Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten